קידום אתרים לעורכי דין

קידום אתרים לעורכי דין

קידום אתרים לעורכי דין עם תוצאות

רובנו משתמשים בגוגל כשמחפשים מידע או ספק שירות. אדם שמחפש עורך דין סביר להניח שיעשה זאת בגוגל. קידום אתרים לעורכי דין חושף את האתר שלך ללקוחות ריאליים ואיכותיים שמחפשים את השירותים שאתה מציע. 

כשעושים קידום אתרים לעורכי דין חשוב לזכור שני דברים עיקריים:

1.רוב החיפושים בגוגל (מעל 60%) אינם ממוקדים מותג, מה שאומר שרוב האנשים מחפשים ביטויים גנריים כמו "עורכי דין מומלצים", "עורך דין בתל אביב", עורך דין פלילי" ועוד.

2.רוב האנשים שמחפשים עורכי דין בגוגל עדיין לא בחרו באף משרד של עורכי דין. מעל 70% מהאנשים מעוניינים לקבל שירותי ייעוץ בשלב ראשוני, מה שאומר מבחינתך, כי ככל שהאתר שלך יהיה מדורג גבוה יותר בגוגל, כך יכנסו יותר שיחות טלפון ולידים, וכתוצאה ניהול תיקים רבים יותר בפירמה שלך.

    רוצה לקבל הצעת מחיר?



    קידום אתרים אורגני לעורכי דין יכול להיות פתרון זול יותר מקידום ממומן, לפחות בשלבי החיים הראשוניים של האתר. 

    "עורך דין" מחפשים כ- 4,400 אנשים בחודש עם עלות לקליק שיכולה להגיע לכ- 14 ש"ח, 

    "עורך דין פלילי" מחפשים כ- 4,400 אנשים בחודש עם עלות לקליק שיכולה להגיע לכ- 72 ש"ח!

    "עורכי דין תעבורה" מחפשים כ- 4,400 אנשים בחודש עם עלות לקליק שיכולה להגיע לכ- 36 ש"ח.

    "עורך דין דיני עבודה" מחפשים כ- 2,400 אנשים בחודש עם עלות לקליק שיכולה להגיע לכ- 23 ש"ח.

    גוגל אדוורדס

    23 ש"ח הוא מחיר לקליק על המודעה. לא סגירת עסקה. כדי לסגור עסקה צריכים להקליק מספר רב יותר של אנשים. מה שאומר, שסגירה עם לקוח אחד יכולה להגיע גם למאות שקלים. לעומת זאת, כניסות של אנשים שמגיעים דרך האתר ומשאירים פרטים, אינן עולות כסף פר כניסה או הקלקה על התוצאה. קידום אורגני זאת השקעה חודשית שמגדילה את החשיפה ליותר ויותר ביטויים ומביאה יותר אנשים לאתר, כך שאין הגבלה מבחינת הכניסות לאתר וניתן למשרד עורכי דין פוטנציאל גדילה וצמיחה מטורף מקידום אורגני מקצועי.

    מהן מטרות ה SEO לעורכי דין?

    1.לקבל יותר שיחות טלפוניות מלקוחות פוטנציאליות בעיקר באמצעות פתיחה וקידום חשבון בגוגל מיי ביזנס 

    2.יצירת לידים על ידי הגדלת כניסות אורגניות לאתר שלך

    עדיין אין לכם אתר אינטרנט? כנסו לבניית אתרים לעורכי דין

    קידום אתרים לעורכי דין: ממה מתחילים?

    מחקר מילות מפתח זה הדבר הראשון ממנו צריך להתחיל כל מקדם אתרים, הרי תוצאות המחקר הם ביטויי מפתח שירכיבו את תפריטי הניווט בתוך האתר, יהוו גרעין לאסטרטגיית תוכן שיווקי וליצירת קישורים פנימיים וחיצוניים ואלה הביטויים עמם ידורג האתר שלכם בגוגל.

    ביצוע מחקר מילות מפתח הוא תהליך שעלול לקחת מספר שעות ועד למספר שבועות בו מנסים לקבל רשימת כל ביטויים האפשריים שמחופשים על ידי הלקוחות הפוטנציאליים, ובתום התהליך בוחרים את מילות המפתח איתם מתחילים את מסע הקידום.

    בחירת מילות מפתח לאתר של עורך דין לא תמיד משימה פשוטה. יש לבחור את הביטויים המחופשים לצד תחרותיות נמוכה ככל שניתן, ולשלב אותם בהמשך בצורה נכונה באתר ובתכניו.

    כלים למחקר מילות מפתח

    הכלי הפופולרי לחיפוש ביטוי מפתח הוא כלי לתכנון מילות מפתח של גוגל אדס. גוגל אדס זאת פלטפורמה של גוגל לפרסום ממומן. יש ליצור חשבון בגוגל אדס ולהיכנס ואז להשתמש בכלי. אחרי קבלת כל האפשרויות לביטויים ניתן להוריד את כל הרשימה בקובץ אקסל ובו לעשות סינונים של ביטויים לפי נפחי חיפוש חודשיםי ורמת תחרותיות. כשמדובר בתחום מספיק תחרותי, ניתן לקבל רשימה מכובדת מאוד של ביטויים שיכולה להגיע ל- 500, 700 ואף למעל 1000 אפשרויות של ביטויים.

    כאשר מדובר בתחום חדש או פחות תחרותי, לא תמיד גוגל אדס הוא הכלי היעיל. תחומים פחות תחרותיים אוגרים פחות מידע על המשתמשים, לרבות ביטויי מפתח. לכן פונים לעזרת כלים נוספים שיסייעו להעשיר את הרשימה:

    כלי keywordtool.io – ניתן בעזרתו להשלים את המחקר שלנו. הכלי יכול להציג ביטויים שלא הוצגו בכלי לתכנון מילות מפתח של גוגל. יש להקליד את הביטוי המרכזי בתיבת החיפוש, לבחור חיפוש ב GOOGLE ולבחור מדינה, לאחר מכן ללחוץ על חיפוש. אחד הפיצ'רים הנחמדים בכלי זה, שניתן לקבל 2 סוגי ביטויים: ביטויים כלליים וביטויים בצורת שאלה כמו "איך עורך דין מוציא מהצבא?" או "איך עורך דין עובד?".

    כלי ubersuggest – כלי מצוין לקבלת רעיונות נוספים למילות מפתח. מקלידים ביטוי מרכזי של האתר ומקבלים עליו מידע. ניתן לראות מגמתיות של הביטוי בגרף בשנה האחרונה, כמות חיפושים במובייל לעומת במחשבים נייחים, התפלגות לפי קבוצות גיל המחפשים את ביטוי ומידע נוסף. מתחת לנתונים של הביטוי המרכזי תופיע טבלה עם רעיונות נוספים לביטוי מפתח שהקלדנו.

    כלי SEMrush – מלבד לביטויי מפתח שניתן לקבל באמעות כלי זה, ניתן לקבל מידע נוסף על המתחרה כמו טראפיק מוערך לאתר של המתחרה (גם אורגני וגם ממומן), מיצוב האתר ביחס למתחרים לפי מילות מפתח משותפות וטראפיק, מילות מפתח קנויות לצורך הבאת גולשים לאתר, מתחרים ישירים, מקור לקישורים נכנסים לאתר ואפילו מודעות ממומנות שהוצגו בגוגל.

    השלמה אוטומטית – זאת שיטה שמציגה את החיפושים הפופולריים של הגולשים לאחר התחלת הקלדת מילה או ביטוי בתיבת החיפוש בגוגל. למשל, אם מקלידים "עורך דין", התוצאות שיופיעו ראשונות הן הפופוריות בקרב הגולשים בתקופת זמן נבדקת. מה שאומר שביטויים "עורך דין צבאי", "עורך דין פלילי" וכך הלאה, הם ביטויים מחופשים ויכולים להיות רלבנטים גם לאתר שלכם.

