בניית אתרים לעסקים: על איזו פלטפורמה כדאי לכם לבנות?

בניית אתר אינטרנט לעסק זאת השקעה ולא תמיד המחיר הוא המחיר אותו מצפה לשמוע בעל העסק. מחיר לבניית אתר אינטרנט בסיסי ביותר יכול להתחיל ב 3,000 ש"ח ולהגיע לעשרות אלפי שקלים לאתרי חנות מעוצבים.

לפני שמתחילים לבנות אתר אינטרנט לעסק, צריך לקבוע מה יהיה ייעודו של האתר, משמע המטרה לשמה הנכם מעוניינים להקים נכס דיגיטלי שנקרא אתר אינטרנט. האם תרצו להגדיל מכירות של העסק שלכם? האם מטרת האתר לגייס לידים (פניות של לקוחות)? אתר תדמיתי או תיק עבודות? למטרת האתר משמעות מכרעת על פלטפורמת האתר שתבחרו לבנות עליה ועל המחיר כמובן.

בניית אתר במערכת קוד סגור

כאשר מדובר בבניית אתר אינטרנט על מערכת סגורה, לרוב המחירים יהיו נמוכים יותר. לא לכל בית עסק מתאים לבנות אתר על מערכת קוד סגור. מערכת קוד סגור אינה מאפשרת שליטה מלאה על קבצי האתר ולכל שינוי יהיה צורך כנראה לפנות למתכנת או איש פיתוח של החברה שבנתה את האתר. יתרון בולט של אתרי אינטרנט שהוקמו על מערכת קוד סגור הוא שיש מישהו בצד השני ששומר על האתר שלכם כדי שבטעות לא תמחקו קבצים רגישים מה שיכול לגרום לכריסה של האתר. Magento ו- Joomla הן פלטפורמות מעולות להקמת אתרי אינטרנט אי קומרס (אתר חנות) על פלטפורמת קוד סגור.

בניית אתרי וורדפרס (WORDPRESS)

לעומתם, אתרי אינטרנט שבנויים על קוד פתוח כמו וורדפרס (WordPress) בעלי גמישות רבה בכל מה שקשור לגישה לקוד המקור של האתר. ניתן לבצע עריכה בהתאם לצורך ושינויים גם בקבצים החשובים ביותר של האתר. אין צורך בהתערבות של צד נוסף על מנת לגשת לקבצי האתר ולספרייה הראשית של האתר. הדרך פשוטה וקצרה לכל שינוי בבניית אתר וורדפרס. העיקר להכיר ולדעת את מנגנון העבודה של וורדפרס ולהיות זהירים ואחראים לשינויים שמבצעים בתוך האתר. אתרי וורדפרס בסיסיים מתחילים מ 3,000 ש"ח ובניית אתר תדמית ברמה גבוהה יכול לעבור גם את 10,000 ש"ח.

מה עם אתרי וויקס (WIX)?

עסקים קטנים ואנשים טכנופוביים ללא ניסיון בבנייה של האתר יכולים לבנות אתר אינטרנט על פלטפורמת WIX. וויקס מציעי עיצובים מוכנים, מה שנותר זה רק לבחור את העיצוב ולהתאים אותו לצרכי העסק. אתרים כאלה עולים בדרך כלל אלפי שקלים בודדים. וויקס מציעה יתרונות רבים לבעלי עסקים קטנים. עיצוב אתר בצורה פשוטה ומהירה מאפשרת להקים אתר בסיסי תוך מספר ימים. עם זאת, אתר וויקס אינו מאפשר גישה חופשית לכל קבצי האתר. בנוסף, לא ניתן להעביר אתר וויקס לאחסון אחר עם העיצוב של האתר ונדרש להקים אתר חדש במידה והחלטתם לעבור לשרת (אחסון) אחר. אתרי וויקס מתאימים בעיקר כשמעוניינים בבניית אתרים לעסקים קטנים.

מחפשים חברה מקצועית לבניית אתרים לעסק? מוזמנים לפנות אלינו, נשמח להקים עבורכם אתר מעוצב בדיוק לפי צרכי העסק שלכם.

Related Posts

Leave a comment

שינוי גודל גופנים