בניית אתרים בחינם: מדריך 360°

אם ברצונכם לתפוס נתחי שוק נרחבים יותר ולהגיע ליותר לקוחות פוטנציאליים, אתם חייבים נכס דיגיטלי, בין אם החלטתם לנהל בלוג פרטי או להקים אתר חנות וירטואלית כדי להגדיל את מכירות העסק. מחיר אתר תדמית פשוט מתחיל באלפי שקלים ואתרים מורכבים יותר כמו אתרי חנות או אתרי חדשות יכולים להגיע לעשרות אלפי שקלים ואף למאות אלפי שקלים במידה ונדרש פיתוח פיצ'רים ייחודיים לאתר. לפני שאתם בוחרים את המוצר אותו תרצו להתאים לעסק שלכם, במדריך הבא נסביר מה כולל שירות בניית אתרים "בחינם".

המרשתת מלאה בפרסומות טובים מדי כמו "בניית אתר אינטרנט בחינם" או "אתר אינטרנט לעסק בלי להוציא שקל" וכיו"ב. ראשית כל, חשוב להבהיר שאין דבר כזה "אתר אינטרנט בחינם". החברה שבונה אתרים "בחינם" צריכה להתפרנס ממשהו. אחסון האתר (שרת) עולה כסף, תמיכה טכנית מערבת אנשי מקצוע שצריכים לקבל שכר, שדרוג המערכת עליה בנוי האתר מצריך עבודות פיתוח ותכנות, לכן כל חברה שמציעה "אתר אינטרנט בחינם" חייבת להתקיים מהכנסות כלשהם.

אז למה בחינם בעצם?

רוב החברות שמציעות "אתרים בחינם" נוקטים במודול עסקי שמוקדם או במאוחר אמור להביא להם רווחיות מהאתרים החינמיים. להלן מספר שיטות בהן עלולות להשתמש החברות לבניית אתרים חינם.

שטחי פרסום באתרים: בניתם אתר אינטרנט, השקעתם בכתיבת תוכן, בקידום האתר, האתר מכניס מאות או אלפי גולשים בחודש ובתמורה לשירות ה"חינמי", האתר שלכם יכלול פרסומות.

תקופת ניסיון או שדרוג המערכת: החברה יכולה להציע חבילה בסיסית ביותר לבניית אתר אינטרנט. אך ברגע שתצטרכו פיצ'רים נוספים או תרצו לשדרג את האתר, תצטרכו לשלם על כך כסף.

הגבלות: ניתן להקים אתרים בחינם על גבי פלטפורמות קיימות. למשל, לבנות בלוג באתר של וורדפרס או בבלוג של גוגל blogger. למעשה אתם נותנים כל שם לאתר שלכם שקשור לעסק, אך האתר מקושר לאתר הראשי של החברה, משמע בניית אתר בחינם על סאבדומיין (תת דומיין). ישנם מספר חסרונות לבניית אתרים על פלטפורמות אחרות. דבר ראשון, האתר בעצם אינו בבעלות מלאה שלכם ועם כריסת האתר הראשי או מחיקת האתר הראשי, האתרים של אנשים אחרים נמחקים גם הם. בנוסף בניית אתר בחינם על סאבדומיין של פלטפורמה זרה מגבילה אתכם לבצע שינויים משמעותיים בעיצוב האתר ושדרוג האתר. אין לכם גישה לקבצי ליבה של האתר ולכן אין לכם אפשרות לגמישות מקסימלית בעיצוב האתר.

למרות כל האמור לעיל, מדוע אנשים עדיין ממשיכים לבנות אתרים בחינם?

  • עיצובים מוכנים
  • מערכת פשוטה וקלה לתפעול
  • מתאים לאנשים ללא אוריינטציה טכנית
  • אין הוצאות אחזקה
  • ניתן לבנות אתר תוך מספר ימים
  • בניית אתר *בחינם

מהם חסרונות של האתרים החינמיים?

  • האתר יכול להיות מפוצץ בפרסומות
  • אין גישה לתיקיות הראשיות של האתר ולכן הגבלה בכל מה שקשור לעיצוב ובניה בהתאמה אישית
  • בעייתי או קשה מאוד לקדם אתרים כאלה בגוגל
  • ממשק מוגבל מאוד
  • לא ניתן לבנות אתרים מורכבים או מותאמים פיקס לעסקים
  • חווית שימוש בממשק האתר אינה טובה

לרוב מה שמושך בעלי עסקים לבנות אתר בחינם הוא הבנייה החינמית שמציעות החברות. לצערי, אין דבר כזה לבנות אתר מקצועי ואיכותי בחבילה החינמית. מה שקורה לרוב, עסקים שבנו אתרים בחינם, מתאכזבים תוך זמן קצר ומחליטים בסופו של דבר להשקיע בבנייה של האתר במערכת קוד פתוח כמו וורדפרס.

