קידום אתרים גדולים

קידום אתרים גדולים

קידום אתרים גדולים יותר מורכב מקידום אתרי תדמית פשוטים וקטנים יותר. אם זה קידום אתרי חנות לבין אם זה קידום אתרי חדשות או פורטלים – קידום של אתר גדול כרוך בלא מעט אתגרים.

אתר אינטרנט גדול זאת מערכת תוכן שלמה הדורשת הבנה מעמיקה על כל היבטיה בייחוד על המרכיבים הטכניים של האתר.

איך מקדמים מאות אלפי עמודים באתר?

אתרים גדולים יכולים לכלול מאות אלפי עמודים ואף מיליונים של עמודים. אז כיצד עושים קידום של אתרים גדולים עם כמות כה גדולה של העמודים? כאשר מתחילים לקדם אתר אינטרנט גדול, מתעדפים קטגוריות ומתחילים לקדם את האתר מהקטגוריות בעלות חשיבות גדולה. קטגוריות אלה לרוב בעלות רווחיות כדאית גדולה יותר וכוללות מוצרי דגל של החברה. תוכן הקטגוריות צריך להיות ייחודי ולהעביר מסר שיווקי ברור והגלישה באותן הקטגוריות חייבת להיות ידידותית ונעימה. עמודי קטגוריות צריכות להיות בעלי משקל נמוך ככל שניתן על מנת לאפשר טעינה מהירה, בייחוד כשמדובר בגלישה מהטלפונים הניידים, בהם מהירות טעינת דף מאוד חשובה היום.

    רוצה לקבל הצעת מחיר?



    איך מתאימים לגוגל עמודי מוצרים באתרים גדולים?

    עמוד מוצר כולל לרוב תמונה או מספר תמונות שמייצגות את המוצר, מפרט טכני או תיאור המוצר ופרטים נוספים בהתאם לשירות/מוצר שמציעה החברה. אתרים גדולים יכולים להכיל אלפי תמונות באתר ולכן יש לתת דגש להעלאת תמונות בפורמט הנכון, במידות המתאימות לאתר והן למשקל המינימלי. כמו כן, מומלץ שכל המוצרים יהיו בעלי תיאור ייחודי ושונה מאתרים אחרים. אחת התופעות הנפוצות באתרים גדולים, בייחוד כשמדובר באתרי חנות, כולם מעתיקים את תוכן המוצרים אחד מהשני. תוכן זהה או משוכפל לא מוסיף שום ערך SEO (קידומי), ולכן, על מנת שיהיה יתרון תחרותי מפני המתחרים שמציעים מוצרים דומים, צריך להשקיע זמן ולהוסיף תוכן ייחודי ושונה ככל שניתן לעמודי מוצרים.

    התאמת אתר לניידים: MOBILE FIRST

    רוב האנשים גולשים באתרים מהמכשירים הניידים, מה שאומר, שיש להתאים אתר אינטרנט לגלישה נוחה וידידותית מהמכשירים הסלולריים. היום, רוב הגולשים לא יחכו מעל 3-4 שניות עד לכניסה של האתר. במידה וזמן טעינה יהיה ארוך, אנשים מאבדים סובלנות, עוזבים את האתר ועוברים למתחרים שלכם. מלבד למהירות טעינת האתר, חשוב לתת דגש לרכיבים שונים מתוך האתר כשגולשים מהניידים. למשל, לחצני פעולה כמו "לרכישה", "הוספה לסל", "להרשמה" צריכים להיות מספיק גדולים ובולטים ולגרום לכמה שפחות טעויות הקלקה. טקסט באתר צריך להיות מספיק גדול כדי שיהיה נוח לקריאה ועוד.