    ביטויים ב LSI – רוב האנשים לא מתייחסים לביטויים או מילים שמופיעים בתחתית העמוד בגוגל, וחבל שכך. אלה בדיוק הביטויים הסמנטיים שגוגל מקשר לאותו ביטוי שהקלידו בגוגל. ומציג אתרים שמכילים אחד מהביטויים האלה. כדאי לשים לב לרשימת מילים שמופיעה שם, ואם זה רלבנטי לאתר שלכם, אז לשלב בתוכן.

    אופטימיזציה טכנית של האתר

    אופטימיזציה באתר של עורך דין, משמע התאמת האתר לגוגל, כדי שיסרק היטב ויעבור את ה"מבחן קבלה" של גוגל. מיטוב האתר משפיע ישירות על אופן הצגתו במנוע חיפוש, לכן חשוב ביותר לבצע אופטימיזציה ברמה גבוהה. גוגל מדרגת אתרים לפי אלגוריתמים שונים (יש מאות) וככל שהאתר שלכם יתאים יותר למדיניות של גוגל, כך הוא יוכל להידרג גבוה יותר ביחס למתחרים שלכם. 

    • היררכיה – מבנה היררכי של אתר חשוב לגולשים להתמצאות קלה יותר באתר והן למנוע חיפוש גוגל. בניית היררכיה נכונה באתרים, בייחוד באתרים של עורכי דין הדורשים דגש יותר על מקצועיות ולא עיצוב, תסייע ללקוחות הפוטנציאליים שלך למצוא בדיוק את המידע שחיפוש בקלות ובמהירות, ללא רעשי רקע מה שיגדיל את סיכויי ההתקשרות עם משרד עו"ד שלכם. מבנה היררכי ברור משפט גם את הסריקה של בוטים- הזחלנים של גוגל שבאים לאתר, סורקים אותו ואת העמודים שסרקו מציגים בגוגל.

     

    • ניווט – תפריט ראשי, פוטר (תפריט תחתון), תפריט צד, קטגוריות, תגיות – בונים את ההיררכיה של האתר. אחרי מחקר מילות מפתח ובחירת הביטויים שנרצה לקדם בגוגל, יש לשלב אותם בצורה נכונה באתר. אחד המהלכים החשובים לקידום ביטויים אלה, זה להוסיף אותם לתפריט הראשי של האתר. כך למשל, אם הביטוי "עורך דין בתל אביב" בעדיפות עליונה אצלכם, כדאי להוסיף אותו לתפריט ראשי. ניווט אתר נכון חשוב לקידום אתרים לעורכי דין.

     

    • קטגוריות ועמודי תגיות – דרך נוספת לחזק את המבנה ההיררכי באתר, היא באמצעות יצירת קטגוריות ושיוך עמודים לאותן קטגוריות. למשל, אם במשרד עורכי דין יש עורך דין צבאי, ניתן לחזק את מעמדו בגוגל וגם את סמכותו בעיני הלקוח הפוטנציאלי, באמצעות יצירת דפי מידע על תחומים שונים בהם עוסק עורך דין צבאי: עבירות עריקות, סמים בצבא, חריגה מסמכות, עבירות ביזה, הטרדה מינית בצבא – אלה תחומים בהם עוסק עו"ד צבא והוספת עמודים שמדברים על כל אחד מתחומים אלה וקישורם לעמוד עורך דין פלילי, יחזק הן את הביטוי בגוגל והן את אמינות האתר בתחום זה בעיני מחפש השירות.

     

    • פירורי לחם – או Breadcrumbs, מציגים לגולש את המיקום בו הוא נמצא באתר שלכם. המונח "פירורי לחם" הגיע מהאגדה על עמי ותמי, בה הדמות הראשית מפזרת פירורי לחם על מנת להגיע חזרה הביתה. גם בעולם ה SEO, המשתמש יכול לחזור לרמה היררכית הגבוהה ביותר באתר – דף הבית ולראות את שרשור העמודים עד לעמוד בו הוא נמצא. פירורי לחם מקטינים את מספר הפעולות שיש לבצע למשתמש כדי להגיע לדף הבית או לעמוד אחר (שנמצא בפירורי לחם), וזה תורם לשימושיות ולחווית גלישה באתר, מה שמשפיע על קידום אתרים לעורכי דין. בנוסף, פירורי לחם מסייעים לגוגל בסריקה של האתר והבנת מבנה היררכי של האתר. אחד היתרונות הבולטים של פירורי לחם שהם קומפקטיים. מדובר בקישורים שמסודרים בקו אופקי ואינם תופסים הרבה מקום וללא השפעה על עיצוב האתר, לצד המצאותם במקום בולט באתר, בד"כ בחלק העליון של של עמוד באתר, מה שהופך אותם לנגישים וזמינים לשימוש בכל עת.

     

    • עמודי 404 – עמוד שגיאה שמוחזר על ידי השרת לבקשה של משתמש שאינה קיימת. כולנו נתקלנו לפחות פעם אחת בעמוד שגיאה כשחיפשנו משהו שלא היה קיים באתר, כתוצאה קיבלנו עמוד 404. בעבר עמודי 404 היו עמודים בסיסיים שכללו משפט אחד או שניים כמו "error page" או "העמוד לא קיים". עמודים בסיסיים אלה גרמו פעמים רבות לנטישה מהאתר ובעקבות כך איבוד מבקרים שיכלו להפוך ללקוחות אמיתיים שלכם.
      בשנים האחרונות עמודי 404 הפכו להזדמנות לחזק את הקשר בין הגולש למערכת האתר. בעלי אתרים ומקדמי אתרים מקשיעים כיום בעיצוב עמודי 404 ומשלבים אלמנטים שונים שמיועדים להגדיל את אחוזי ההמרות באתר. שילוב של סרטונים, תמונות, הצגת שירותים עיקריים, הפניה לעמודים חשובים והוספת פרטי התקשרות עם בעל האתר מגבירים התעניינות אצל הגולשים שממשיכים לגלוש באתר ואף הופכים ללקוחות משלמים למרות חשיפתם לעמוד שגיאה 404. ישן חברות ששוכרות מעצבת לעיצוב מקצועי של עמוד 404.
      עמודי 404 יכולים להופיע ממגוון סיבות כמו עמודים שנמחקו, קישורים שבורים או הקלדה לא נכונה של שם העמוד. עמודים 404 הפכו מעמודים גנריים ומשעממים לעמודים מגניבים ומקוריים.

     

    • אורך מאמרים – אחד הפרמטרים החשובים לפיהם האתר שלכם מדורג בגוגל הוא תוכן. לתוכן האתר השפעה ישירה על המיקום שלכם בגוגל. מלבד לתוכן מקורי חשוב שהוא יהיה מעניין ויוסיף ערך מוסף למשתמש. גוגל מעודדים תכנים מפורטים ולכן מומלץ שהתוכן יהיה בין 500 ל 1000 מילים בעמודי ליבה של האתר. עמודי ליבה אלה עמודים שמרכיבים את התפריט ועמודים חשובים אחרים בתוך האתר שלכם.

