ניהול מוניטין

90% מהאנשים פונים למנוע חיפוש באינטרנט כדי לקבל מידע על החברה, מותג, אדם או מוצר. בעידן הדיגיטלי של היום, בו היד קלה על ההדק והנגישות לעולם המידע כמעט ללא מחסומים, קל מאוד לפרגן לבעל העסק או לכתוב חוות דעת חיובית על החברה, ובאותה מידה – אנשים יכולים בקלות להזיק לתדמית העסק או האדם על ידי אזכור דברים שליליים, אותם ניתן להעלים או לדחוק באמצעות ניהול מוניטין.

מה זה ניהול מוניטין?

ניהול מוניטין (ORM – Online Reputation Management) הגיע במקור מיחסי ציבור לטווח הארוך ומשמש כפתרון לפגיעה במוניטין של חברות פרטיות, ציבוריות או פוליטיקאים. ניהול מוניטין מתמקד בתוצאות החיפוש בגוגל ומתמקד בהדחקת תוצאות החיפוש השליליות למטה.

כשלקוחות מחפשים את שם העסק שלך, אתה לא רוצה שהם ייחשפו לאזכורים שליליים, בייחוד כשהאזכורים האלה נמצאים בעמוד הראשון בגוגל!
ניהול מוניטין הוא הליך בו מעלימים את האזכורים השליליים, תגובות רעות וביקורות. בעזרת ניהול מוניטין מצנזרים תלונות באמצעות SEO (קידום אורגני) וטקטיקות שונות אשר משפיעות על תוצאות החיפוש בגוגל. בעזרת ניהול מוניטין מקצועי, כשגולשים יחפשו את השם שלך או את שם החברה שלך בגוגל, הם יחשפו רק לדברים חיוביים, מה שיכול להפוך אותם ללקוחות החדשים שלך. 

    רוצה לקבל הצעת מחיר?



    טקטיקות לניהול מוניטין

    לא קיימת נוסחה אחידה לניהול מוניטין. שילוב של מספר גורמים ונקיטת טקטיקות מתאימות – יביאו להצלחה בתהליך. להלן 5 טקטיקות עיקריות לניהול מוניטין באינטרנט:

    1.שיפור אופטימיזציה של המותג בכל מקום בו מופיעה החברה או אדם פרטי. למשל, הוספת המלצות חיוביות על ידי לקוחות ותכנים חיוביים מסייעים לדחוק תוכן שלילי למטה.

    2.יצירת כתבות לעיתונות אינטרנטית כדי לקדם את נוכחות המותג באינטרנט ולדחוק תוצאות שליליות למטה.

    3.העצמת יתרונות החברה באמצעות הוספת פרופילים ברשתות חברתיות, אתרים חיוביים ואפיקי פרסום נוספים.

    4.יצירת בלוגים על שם המותג

    5.הקמת חשבונות אנונימיים ויצירת ביקורת חיובית

    איך עושים ניהול מוניטין?

    קיימות שתי דרכים עיקריות לניהול מוניטין באינטרנט:

    • הדחקת תוצאות שליליות – הדחקת אזכורים שליליים בגוגל נעשית באמצעות הוספת כתבות ומאמרים חיוביים על החברה, כתוצאה מזה, תוצאות ישנות ושליליות יותר, נדחקות ועוברות לעמודים נידחים יותר בגוגל, בהם כמעט ואין ביקורים.האם כל מאמר חדש שמעלים בהכרח יופיע מעל האזכור השלילי? כמובן שלא. צריך להעלות תכנים איכותיים באתרים סמכותיים, חזקים ואמינים בפני גוגל. ישנן דרכים וכלים להערכת ה"כדאיות" של האתרים בהם נשקול לפרסם כתבה מחמיאה חדשה על החברה. אחד הכלים הוא MajesticSEO המציג את מדדי אמינות באינטרנט של האתר (TF). ככל שציון המדד ישאף ל- 100 כך האתר נחשב לחזק יותר, ז"א, אם מפרסמים באתר כזה, הסיכוי שנופיע מעל לתוצאה השלילית בגוגל גבוה יותר. ישנם כלים נוספים בהם נעזרים לבדיקת טיבם של האתרים. לא נפרסם בכל אתר אפשרי. זה לא מועיל ובזבזני. יש לבחון כל אתר לחוד ולברור בפינצטה את האתרים שיכולים לעזור לנו לדחות תוצאה שלילית למטה.