    תמונות

    אתרים גדולים עם אלפי מוצרים יכולים לכלול עשרות אלפי תמונות. חשוב להעלות תמונות בפורמט הנכון, במידות המתאימות לאתר והן במשקל הנמוך ביותר בלי לפגוע באיכות הנדרשת של התמונה. תמונות עם משקל כבד מאוד יגרמו לגולש שלכם לחכות המון זמן עד שיכנס לאתר אם בכלל. התמונות צריכות להיות ממוטבות. בנוסף חשוב לתת שם לכל תמונה, מה שתורם לקידום המוצר בגוגל רגיל וגם בגוגל תמונות. במידה וכבר אלפי תמונות לא ממוטבות נמצאות באתר, ישנן דרכים שניתן להפחית ממשקל התמונות ולמטב אותן. ניתן לעשות זאת באמצעות תוספים שונים במידה ומדובר באתר וורדפרס, או התערבות של איש מקצוע מנוסה.

      רוצה לקבל הצעת מחיר?



      איך לשפר ניווט באתר?

      כשעושים קידום לאתר גדול חשוב לשמור על היררכיה ברורה על מנת שהגולש לא ילך לאיבוד בתוך האתר. אתרים גדולים מאופיינים בעשרות קטגוריות, מאות תת קטגוריות, תגיות (בחלק מהאתרים). אם תפריטי הניווט לא יהיו בנויים בצורה מתוכננת ונכונה, הלקוח שלכם עלול ללכת לאיבוד באתר, להתייאש כי לא מוצא את מבוקשו ופשוט לעזוב אתכם לטובת המתחרה כי אצלו הניווט הרבה יותר נוח וידידותי.

      רכישה מאובטחת באתר

      אנשים מעדיפים לגלוש באתרים מאובטחים עם פרוטוקול HTTPS. היום גם אתרים קטנים מוסיפים SSL כדי להקנות הרגשה בטוחה של גלישה וכי פרטיהם נשמרים היטב ולא יועברו לאף גורם חיצוני. SSL (SOCKET SECURITY LAYER) הוא הסטנדרט המקובל להעברת מידע מאובטח באינטרנט. אחרי שמתקינים תעודת SSL , ניתן לבצע העברת מידע רגיש באינטרנט בצורה מאובטחת. באתרים גדולים בהם פעמים רבות הגולשים נדרשים לרשום את פרטיהם האישיים ופרטי כרטיס האשראי שלהם, תעודת SSL חשובה מאוד ומגבירה את הביטחון השימוש באתר. כמו כן, גוגל מתעדפים אתרים מאובטחים מפני אתרים שאינם מאובטחים, ולכן חשוב לדאוג שרכיב זה יהיה בכל אתר גדול וגם קטן.

      תוכן מקורי ומניעת תוכן משוכפל באתר

      אחת הבעיות הנפוצות באתרים גדולים הוא תוכן משוכפל או זהה מאוד לתוכן שמופיע באתרים אחרים. כדי להגביר את הערך הקידומי,, צריך לדאוג לתוכן מקורי וייחודי ככל שניתן. גם אם מדובר באתר מאוד גדול, עם מאות אלפי עמודים, יש להתחיל מהקטגוריות החשובות ולעבור בהמשך לשינוי תוכן בעמודים פחות חשובים.

      איתור קישורים שבורים באתר ועמודים לא פעילים

      אתרים גדולים דינמיים מאוד. התוכן שלהם משתנה לעתים קרובות: מעלים מוצרים חדשים, מסירים מוצרים שהפסיקו לשווק, מסירים עמודים שכבר לא רלבנטיים לעסק, מעדכנים מוצרים/קופונים/הטבות, פעולות תכופות באתר המגבירות את הסיכוי להופעת עמודים "מתים" בתוך האתר. עמוד "מת" הוא עמוד שהוסר ולא דאגו להפנות את הלקוחות לעמוד רלבנטי אחר, וכתוצאה מזה הגולש יכול להיתקל בעמוד שגיאה 404 או בשגיאות אחרות. דבר שעלול לפגוע בחוויית הגלישה באתר ולנטישה מהאתר. מיותר לציין שנטישה גבוהה פוגעת בקידום לאתרים גדולים והאתר מפסיד רווחים. קיימים כלים המאפשרים לאתר עמודים "מתים" ומקדם אתרים צריך לטפל בהם בהתאם, כדי לאפשר לגולש לגלוש באתר בנוחיות ובזרימה החופשית.