     

    • תגיות מטא מקוריות – תגית טייטל (כותרת העמוד) ומטא דיסקריפשן (תיאור העמוד) הינם אזורים שלא גלויים לעיני המשתמש כשהוא נמצא באתר, אך גוגל סורק את מה שכתוב כך ומבין טוב יותר את נושא העמוד. כמו כן גוגל מציג תגיות מטא בזמן שהלקוחות הפוטנציאליים שלכם מחפשים אתכם בגוגל. אחת הטעויות הנפוצות באתרים היא חזרה או שכפול של אותם האזורים לכל העמודים האחרים באתר או לחלק מהם. ככל שהתוכן יהיה דומה/זהה לעמודים אחרים, כך הערך הקידומי שלו יורד. כדאי כשעושים קידום אתרים לעורכי דין להקפיד על תגיות מטא מקוריות וייחודיות בכל עמוד.

     

    • מהירות – כבר מספר שנים פרמטר המהירות מבין החשובים בדירוג אתרים. גוגל מתעדף אתרים מהירים יותר, לכן מומלץ לשפר את מהירות האתר כמה שניתן. ישנם גורמים רבים שמשפיעים על מהירות האתר כמו תקינות הקודים באתר, קודים באתר כמו CSS או JS, תמונות, סרטונים, שרתים, תבנית, פלאגינים ועוד. ניתן לבדוק מהירות האתר בכלים שונים. למשל, speedom, pingdom,gtmeetrix או כלי של גוגל Page Speed Insights. כל אחד מהכלים מראה נתונים שניתן לשפר באתר כדי להאיץ את מהירות האתר. ישנם דברים שמקדם אתרים מקצועי יכול לשפר אך יכולים להיות בעיות שיזדקקו לידי מתכנת כדי להגיע לתוצאה טובה.

     

    • התאמה למובייל – רוב הכניסות מהאתר מתבצעות היום דרך מכשירים ניידים ולא מחשבים נייחים כפי שהיה לפני מספר שנים. בתחום של עורכי דין מעל 80% כניסות דרך מובייל. לכן כדאי להתאים את הגלישה לאתר למכשירים ניידים. היום אפילו קיימת גישה Mobile First Design לפיה קודם מעצבים אתר למכשירים ניידים ואז דואגים להצגה נאותה של האתר במחשבים נייחים.

     

    • קישורים שבורים – הם קישורים שכוללים טעות כתיב ומפנים לעמוד שאינו קיים או קישור שמפנה לעמוד שהוסר. ככל שאתר גדול יותר ודינמי, כך הסיכוי לקישורים שבורים גדול יותר. קישורים שבורים רבים יכולים לפגוע בחוויית משתמש ולנטישה מהאתר. מומלץ מדי פעם לעשות סריקה לאתר לאיתור קישורים שבורים. באמצעות תכנת צפרדע (Screaming Frog) ניתן לאתר עמודים שלא קיימים ומחזירים עמודי שגיאה 404 המעידים על קישור שובר. תכנה זו שימושית גם לאיתור תקלות ובעיות אחרות באתר שמשפיעות על SEO.

     

    • מפות אתר – קיימים שני סוגי מפות אתר: מפת אתר XML ומפת אתר HTML.

      1. מפת אתר XML – מיועדת לגוגל ולמנועי חיפוש אחרים והיא עוזרת בסריקה של האתר. סריקה טובה עוזרת בקידום אתרים לעורכי דין. מפה זו יעילה במיוחד לאתרים גדולים של עורכי דין שכוללים תחומים רבים, חלוקה לקטגוריות, העלאת תכנים דינאמיים. אתרים עם יכולת סריקה גבוהה מדורגים גבוה יותר. כדי לעזור לתהליך הסריקה של גוגל, כדאי להנגיש לגוגל קובץ XML עם מפת אתר. את הקובץ ניתן לייצר באופן ידני על ידי אחד הכלים כמו זה, או באמצעות תכנת צפרדע. באתרי וורדפרס תוסף בשם Yoast SEO מייצר מפות XML בצורה אוטומטית, כך שאין לכם צורך לדאוג ליצירה והעלאה ידנית של קובץ זה.
      2. מפת אתר HTML– נועדה להקל חיפוש למשתמשים שכבר נמצאים באתר. העמוד נקרא מפה כי כולל רשימת עמודים חשובים של האתר שעוזרת לגולש להתמצא טוב יותר באתר. עמוד זה מוסיפים לחלק תחתון של האתר – פוטר. מבקר שבילה באתר זמן מה, לא מצאה כלום באתר, והגיע עד לפוטר של האתר, יכול להחליט לתת צ'אנס אחרון ולהיכנס לעמוד מפת אתר בתקווה למצוא את מה שהוא צריך. מלבד לזמני שהייה ארוכים יותר שמשפרים את דירוגי האתר, המשתמש יכול עדיין ליצור עמכם קשר אם יכנס לעמוד של מפת אתר HTML וישתכנע כי אתם בדיוק מה שהוא חיפש. דוגמה למפת אתר HTML ניתן לראות כאן.

     

    • אבטחת אתר – גוגל מתעדפים יותר אתרים מאובטחים. לגולשים גם חשוב לגלוש בבטחה בלי חשש שיגנבו פרטיהם אישיים או ידביקו בסוס טרואייני או וירוס אחר מחשב שלהם. ניתן להגביר אבטחה של אתר בעזרת אחסון אתר עורך דין בשרת איכותי, באמצעות התקנת תעודת SSL לאתר (ואז פרוטוקול האתר ישתנה מ HTTP ל HTTPS), שימוש בדרכים שמחזקים אבטחה של אתר כמו CAPTCHA, הסתרת קבצים חשובים מהאקרים, שימוש בפלאגינים מוכרים ועוד. אתר מאובטח פחות נטוי לפריצות ומעודד אנשים לגלוש בו ולהשאיר פרטים אישיים. 

    אזכורים וקישורים (חיצוניים, פנימיים, יוצאים)

    קישור הוא טקסט קליקבילי, שניתן ללחוץ עליו והגולש מועבר לעמוד אחר. אזכור, זאת מילה או ביטוי שאינם מקושרים לאף עמוד ומהווים חלק מתוכן העמוד. אזכורים וקישורים תורמים לקידום אתרים לעורכי דין. 

    כשווינט כותבים כתבה על עורך דין ומזכירים את שמו של עורך הדין בכתבה או את משרדו, גם אם לא מדובר בקישור, גוגל מתייחס אל האזכור מאתר איכותי ומחזק את אמינותו של אתר של אותו עורך דין. כמובן אם יצא קישור מאתר ווינט לאתר של עורך דין, זה יתרום בצורה משמעותית יותר לקידום אתר של עורך דין.

    קיימים שלושה סוגי קישורים:

    קישורים חיצוניים (Backlinks)- אלה קישורים שמפנים משתמשים מאתר חיצוני לאתר לקוח. יש חשיבות מכרעת לקישורים חיצוניים. קישורים חיצוניים עוזרים לגוגל להבין טוב יותר את האתר, את נושא האתר, התחומים שהוא מתעסק בהם, אמינותו ואיכותו. למשל, אם עורך דין לדיני עבודה רוצה לקדם את האתר, הוא צריך להשיג קישורים מאתרים רלבנטיים בעלי מחנה משותף. דוגמה לסוג אתרים שיכולים להתאים לקבלת קישור לאתר של עורך דין שמתעסק בדיני עבודה: אתרים לזכויות העובדים, אתרי דרושים, אתרי חדשות ומקומונים עם קטגוריות רלבנטיות, אינדקסים מתאימים. לפני קבלת קישור מאתר חיצוני לא מוכר, חשוב לבצע "בדיקת כדאיות", כדי להוציא קישור מאתר עם מדדים גבוהים. קבלת קישורים מאתרים לא טובים יכולה לפגוע בקידום האתר שלכם.