     

    הסרת תוצאות שליליות – קיימים מספר מקרים מתי ניתן להסיר כתבה שלילית.

    i. במידה והכתבה כוזבת ואינה נכונה, ניתן לפנות למנהלי האתר ולבקש להסיר את הכתבה או לבית המשפט ולדרוש להסיר את הכתבה אחרי הצגת הוכחות על אי נכונות הדברים בכתבה.

    ii. חלק מפסקי הדין ניתן לבקש להסיר בעקבות חוק ההתיישנות. אם חלפו 7 שנים לאחר הפרסום, בחלק מהמקרים, ניתן להגיש בקשה למחיקת רישום.

    ביתר המקרים, צריך לבצע הליך של ניהול מוניטין ארוך טווח בד"כ וליצור תוכן חיובי הרבה יותר מהתוכן השלילי ולפרסם אותו באתרים סמכותיים וחזקים.

    מתי משתמשים בניהול מוניטין?

    ניהול מוניטין זה תהליך הכרוך בפעולות מגוונות שמטרתן לדחוק תוצאות שליליות לעמודים נידחים בגוגל. תוצאה שלילית יכולה להיות אזכור שלילי של שם בעל העסק או שם החברה, ביקורת שלילית, כתבה שלילית, פסק דין, תמונה, סרטון חוות דעת או תגובה.

    דוגמאות לתוצאות שליליות:

    • כתבה שלילית באתר חדשותי גדול עם אזכור לא מחמיא של בעל העסק או המותג
    • ביקורת שלילית בפייסבוק על מוצרי החברה
    • תוצאה מאתר takdin.co.il שמפרסם פסקי דין או החלטות בית משפט ומוצגים בתוצאות החיפוש

    ניהול מוניטין: סוגי אתרים להוספת תוכן חיובי

    אחת הפעולות המשמעותיות לניהול מוניטין, זה לנהל נכון את התוכן שמוצג למשתמשים בגוגל, בין היתר, לפרסם תכנים חיוביים על החברה במגוון אתרים, וכשמישהו מחפש את שם החברה או את שם בעל החברה, גוגל יציג לו את התוצאות החיוביות שפורסמו. סוגי אתרים בהם ניתן להוסיף תכנים חיוביים:

    • בלוגים
    • אתרי חדשות/מקומונים
    • רשתות חברתיות (פייסבוק, יוטוב, לינקדאין, אינסטגרם ועוד)
    • יצירת אתרים חיוביים
    • פתיחת בלוגים חינמיים
    • אתרי אינדקס

    ניהול מוניטין: למי זה מתאים?

    לכל חברה שמעוניינת לשפר את המוניטין, להגביר את תודעת החברה בקרב האנשים, לחזק את המיתוג ולהגדיל את החשיפה לקהל המטרה שלה.

    ניהול מוניטין מתאים לכל הדרגים בשוק: לבעלי עסקים קטנים שרוצים להגדיל את החשיפה ולחזק את המוניטין שלהם ולחברות הגדולות המעוניינות להתברג כאוטוריטה בתחום מסוים ולהוביל בתחום. למשל, מכללות, בתי מלון, מסעדות, חברות ביטוח, זה מתאים גם לרואי חשבון, רופאים, עורכי דין, מנעולנים, חשמלאים וגם לאנשים פרטיים שמעוניינים לדחות תוצאה שלילית כמה שיותר לעמודים הנידחים.

      רוצה לקבל הצעת מחיר?



      ניהול מוניטין רק להסרת תוצאות שליליות?

      ממש לא! כדאי להקדים את התרופה למכה. כלומר תמיד רצוי לעשות פעולות לשיפור התדמית כדי שבבואו של ה"יום השחור", תהיו עטופים בשכבת מגן, שהיא עשרות או מאות תוצאות חיוביות שיבלמו תוצאה שלילית.

