האתר לא טוען? 5 טיפים לשיפור מהירות האתר

מה הזמן המומלץ לטעינה של האתר? זמן טעינה משתנה בהתאם לכמות התוכן באתר, סוג התוכן באתר, איכות בנייה של האתר וכו'. זמן ממוצע טוב לטעינת אתרי תדמית קטנים כ 2-3 שניות. באתרי מסחר אלקטרוני זמן טעינה יכול להיות גבוה יותר.

איך בודקים מהירות של האתר?

ניתן לבדוק מהירות האתר באמצעות כלי אונליין שונים. דוגמה הכלי של גוגל PSI או SPEEDOM. בספידום למשל, המהירות מחולקת למספר דרגות. ככל שהרמה של המהירות גבוהה יותר (למשל A) כך הנתון מעיד על טעינה מהירה של האתר. אך מה קורה כאשר בבדיקה של מהירות האתר שלכם גיליתם כי המהירות דורשת שיפור ניכר? הרי טעינה אטית יכולה לפגוע בחוית גלישה של האדם ואף לנטישה ומעבר למתחרה שלכם.
להלן מספר טיפים לשיפור מהירות האתר שלכם:

1. מחיקת פלאגינים (תוספים) שלא עושים בהם שימוש: באתרים רבים ראיתי פלאגינים שהותקנו (גם לפני חודשים רבים) ועדיין "שוהים" במערכת האתר. פלאגין, גם כזה שלא פעיל, תופס שטח אחסון ועלול לעכב את מהירות האתר. מומלץ למחוק כל התוספים המיותרים, לא פעילים וכאלה שלא עושים בהם שימוש.

2. למחוק תבניות אחרות במערכת: בעת בניית אתרי וורדפרס קיימת אפשרות להוריד תבניות רבות למערכת אך רק תבנית אחת משמשת את האתר. בדומה לתוספים, גם תבניות (שהם רשימת קודים ארוכה) ממלאות שטח אחסון ופוגעות במהירות של האתר. כדאי למחוק תבניות "מתות". אלה אם מדובר בתבנית בת שחיונית לאתר ואותה לא מוחקים.

3. למחוק תמונות: תמונות כבדות וגדולות, והרבה מהן, עלולות לפגוע במהירות של האתר. במידה והתמונות הן חלק מעיצוב האתר או מעבודת SEO שוטפת, מומלץ לכווץ אותן ולהקטין. ניתן לכווץ תמונות באמצעות תוספים שונים. למשל WP SMUSH. תוסף מעולה וקיים גם בגרסה החינמית.

4. כיווץ CSS ו- JS: באתר לא ניתן לזהות קודים שלא נטענים באתר, קודים "מתים" שאין שום תועלת לעיצוב האתר או לפונקציונליות של האתר, ועדיין קיימים. באמצעות התוס ROCKET WP ניתן "להתפטר" מקודים אלה. תוסף זה מעולה להאצת מהירות האתר. ROCKET WP עולה כ- 40$ בשנה אך הוא שווה כל דולר.

5. לאחסן אתר בחברה מקומית: אם קהל היעד שלכם מקומי, כדאי לאחסן את האתר בשרתים מקומיים כדי לקצר את מהירות האתר. ישנן חברות ותיקות טובות וחלק אף מעולות לאחסון אתרים למשל, UPRESS, בוקס, LiveDNS ועוד.

מהירות האתר יכולה להיות מושפעת מהמון גורמים. 5 טיפים שפורטו לעיל הנפוצים ביותר והיעילים ביותר לשיפור מהירות האתר. אתרים מהירים יותר מדורגים גבוה יותר בגוגל. אז אם הנכם צריכים עזרה בבניית אתר מהיר או בשירותי שיפור מהירות אתרים, מוזמנים לפנות אלינו בטופס התקשרות ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם.

Related Posts

Leave a comment

שינוי גודל גופנים