     

    קישורים פנימיים (Internal Links) – אלה קישורים שנמצאים בתוך האתר עצמו ומקשרים בין עמודים שונים. קיימים סוגים שונים של קישורים פנימיים כמו עמודים שנמצאים בתפריט הראשי, קישורים שנמצאים בפוטר, פירורי לחם, קטגוריות, תגיות. בניית מערך קישורים פנימי נכון וחכם באתר יעזור לגוגל להבין טוב יותר מבנה היררכי של האתר ולקדם את הביטויים בגוגל. נהוג לקשר כל פוסט לאחד מהעמודים שנמצאים בתפריט ראשי. פעולה זו מחזקת את העמוד המרכיב את התפריט ואת הביטויים שאנו מעוניינים לקדם באותו העמוד. יש חשיבות לטקסט שהופך בהמשך לקישור (anchor text). מומלץ שאנקור טקסט או טקסט עוגן יכלול מילת מפתח שרוצים לקדם. אז המהלך הוא כזה. אתם כותבים כתבה מקורית וטובה לאתר ומעלים את הכתבה לבלוג של האתר. מתוך אותה כתבה אתם בוחרים טקסט עוגן שמכיל מילת מפתח שרוצים לקדם, הופכים אותו לקישור שמפנה משתמשים לעמוד רלבנטי אחר. ניתן לקשר כתבה עם מספר עמודים.

     

    קישורים יוצאים (External Links) – לקישורים יוצאים השפעה הכי מזערית על קידום האתר, אך עדיין חשוב להקפיד לעשות זאת נכון. כי מה שעושה הבדל במיקומים בגוגל בסופו של דבר אלה הפרטים הקטנים.  אם מסיבה כלשהי החלטתם כי אתם רוצים להפנות את הגולשים שלכם לאתר חיצוני (כדי להרחיב על נושא מסוים או לתת דוגמה למשהו), כדאי שהאתר אליו אתם מפנים גולשים יהיה בנושא קרוב של האתר שלכם. אם אתם מקדמים אתר של עורך דין פלילי אך מפנים לאתר חנות לצעצועים לילדים או אתר למזון לחתולים, או גרוע מזה לאתר עם תכנים למבוגרים או קזינו, זה לא בדיוק יתרום לקידום האתר.

    איך בודקים איכות קישורים?

    כשעושים קידום אתרים לעורכי דין בעזרת בנית פרופיל קישורים, חייבים לבדוק כל קישור. התחלתם לחפש אתרים שיסכימו להוציא לאתר שלכם קישור, או קיבלתם הצעה למייל ממקדם אחר שהוא מעוניין לעשות איתכם שיתוף פעולה כלשהו ובתמורה מוכן להוציא לאתר שלכם קישור (בחינם או בתשלום). ההמלצה היא, לא למהר ולקפוץ על כל קישור שמזדמן, אלה קודם כל, לבחון אותו – עד כמה באמת כדאי לכם לקבל מאתר חיצוני קישור ועד כמה הוא יתרום לקידום של אתר עורך דין. אלה הפרמטרים המרכזיים שכדאי 

     

    לבדוק לפני כל קבלת קישור:

    אמינות (TF) – אמינות הקישור Trust Flow הוא ציון שנע בין 0 ל- 100. ככל שהמדד נושק גבוה, כך האתר ממנו מציעים לכם קישור איכותי יותר. אמינות הקישור כוללת בתוכו מספר דברים: איכות התוכן של האתר, מבנה קישורים פנימיים של האתר, סמכות האתר, חוזק האתר ועוד. את אמינות הקישור בודקים בכלי MajesticSEO.

     

    איכות (CF) – איכות הקישורים שנכנסים לאתר הנבדק. Citation Flow נע בין 0 ל 100 והוא נמדד ביחס למדד הקודם- TF. המדד הזה משקף את מגוון הקישורים וכמות הקישורים שנכנסים לאתר הנבדק. בשונה מהמדד הקודם, CF נמדד ביחס ל TF. כאשר היחס בין שני המדדים הור 1:1, זה מעיד כי האתר שאתם בודקים טוב ואיכותי. הוא לא ספאמי ולא יזיק לאתר שלכם. כארש היחס בין CF ל- TF גבוה 1:5 לטובת ה- CF, זה מעיד כי פרופיל הקישורים שנבנה לאתר הנבדק אינו איכותי והוא מקבל הרבה קישורים מאתרים שלא רלבנטיים לתחום העיסוק שלו, אתרים בודדים שמכניסים כמויות אדירות של קישורים (שזאת פעולה אסורה), אתרים שאסורים מבחינת מדיניות גוגל (אתרים פורנוגרפיים, אתרי סמים/תרופות, משחקי הימורים) שמפנים לאתר הנבדק, בוטים שמספימים את האתר. כאשר היחס בין TF ל CF גבוה, לא מומלץ לקבל קישור מאתר כזה.

     

    סמכות הדומיין/ אתר (DA) – אתרים סמכותיים מדורגים גבוה יותר. Domain Authority או סמכות האתר הוא מדד שנע בים 0 ל- 100. לאתרים חדשים סמכות הדומיין 0. ככל שהאתר מקודם יותר ומתחזק יותר, כך סמכות הדומיין גדלה. לא ידוע בדיוק איך האלגוריטמים של גוגל מחשבים את סמכות הדומיין, אך כנראה גוגל לוקח בחשבון פרופיל קישורים נכנסים, איכות התנועה לאתר, איכות התוכן שמעלים לאתר, בניית סמכות מחוץ לאתר באמצעות שיתופי פעולה עם אתרי חזקים, עיצוב האתר שמשפיע על חווית משתמש באתר, ותק ועוד. קיימים מגוון אתרים וכלים שמאפשרים לבדוק את סמכות הדומיין. למשל, Seoreviewtool או moz.com 

     

    טראפיק לאתר – את הכמות המדוייקת של הגולשים בחודש באתר שלא בבעלותכם לא תוכלו לקבל, ברם, טראפיק מוערך או מגמתיות של התנועה לאתר לאורך זמן יכולים לעזור לכם לקבל החלטה האם לקבל קישור מאתר או לא. למשל, באמצעות כלי SEMrush, שמספק מידע לא מועט לגבי המתחרים שלכם, ניתן לראות את כמות הכניסו המוערך ואת המגמתיות של התנועה לאתר לאורך זמן. אם בודקים אתר ורואים שהגרף המציג את התנועה לאתר במגמת עליה מתמדת, זהו סימן טוב. כנראה דואגים לקדם את האתר בצורה נכונה ולאורך זמן רואים תוצאות. במידה והגרף בירידה תלולה, זה יכול להעיד על ענישה מגוגל בעקבות כל מני פעולות אסורות או אי עמידה במדיניות של גוגל. מאתרים כאלה עדיף לא לקבל קישור כי זה ישפיע ישירות על דירוג האתר שלכם.

     

    ותק – במידה ואתר ותיק קודם בצורה נכונה ומקצועית, ותק יכול לתרום לקידום האתר. לרוב אתרים ותיקים יותר כבר "מבוססים" בגוגל ומדורגים בגוגל, עם קהל מבקרים קבועים. אתר שמדורג גבוה בביטוי שיכול להיות רלבנטי גם לאתר של עורך דין ואם תנועה גדולה לאתר, יגרום גם לחשיפה גדולה יותר לאתר שלכם ולשיפור דירוג הביטוי המשותף לשני האתרים. אתרים ותיקים כבר הוכיחו את עצמם, הם יותר אמינים מבחינת גוגל וסמכותיים.

    מה זה פרופיל קישורים "בריא"?