      עסק שאינו דואג לחזק את התדמית שלו, עשוי ביום אחד לקרוס! כתבה שלילית אחת יכולה להביא עסק שלם לפשיטת רגל, להפסדים כלכליים קשים ולנטישה / הפסד של הלקוחות. לכן כשמכינים את הקרקע למקרה הנורא מכל, אתם כבר תהיו מוגנים. 

      מה ההבדל בין קידום אורגני (SEO) לניהול מוניטין?

      קידום אורגני הוא תהליך בו מקדמים אתר אחד כאשר המטרה היא להגיע למקום ראשון בגוגל. ניהול מוניטין לעומת זאת, הוא קידום אורגני של נכסים רבים במקביל, והמטרה היא, לקדם את הנכסים האלה למקומות כמה שיותר גבוהים ולדחות את התוצאה השלילית כמה שיותר למטה בגוגל.

      כמה עולה ניהול מוניטין לחברה?

      כאמור, ניהול מוניטין הוא תהליך ומשלב גורמים שונים. אין מחיר אחיד לניהול מוניטין. זה תלוי בסוג האתר, חוזק האתר בו פורסם אזכור שלילי על החברה או אדם פרטי, מספר אתרים עם אזכורים שליליים וברמת ההשקעה כדי לדחות או להעלים את התוצאה השלילית בגוגל.

      אחת השיטות לדחיית תוצאה שלילית היא באמצעות יצירת נכסים דיגיטליים נוספים כמו אתרים, פרופילים ברשתות החברתיות או פתיחת בלוגים. בניית אתר פשוט לצורך ניהול מוניטין יכול להעלות 1,500 ש"ח ולהתקדם צפונה ככל שהאתר מורכב יותר.

      העלאת תכנים לנכסים דיגיטליים החדשים כרוכה בעלויות נוספות. בד"כ התכנים לצורך ניהול מוניטין באינטרנט עולים בין 80 ל- 120 ש"ח לכתבה אחת. ככל שנרצה תכנים איכותיים כך המחירים עולים בהתאמה.

      קישורים הם גורם נוסף משמעותי בתהליך ניהול מוניטין. מקדם אתרים יצטרך לקדם הרבה נכסים דיגיטליים במקביל כדי שיופיעו בעמוד ראשון בגוגל וידחקו תוצאה שלילית למטה. כחלק מתהליך הקידום, צריך להשיג קישורים לאתרים המקודמים מאתרים סמכותיים, רלבנטיים לתחום החברה/האדם ואיכותיים אחרים. בהרבה מקרים קישורים מאתרים אחרים עולים כסף. גם הזמן שמשקיעים בחיפוש האתרים המתאימים, ניהול משא ומתן עם מנהלי אתרים מצריך השקעה של שעות עבודה מצד מקדם האתרים. שעת עבודה של המקדם תלויה בוותק, ניסיון, מקצועיות שלו ורמת ההשקעה.

      ניהול מוניטין הוא תהליך ממושך, ובדומה לקידום אתרים הוא יכול להימשך שנה עד לקבלת התוצאות. בהתייחס לכל הגורמים שפורטו, מחיר לשירותי ניהול מוניטין יכול להתחיל ב 1,500 ש"ח כל חודש ולהגיע למספר דו ספרתי.

      תוך כמה זמן רואים תוצאות?

      כאשר מדובר בפרסומים שליליים באתרים זניחים וכמעט לא מוכרים, דחיקת תוצאה שלילית יכולה לקחת מספר חודשים, אך כאשר מדובר בהופעת אזכורים שליליים באתרים חזקים כמו אתרי חדשות מוכרים וסמכותיים (בעיני גוגל), ניהול מוניטין יכול לקחת תקופה ממושכת ואולי אפילו יותר משנה. 

      מחפשים חברה מקצועית ומנוסה לניהול מוניטין? הגיע הזמן להחזיר עטרה ליושנה – נדאג להחזיר לחברה שלכם את התדמית שנפגעה ואף נחזק את חוסן החברה שלכם.

        רוצה לקבל הצעת מחיר?



        שינוי גודל גופנים