      יצירת מפות XML ו HTML לגוגל והן עבור הגולשים

      אחד הקשיים של מקדם אתרים בעת קידום אתרים גדולים, הוא לגרום לגוגל לסרוק את כל עמודי האתר. מנוע חיפוש גוגל סורק עמודי האתר, ומאנדקס אותם, ורק את העמודים שיאנדקס מציג בתוצאות החיפוש בגוגל לגולשים. במידה וקיימים מחסומים או בעיות טכניות באתר שאינם מאפשרים לבוטים של גוגל לסרוק את האתר (למשל: עמודים כבדים מאוד, תוכן משוכפל, הרבה JS או CSS ועוד), גוגל עלול לסרוק כמות קטנה מאוד של העמודים, ורק אותם להציג בגוגל. כאשר מדובר באתר גדול המורכב ממאות אלפי עמודים, אך בפועל גוגל סורק רק עשרות, זה פוגע גם בכמות התוצאות המוצגות בגוגל, פוגע גם בדירוג של האתר, לחשיפה, לטראפיק וכמובן בהכנסות לעסק.
      ישנן שיטות המסייעות להגביר את "תקציב הזחילה" של גוגל. לא אין קשר בין תקציב הזחילה לכסף. זהו מינוח מקצועי המתייחס ליעילות הסריקה של גוגל באתר. ככל שגוגל סורק יותר עמודים, משמע, תקציב הזחילה גבוה ולהפך. ישנן דרכים באמצעותן ניתן לשפר את תקציב הזחילה, אחת מהן באמצעות יצירת מפות אתר לגוגל בפורמט XML, ומפת אתר לגולש באמצעות הוספת עמוד HTML שכולל את העמודים החשובים של האתר במקום אחד, מה שמאפשר לגולש לראות תמונה רחבה יותר של האתר כולו וכך למצוא ביתר קלות את מבוקשו.

      איך משפרים חווית משתמש (UX) באתרים גדולים?

      חווית משתמש או User Experience הוא רכיב חשוב שמעלה את הערך של האתר עבור הגולשים. לא מספיק לבנות אתר יפה, מעוצב, מודרני. חווית משתמש טובה מאפשרת לגולש לתקשר עם אתר אינטרנט בצורה נוחה, ידידותית ואינטואיטיבית. יש לאפשר לקהל היעד שלכם אפשרויות חיפוש מהירות (הוספת תיבת חיפוש באתרים גדולים), להנגיש אתר לאוכלוסיה מוגבלת, הלימה בין צבעים, אופציה ליצירת קשר והשארת פרטים נוחה ומהירה, קלות השימוש והניווט באתר, לדאוג לשקיפות באתר (הצגת מחירים למשל), לדאוג לאתר מאובטח ועוד.

      ניתוח נתונים

      אחד הדברים החשובים בעת קידום אתר גדול זה לנתח את נתוני האתר משום שאתרים גדולים עוברים את השינויים הגדולים, וללא ניתוח נתונים סטטיסטים לא ניתן יהיה לשפר את ביצועי האתר. את האתרים הגדולים תמיד יש לסרוק ולבדוק שאין קישורים שבורים (עמודים מתים), מהן מילות המפתח שמביאות הכי הרבה טראפיק ושיעורי המרות (רכישות) גבוהות, מומלץ לעשות A/B TESTING עם ביטויי מפתח, עמודים, תכנים, תמונות לבדיקת תוצאות טובות יותר. אין ספק, כי קידום אתרים גדולים כמו אתרי חנות (e-commerce), אתרי חדשות ופורטלים מחייבים השקעת זמן לא מבוטלת, אך דווקא באתרים הגדולים טמון הפוטנציאל הגדול להגדלת הרווחיות באמצעות האתר.

      מחפשים חברה מקצועית לקידום אתר גדול? חברת "פוקסי" מעל 8 שנים מקדמת אתרים לרבות אתרים גדולים ומורכבים בהצלחה ועם תוצאות! מוזמנים להשאיר פרטים ולקבל שיחת ייעוץ ללא עלות והתחייבות.

        רוצה לקבל הצעת מחיר?



        שינוי גודל גופנים