    קידום אתרים מקצועי לעורכי דין קשור ישירות לאיכות פרופיל קישורים (Backlinks Profile). כפי שכבר הבנו, לקישורים תפקיד מאוד חשוב בקידום האתר. אנחנו יכולים להשקיע באופטימיזציה בתוך האתר, להוסיף תכנים ייחודיים וסופר איכותיים, לבנות פרופיל קישורים מוקפד, אך נגיע לתקרה של קידום האתר. כדי לתת פוש לקידום אתרים של עורכי דין, צריך לעבוד גם על פרופיל קישורים חיצוני. בייחוד כשמדובר בתחומים תחרותיים. רק תוכן ואופטימיזציה לא יספיקו כדי להגיע למקומות ראשונים בגוגל.

     

    1. רלבנטיות – חשוב שהאתרים שמפנים לאתר שלכם יהיה רלבנטי לתחום או לנושא בו עוסק עורך הדין. אם למשל אתר של עורך דין לעניינים פליליים מקבל קישור מאתר חנות לבגדי תינוקות, אז האתר של עורך הדין יכול להתחיל להידרג בביטויים הלא רצויים לנו כלל כמו "חליפה לתינוק" או "סנדלים לילדים". אנשים שמחפשים ביטויים אלה אינם קהל היעד שלנו וזה לא מה שהם מחפשים. לכן התנועה לאתר של עורך הדין תהיה לא איכותית. אנשים יכנסו וכמעט מיד יצאו כי יבינו שזה לא בדיוק מה שהם חיפשו. עזיבה מהירה ושיעור נטישה גבוה פוגעים בקידום של האתר. לכן חשוב לוודא שקודם כל, יש נושא משותף בין האתר שאנו מקדמים לאתר שהציע לנו לקבל משם קישור.

     

    • מגוון – כדאי להוציא קישור יחיד מאתר אחד ולא 1000 קישורים מאותו אתר. מבחינת גוגל זאת פעולה לא טבעית, ואפילו מניפולציה והוא יכול להעניש את האתר שמקבל כמויות אדירות של קישורים מאותם אתרים. זה בסדר לקבל מספר קישורים מאתר אחד, אך חשוב לזכור, כל קישור נוסף שנקבל מאותו אתר, יהיה בעל ערך קידומי נמוך יותר. לכן, כדי שיהיה לנו פרופיל קישורים "טבעי" ככל שניתן, כדאי להוציא קישורים כל פעם מאתרים שונים.

     

    • אי.פי מגוון – גוגל מסתכל לא רק על ריכוזיות של הקישורים לאתר אלה גם על כתובות ה IP עליהם יושבים האתרים מהם מקבלים את הקישור. גיוון זה שם המשחק. בדומה לסעיף הקודם, מומלץ לבדוק IP של אתרים מהם אנו מקבלים קישורים. פעולה זו נפוצה ואף נדרשת, כשמקדם אתרים של אתר אחר שולח רשימה של עשרות ואף מאוד אתרים. חברות וסוכנויות פרסום יכולות לבנות אתרים רק לצורך פעולה החלפת קישורים. בפועל האתרים שהם מציעים לא שווים יותר מדי ובחלק מהמקרים יכולים להזיק לקידום האתר שלכם. כדי לא ליפול במלכודת העכברים הזו, כדאי לבדוק את כתובות ה- IP. אם אתם רואים שכמות גדולה של אתרים יושבים על אותו IP, שקלו פעמיים – האם באמת אתם רוצים להסתכן ולהוציא משם קישור?

     

    • טקסט הקישור – או אנקור טקסט הוא טקסט שניתן להקליק עליו והוא יעביר את המשתמש לעמוד אחר. הטקסט שהוא חלק מהקישור יש חשיבות מכרעת על קידום ביטויי מפתח באתר. מומלץ שטקסט הקישור יכיל מילת מפתח שרוצים לקדם. כמו כל דבר אחר ב"קידום לבן" (חוקי מבחינת גוגל), אסור להפריז יותר מדי בשום פעולה. כדאי לגוון את טקסט הקישור כל פעם בביטויים דומים, יחיד ורבים, לציין את שם עורך הדין, את המשרד ואף להפוך מילים כמו "לחצו כאן", "למידע נוסף", "לקבלת שירות" לאנקור טקסטים של הקישורים. זה ישדר טבעיות וימעיט מחשדות גוגל שאתם מנסים לקדם ביטויים באתר בטכניקה זו.

     

    • קישורי פולואו (Follow) – לקישורים שאתם מקבלים מאתרים חיצוניים מספר תפקידים: להעניק ערך מוסף יותר לגולש באמצעות הפנייתו לאתר רלבנטי אחר שיכול להרחיב על הנושא או להציע ערך מוסף אחר, ולהעביר "כוח" לאתר אחר. מעבר "כוח" מאתר אחר עוזר לשפר דירוגים באתר שאתם מקדמים. קבלת קישורים Follow לאתר שלכם,הוא חלק חשוב מקידום אתרים לעורכי דין אפקטיבי. דירוגים גבוהים יותר יביא לטראפיק גדול יותר, לחשיפה גדולה של לקוחות פוטנציאליים ולסגירת תיקים עם לקוחות. נניח קיבלתם הצעה מאתר אחר לקבל קישור תמורת מחיר סמלי. בדקתם את האתר וכל המדדים (TF,CT.DA וטראפיק) מספקים אתכם והסכמתם לקבל קישור. האתר איכותי, הוא הספיק לצבור סמכות ואמינות בגוגל, הוא מדורג בביטויים רבים ורלבנטים עבור האתר שלכם ויש לו עשרות אלפי כניסות של משתמשים בחודש. חלק מההישגים של אותו האתר יכולים לעבור לאתר שלכם. באמצעות קבלת קישור ממנו. בתנאי ש"זרימת הכוח" חופשית. כדי שזה יקרה, הקישור חייב להיות מוגדר בתגית FOLLOW. במידה ומקדם או בעל האתר האחר הוסיף לקישור תגית NO FOLLOW, הוא חסם את המעבר של הכוח הזה לאתר שלכם. מה שאומר, שהאתר שלכם לא יקבל את הפוש הקידומי מלבד טראפיק, במידה ואתר חיצוני עם טראפיק גדול. למרות זאת, עדיין מומלץ להשיג מדי פעם קישורים עם תגית NO FOLLOW – כי ככה פרופיל הקישורים שלכם נראה הרבה יותר טבעי :).

    האם צריך להסכים לקחת קישור מכל אתר שמציע?

    כמובן שלא. אחרי בדיקת איכות האתר ממנו שוקלים לקבל קישור, נבחן האם הוא יכול לתרום לנו לקידום אתר עורך דין. לעיתים, חלק מהקישורים המוצעים כרוכים בתשלום. במידה והאתר מקודם ועם ציון איכות גבוה, לגיטימי מאוד לקנות את הקישור באתר אחר. חלק מקישורים קנויים לתקופה מוגבלת וחלק לכל הזמן. כדאי לבדוק פרטים אלה לפני סגירת עסקה.

    השגת קישורים חיצוניים לקידום אתרים לעורכי דין: ממה מתחילים?

    בניית פרופיל קישורים איכותי לאתר הוא תחום בפני עצמו, שדורש השקעת משאבים לא מבוטלים. יש כמה דרכים להשיג קישורים לאתר שמקדמים.

     

    • גוגל – מחפשים בגוגל אתרים שיכולים להיות רלבנטיים עבורנו. אתר רלבנטי הוא אתר שמדבר על אחד הנושאים או התחומים שמדבר האתר שאנו מקדמים. לדוגמה, כדי לקדם ביטוי עורך דין לדיני משפחה, מקלידים בגוגל מילת מפתח שאנו מעוניינים לקדם "עורך דין לדיני משפחה" ומתחילים לעבור על רשימת תוצאות שגוגל הציג לנו. אתרים של מתחרים ישירים לא מעניינים אותנו. אתרים שהם מרכזי מידע לגירושין, אינדקסים לעורכי דין, אתרים לזכויות האזרח – בדיוק מה שצריך. ניתן לחפש ביטוי דומה או קרוב למילת מפתח שלנו.

     

    • רשתות חברתיות – באמצעות רשתות המדיה ניתן לפנות ישירות למקדמים שמעוניינים לעשות שיתוף פעולה ומוכנים להוציא לאתר שלכם קישור. בפייסבוק יש קבוצות שמיועדות בדיוק למטרה זו. אחת הקבוצות נקראת "החלפת קישורים". בקבוצה ניתן לכתוב פוסט בו אתם מציינים מהם התחומים שמעניינים אתכם לצורך שיתוף פעולה. ניתן לעבור על פוסטים ישנים ולחפש מקדמים אחרים שפרסמו בעבר אתרים שיכולים לעניין אתכם. הרבה סוכנויות פרסום משתמשות בפלטפורמה זו לחיפוש שיתופי פעולה ובידיהם מאות אתרים שונים. כדאי לבחון היטב אתרים שמקבלים ברשימה ארוכה.

     

    • אינדקסים – אתרי אינדקס הם אתרים להוספת עסקים. באתר אינדקס ניתן להוסיף עמוד לעסק שלכם שכולל פרטי התקשרות, אודות חברה, תמונות העסק ואפילו לקבל קישור follow. הרבה אתרי אינדקס אינם מקודמים או קדמו בעבר בקידום שחור, קידום שנוגד למדיניות של גוגל ולכן הוענשו על ידי גוגל. הענישה באה לידי ביטוי בהפחתה משמעותית של טראפיק לאתר, צניחה בדירוגי מילות מפתח ובמקרים חמורים יותר, הסרת חלק מהאתר או כולו מתוצאות החיפוש של גוגל. חשוב לבדוק מדדי אתרי אינדקס אליו רוצים להוסיף קישור. ישנם אתרי אינדקס נישתיים, מיועדים לבעלי מקצוע ספציפיים. למשל, אתרי אינדקס לעורכי דין בלבד. לרוב מדובר באתרי אינדקס איכותיים ומאוד רלבנטיים שתורמים לקידום אתרים לעורכי דין. עם זאת, תמיד כדאי לעשות בדיקות מהירות לאיכות האתרים. הנה דוגמה לכמה אתרי אינדקס לעורכי דין:

    אינדקס 1 לעורכי דין

    אינדקס 2 לעורכי דין

    אינדקס 3 לעורכי דין

    אינדקס 4 לעורכי דין

    אינדקס 5 לעורכי דין

    אינדקס 6 לעורכי דין

     

    • קניית קישורים – המדיניות של גוגל אוסרת על קנית קישורים ומעודדת העלאת תוכן איכותי ומעניין לאתר כדי שאנשים יתחילו להפיץ אתר מקודם בצורה טבעית. הפצת אתר ברשתות חברתיות על ידי קוראים שאהבו את התוכן או אזכור אתר טבעי בפורומים ואתרים אחרים – כך נבנה פרופיל קישורים טבעי. המציאות היום שיש תחרות קשה בתחום של עורכי דין. משרדי עורכי דין משקיעים עשרות אלפי שקלים בשנה לקידום אורגני וממומן של הנכסים הדיגיטליים שלהם, וקניית קישור מאתר איכותי ורלבנטי יכול לשפר משמעותית דירוג אתר. קפיצה לעמוד ראשון או לשלישייה הראשונה מתוך העמוד הראשון, משמעות הדבר היא חשיפה לאלפי לקוחות פוטנציאליים נוספים וסגירת יותר תיקים על הלקוחות. תשלום חד פעמי על קישור זאת יכולה להיות השקעה משתלמת ביותר לטווח ארוך.

     

    • כלים – לקוח שמחפש בגוגל "עורך דין מומלץ ברמת גן" יבחר באחת מתוצאות החיפוש שגוגל הציג לו, וכנראה זאת תהיה תוצאה עליונה. האם הוא יבחר בתוצאה הראשונה? בתוצאה שניה כי הטקסט היה יותר רלבנטי ומושך? בתוצאה שלישית או זאת שנמצאת בתחתית העמוד? גוגל מדרג אתרים לפי מאוד פרמטרים ואחד החשובים הם- קישורים. אתר עם פרופיל קישורים חיצוני איכותי, ידורג גבוה יותר, בהנחה שהאתר עומד בסטנדרט גבוה גם ביתר הפרמטרים (ביחס למתחרים). ניתן לקבל רשימת קישורים חלקית של המתחרים שלנו שמדורגים גבוה יותר באמצעות כלים שונים. AHREFS הוא אחד הכלים השימושיים והיעילים לאיסוף מידע על קישורים של המתחרה שלנו. לאחר קבלת רשימת קישורים, כל מה שנותר לכם, זה לנסות להשיג אותם קישורים גם לאתר שלכם.

    מדוע עורכי דין צריכים להשקיע בקידום אתרים לוקאלי?

    קידום אתרים לוקאלי לעורכי דין, או קידום אתרים ממוקד מיקום/אזור ספציפי ממצבים את עורך הדין בצמרת של תוצאות החיפוש וכך אתר עורך דין נחשף ליותר לקוחות איכותיים שמחפשים ברגע זה את שירותיו של עורך דין. בין אם לעורך דין יש משרד יחיד או מספר סניפים מפוזרים בכל הארץ, קידום אתרים לוקאלי לעורכי דין משפר פלאות את הדירוגים תוך זמן קצר. קידום ביטויי כללי כמו "עורכי דין" יכול לקחת מספר חודשים עד שמגיע לתוצאות בעמוד הראשון. קידום ממוקד מיקום כמו "עורך דין בתל אביב" יכול לקחת חודש ובחלק מהמקרים פחות מ 30 יום כדי להופיע בתוצאה ראשונה!

    איך עושים קידום אתרים לוקאלי לעורכי דין?

    • מחקר מילים – כדי לעשות קידום אתרים לעורכי דין ממוקד מיקום יש לעשות מחקר מילים שיאתר את הביטויים המקומיים המחופשים ולשלבם בתוך האתר בצורה נכונה וכמה שיותר טבעית.

     

    • גוגל מיי ביזנסGoogle My Business זאת פלטפורמה של גוגל שמאפשרת חשיפה נוספת של העסק בתוצאות החיפוש בהיקף גדול ותומכת בקידום לוקאלי של האתר. אם אין לכם גוגל מיי ביזנס, זה הזמן לפתוח. אחרי מילוי פרטים והוספת פרטי עסק בסיסיים בשלב פתיחת חשבון תצטרכו לאמת את העסק שלכם לפני הצגתו בגוגל ולפני הוספת פרטי עסק נוספים על ידי SMS/ שיחה טלפונית או גלויה שמגיע תוך 3 שבועות. אחרי אימות העסק תהיה לכם גישה מלאה לכל הפיצ'רים כולל העלאת לוגו, הוספת תיאור העסק, העלאת תמונות צוות משרד עורכי דין, פירוט שירותי העסק, פירוט ימי קבלה ושעות עבודה במשרד והפניה לאתר העסק.
      במידה ויש לכם חשבון גוגל מיי ביזנס בצעו אופטימיזציה של החשבון, וודאו כי כל הפרטים המצוינים שם נכונים כולל פרטי האתר ופרטי התקשרות.

     

    • מידע NAP – מידע חשוב קריטי לקידום אתרים לוקאלי לעורכי דין והוא כולל שם בעל העסק/משרד (Name), כתובת (Adress) וטלפון (Pelephone). חשוב שמידע זה יהיה עקבי בכל האינטרנט: באתר, בגוגל מיי ביזנס, ברשתות חברתיות, באתרי אינדקס ובאתרים אחרים. כשמוסיפים מספר טלפון וודאו כי הוספתם אזור חיוג כי הוא עוזר לגוגל להבין את מקום פעילות העסקית של המשרד שלכם. אם יש לכם מספר סניפים, הוסיפו את כולם בגוגל מיי ביזנס ובאתר שלכם. כדאי שפרטי NAP יופיעו בכל עמוד באתר שלכם. לצורך כך ניתן להוסיף אותם בפוטר או ב head  של האתר (אזור עליון).

     

    • תוכן האתר – כדאי לשלב ביטויי מפתח כוללים מיקום גם בתכני האתר. חשוב להוסיף לתוכן של עמודי ליבה מילות מפתח עם ציון המיקום. אחת מהטעויות הנפוצות של האתרים זה ריכוז כל השירותים בעמוד אחד. כדאי לפתוח לכל סוג שירות עמוד בפני עצמו, להוסיף תוכן עם לפחות 500 מילים ולשלב ביטויי מפתח ממוקדים מיקום. 

     

    • הוספת מפת אתר – הוסיפו מפת אתר לאתר שלכם. מפת אתר תחזק את הקידום הלוקאלי וישמש לקוחות לניווט דרכי הגעה לעסק שלכם ישר דרך האתר שלכם.

    קידום אתרים לעורכי דין: סוגי תכנים

    להבדיל מאתרים אחרים, אתרים של עורכי דין צריכים פחות שואו עיצובי באתר ויותר דגש על תכנים מקצועיים ואופן הצגת תכנים אלה. אתר של עורך דין צריך להיות פשוט וממוקד לתחומים בהם משרד עורכי דין עוסק.

    תוכן ענייני בעמודים

    עמודי ליבה של האתר, העמודים שמרכיבים תפריט ראשי צריכים לכלול תוכן מקורי, חד וברור לגבי תחום עיסוקו של עורך הדין. הגולש מחפש באתר הוכחות שיחזקו את קבלת ההחלטות שלו לפנות אליכם ולא למתחרה שלכם. תוכן שמשדר מקצועיות וידע בנושא שמעניין אותו.

    תכנים דינאמיים בבלוג

    בלוג הוא עמוד דינאמי שמתעדכן בטיפים, מדריכים מקצועיים, עדכונים מעולם המפשט ומקרי בוחן על תיקים של עורך הדין. תוכן שמוצג בבלוג צריך להיות מדויק, ענייני ועדכני כדי לשדר את המקצועיות ולחזק את הסמכות שלכם בעולם המשפט.

    מערכת חיפוש

    תיבת חחיפוש באתרים באתרים של עורכי דין יכולה לקצר זמן חיפוש באתר ובכך לשפר חווית גלישה של המשתמש. 

    תמונות וסרטונים

    התמונות צריכות להיות ענייניות ולשדר מקצועיות של עורך דין. מומלץ להעלות תמונות של עורך דין עצמו, של צוות המשרד וחדרי המשרד. תמונות של עורך דין מצמצמות את הפער של הניכור ואנשים מרגישים יותר בטוחים להשאיר פרטים או לחייג לעסק. מומלץ להוסיף סרטון תדמית על משרד עורכי דין ולהציג את יתרונות המשרד.

    סיפורי הצלחה ותקדימים משפטיים

    מעלים את קרנו של העסק בעיני הגולשים. משדרים מקצועיות וניסיון שלכם בתחום. אנשים מחפשים עורך דין מקצועי עם ניסיון בתיקים דומים כדי להגדיל סיכויי הצלחה לזכות בבית המשפט. סיפורי הצלחה של אנשים אחרים מחזקים את המקצועיות ומהווים מקור שקוף ואמין לפעילות עסקית משובחת. 

    קטגוריות

    קטלוג שירותים לקטגוריות מסייע לגולש להבין את תחומי ההתמחות של עורך דין. במידה והגולש מחפש תחום מסוים והוא מזהה קטגוריות מאותו התחום, זה מקרב אותו יותר להשארת פרטים או ליצירת קשר טלפוני עמכם.

    מי צריך לכתוב תוכן לאתר?

    תוכן האתר הוא רכיב משמעותי בקידום האתר ובבנית סמכות ואמינות לעסק. עורך דין עצמו מכיר הכי טוב את דקויות המקצוע שלו ובמצב אידיאלי, כדאי שהוא יכתוב תוכן לאתר, לפחות פעם בשבוע. תוכן שנכתב על ידי עורך דין חייב לעבור התאמה ל SEO לפני שמעלים אותו לאתר. את ההתאמות ניתן לעשות לפני או אחרי העלאה. מניסיון, רוב הלקוחות עסוקים ואין להם זמן לכתוב תכנים בתדירות של פעם לשבוע או אפילו פעם לשבועיים, ואז פונים לכותבי תוכן מקצועיים. לעיתים עורכי דין מעדיפים לעבור על התכנים שאחרים כותבים לאתר שלהם כדי להוסיף את הטאצ' האישי או לחדד דברים.

    יצירה וחיזוק המיתוג של עורך דין

    אנחנו חיים בעידן המידע (Big Data) בו אלפי עורכי דין מתחרים על אותם ביטויי מפתח בגוגל, והמטרה היא להפוך מבקר שנכנס לאתר ללקוח שלכם. יצירת Branding זה מה שיבדיל אתכם מהמתחרים שלכם, וזה מה שהופך מבקרים אקראיים באתר ללקוחות משלמים. 

    בניית מיתוג מתחיל ממחקר מילים ומחקר שוק בו אתם צריכים לקבל מקסימום מידע על קהל היעד שלכם. האם אתם פונים ללקוחות בארץ או בחו"ל (משפיע על סיומת הדומיין com. או .co.il)? מי הם הלקוחות הפוטנציאליים שלכם? מהם התחומים בהם תרצו לתת דגש באתר? מי הם המתחרים שלכם? ועוד.

    מיתוג הוא לא סתם עיצוב לוגו והדפסת כרטיסי ביקור. מיתוג הוא מערך ערכים ותועלות. צריך לעשות מחקר שוק, אפיון שירותים וקהלים וחידוד מסרים, תכנון אסטרטגי ושיווקי.

    חשוב לשמור על אחידות העיצוב והמסרים בכל מקום באינטרנט: באתר, ברשתות חברתיות, באתרי אינדקס וכו'. חיזוק מיתוג עורך דין זה מה שיכול לעשות הבדל בין בחירת משרד עורכי דין שלכם למשרד עו"ד של המתחרים שלכם.

    כללי אתיקה מקצועיים בפרסום עורכי דין: מה אסור ומה מותר

    כללי לשכת עורכי הדין מבדלים פעילות של עורך דין מתחומים אסורים וקובע אמות מידע לגבי מה אסור ומה מותר בחייו של עורך הדין לרבות אתיקה מקצועית בפרסום ושיווק עצמי. תחום הפרסום לעורכי-דין מוסדר כללי לשכת עורכי הדין (פרסומת), תשס"א-2001.

    פרסומת אסורה:

    • אסור לעורך דין לפרסם פרסומת המטעה את הציבור או עלולה לפגוע בציבור, או פרסומת שפוגעת בכבוד המקצוע. 
    • אסור לפרסם עו"ד באמצעות פרסומת קופצת (Pop Up). 
    • אסור לפרסם עורך דין באתרים פורנוגרפיים או אתרים עם תוכן בלתי חוקי

    אם קיים ספק לגבי פרסום מסוים, ניתן לשלוח שאילתא ללשכת עורכי דין לבדיקה האם הפרסומת עומדת בכללי האתיקה של עורכי דין

    היום העלאת אתר אינטרנט הוא צורך בסיסי להגיע ללקוחות. באתר אינטרנט של עורך דין ניתן להציג מידע רב על הפרקטיקה של המשרד, רזומה של עורך דין, לפרסם תיקים בהם לקחו חלק (אחרי קבלת אישור מלקוח). אתר אינטרנט הפך לכלי בלעדי ליצירת קשר. לשכת עורכי דין מבינה את המשמעות של אתר אינטרנט ואת הצורך לפרסם את שירותיו של העו"ד ולכן נושא זה מקבל התייחסות נרחבת בנושא האתיקה המקצועית.

    פרסומת מותרת:

    • לעו"ד מותר לפרסם בעיתונות כתובה, בכתבי עת ובמגזינים (פרסומת אחת באותו גיליון לא תעלה על רבע עמוד) שלא כוללים תוכן העלול לפגוע בכבוד המקצוע. כדאי שהפרסומת לא תופיע בסמיכות לפרסומות אחרות העלולות לפגוע בכבוד המקצוע.
    • ניתן לפרסם עורך דין באתרי אינטרנט (למעט אתרים פורנוגרפיים, אתרים לקטינים, אתרים עם תוכן אלים או לא חוקי), ברשתות חברתיות ובישומונים ייעודיים לעורכי דין
    • עורך דין יכול לפרסם סרטוני תדמית וראיונות 
    • עורך דין יכול לפרסם תמונות עם לקוחותיו ו/או צוות המשרד כל עוד אלה הצהירו את הסכמתם בכתב יד להתפרסם
    • עורך דין רשאי לפרסם המלצות, מכתבי תודה ודירוג במדריכי דירוג
    • עורך דין רשאי לשלוח ניוזלטר ללקוחות שנרשמו באתר

    עורכי דין חייבים לשמור לתקופה של שלוש שנים עותק של פרסומות או של מכתבי ניוזלטרס מיום הפסקת פעילותם. לכללי פרסום אתיים מלאים לעורכי דין ניתן להיכנס לקישור זה.

    מתי רואים תוצאות?

    קידום אתרים לעורכי דין הוא הליך ממושך ומושפע מגורמים רבים. קידום אתר חדש של עורך דין בביטויים תחרותיים יכול לקחת מספר חודשים. ככל שמקדמים יותר ביטויים תחרותיים כך רמת קושי לקדם אותם ביטויים עולה ומצריכה השקעת משאבים רבים יותר: העלאת תוכן מקצועי בתדירות גבוהה יותר, יצירת שיתופי פעולה רבים יותר עם אתרים אחרים, בניית מערך קישורים איכותי יותר, קניית קישורים מאתרים איכותיים, ביצוע התאמות רבות יותר באתר, מעקב אחר תוצאות וניתוח תוצאות תוך ביצוע אופטימיזציות בהתאם. 

    קידום ביטויים עם רמת תחרות נמוכה או ביטויים ספציפיים (ביטויי זנב ארוך) לוקחים פחות זמן וניתן להגיע לתוצאות יפות תוך מספר חודשים מועט. כאמור, ישנם גורמים רבים שמשפיעים על קידום אתרים למשרדי עורכי דין – מקצועיות מקדם אתרים, ניסיון בקידום אתרים דומים, משאבים כלכליים שמושקעים בקידום אתרים למשרדי עו"ד וביניהם גם גוגל עצמו – מכלול גורמים שלא מאפשרים להגדיר פרק זמן ספציפי לקידום ביטויים. ברם, ניתן לקבל ממקדם אתרים מקצועי צפי להשגת תוצאות.

    דרכים למדידת הצלחה של קידום אורגני

    אחרי ביצוע תהליכים של קידום אורגני נרצה להבין את האפקטיביות של העבודה שבוצעה ולמדוד הצלחה. דירוגים גבוהים של ביטויים זאת לא המטרה האולטימטיבית בקידום אתרים. גידול בטראפיק, גידול ביחס ההקלקה (CTR), גידול במספר פניות חודשיות, שיחות טלפון נכנסות לעסק, קצב גידול פרופיל קישורים – כל אלה חלק מהצלחה ישירה של קידום אורגני של אתר לעורך דין.

    • גידול בטראפיק לאתר של עורך דין מביטויים גנריים (שלא כוללים את שם המותג) – חלק מהחיפושים בגוגל יכללו שם של עורך דין או שם המשרד. גידול בכמות התנועה האורגנית שלא כוללת את שם המותג וגידול בכמות הביטויים בסך הכל שמדורגים בגוגל מהווים אינדיקציה שלנו להצלחה בקידום אורגני של אתר לעורך דין.
    • גידול CTR – חברות קידום מקצועיות ידאגו לא רק להגדיל את התנועה האורגנית לאתר, אלה גם להגדיל את היחס בין האנשים שנחפשים לתוצאות בגוגל לכמות ההקלקות על האתר המבוצעות בפועל.
    • גידול במספר פניות חודשיות – גידול בלידים (פניות) היא לא רק תוצאה של יותר טראפיק לאתר, התנועה צריכה להיות של גולשים איכותיים שרואים באתר פתרון אפשרי לבעיה או צורך שלהם. גם חווית משתמש הוא רכיב חשוב המשפיע על העברת מסרים והנעה לפעולה כמו השארת פרטי התקשרות בטופס האתר או חיוג לעסק.
    • פניות טלפוניות – חלק מהאנשים מעדיפים להתקשר ישר למשרדו של עורך דין, במקום למלא טופס ולחכות עד שיחזרו אליו. לכן חשוב להוסיף פרטי התקשרות באזור בולט של האתר. ככל שהאתר יהיה מדורג גבוה ביותר ביטויים, יראה ייצוגי ומניע לפעולה, כך יותר מחפשי שירות ירצו ליצור קשר עם עורך דין. מלבד למספר טלפון ניתן להוסיף פיצ'רים נוספים שמגבירים את ההתקשרות בין הצדדים למשל: צ'אטבוקס, סרטון וידאו, פניה לוואטסאפ, טופס ליצירת קשר, הרשמה לאתר.
    • קצב גידול פרופיל קישורים – כל חברה מקצועית לקידום אתרים יודעת שבנית קישורים הוא תהליך חשוב, בייחוד בתחום תחרותי כמו קידום אתרים לעורכי דין, ומהווה מדד להצלחה מסוימת בקידום אורגני.

    חברה מובילה בקידום אתרים לעורכי דין

    חברת פוקסי עושה את עבודתה נאמנה על מנת שתקבל כמה שיותר טראפיק וחשיפה רחבה באינטרנט, מה שיגדיל את כמות הלידים לעסק שלך ויהפוך מחפשים בגוגל ללקוחות משלמים. קידום אתרים הוא תהליך שלא קורה בן לילה. מדובר בתהליך ארוך טווח הדורש זמן, סבלנות ועבודה קשה כדי להשיג תוצאות. 

    כסוכנות מובילה לשיווק וקידום אתרים בגוגל, נמקסם את הנוכחות שלך במרחב הדיגיטלי של פעילותך העסקית בצורה האפקטיבית ביותר. יש לנו צוות משווקים מיומן, מקצועי ומנוסה שידאג למנף את האתר שלך להצלחה ארוכת טווח. אנו מחויבים לעזור לעסק שלך להשיג תוצאות.

    רוצים להתקדם? השאירו פרטים

      שינוי גודל גופנים