בפלטפורמות קוד פתוח כמו וורדפרס ניתן להתאים עיצוב האתר לפי רצונות הלקוח. אין הגבלה ביכולות העיצוב והבניה. פיתוח אתרים מאפס על קוד פתוח או פיתוח אתרים מתבנית בשילוב פיתוח מותאם אישית, יאריך את זמן בניית האתר ואת עלייתו לאוויר, אך תקבלו אתר מעוצב, ייחודי בו תוכלו לבצע כל שינוי או עריכת קבצים לטעמכם.

5 פלטפורמות לבניית אתרים בחינם

אחרי שקראתם את כל מה שכתוב על בניית אתרים בחינם ועדיין תרצו לבנות אתר כזה לעצמכם לניהול בלוג פרטי או אתר תדמיתי לעסק, קבלו 5 פלטפורמות פופולריות בהם תוכלו לבנות אתר בחינם.

בניית אתרים בחינם – אתרי WIX

אחת הפלטפורמות הפופולריות לבניית אתרים בחינם היא מערכת WIX. מערכת לבניית אתר בחינם ידידותית למשתמש וקלה לתפעול. באמצעות ממשק גרור ושחרר (Drag&Drop) ניתן לעצב בקלות אתר ולעתים תוך מספר שעות תוכלו להתחיל להשוויץ באתר החדש שלכם.
בניית אתר בחינם בוויקס לא תאפשר לבחור את שם האתר הייחודי לעסק שלכם. כלומר תוכלו לתת שם לאתר שלכם אך עם שם האתר שתבחרו תקבלו גם צירוף השם של המערכת. למשל, אם תרצו כתובת האתר topevents.co.il לא תוכלו לעשות זאת והשם שתקבלו יהיה topevents.wixsite.com. סיומת wixsite משמעות הדבר שאתר בונים אתר בסאבדומיין. יש לזה השלכות קידום בגוגל והשלכות טכניות.

בניית אתרים בחינם בוויקס WIX

בניית אתרים בחינם – אתרי וורדפרס (WORDPRESS)

מערכת וורדפרס היא מערכת לניהול תוכן הפופולרית ביותר בעולם. ניתן לבנות אתר אינטרנט חינם לעסק בעזרת פלטפורמת וורדפרס. בדומה לפלטפורמות אחרות כמו וויקס ו- SITE123, גם אתר וורדפרס מאפשר בנייה באמצעות ממשק גרור ושחרר. אתרים חינמיים שנבנו בוורדפרס יסתיימו בסיומת wordpress.com. מערכת וורדפרס דורשת מעט התמצאות טכנית, כוללת יותר פיצ'רים ביחס לפלטפורמות האחרות ועם ידע טכני מקדים ניתן לבנות אתרים טובים.
לאתרי וורדפרס יתרונות רבים:

  1. קוד פתוח ולכן יכולות עיצוב ללא הגבלה
  2. אתרים ידידותיים לגוגל
  3. אתרים עם יכולות עיצוב גבוהות
  4. אחת הפלטפורמות הפופולריות מה שיוצר קהלת וורדפרס ענקית ומאפשרת לקבל תמיכה ברמה גבוהה מאוד

בניית אתרים בחינם על וורדפרס

בניית אתרים בחינם – אתרי SITE 123

פלטפורמה נוספת לבניית אתרים בחינם היא מערכת SITE123. בשנים האחרונות המערכת תופסת יותר ויותר תאוצה בבניית אתרים בחינם. המערכת שונה מאתרי וויקס במספר דברים:

  1. בניית אתר בחינם לא תציג מודעות בדף הבית או בכניסה ראשונה של הגולש לאתר
  2. יכולות עיצוב מצומצמות משמעותית ביחס למערכת וויקס. SITE123 מתאימה עבורכם את העיצוב לעומת מערכת וויקס שמציעה מגוון עיצובים לבחירתכם

היתרונות של האתרים שנבנים על SITE123 הם בניית אתר תוך מספר שעות ותמיכה ברמה גבוהה.

בניית אתרים בחינם ב SITE123

בניית אתר בחינם – אתרי FREESITE

מערכת נוספת לבניית אתרים היא פריסייט. פחות פופולרית לעומת המערכות הקודמות אך נראה כי גם מערכת זו מציעה בניית אתרים בחינם בממשק די ידידותי. המערכת מתאימה לאנשים שרוצים להקים בלוג פרטי או כרטיס ביקור לעסק. אחד היתרונות של המערכת שלא יהיו פרסומות באתר שלכם גם אם בונים אתר בחינם. ממשק די ידידותי ולא מצריך ידע טכני. כתובת האתר החינמית תסתיים ooil.co.

בניית אתרים בחינם פריסייט

בניית אתרים בחינם – אתרי WEBSITE

פלטפורמה זו מאפשרת בניית אתרי חנות וירטואלית ומתאימה במיוחד אם אתם מחפשים לבנות אתר אינטרנט לקהל הבינלאומי ולא רק מקומי. לא נדרשת היכרות טכנית, בדומה לפלטפורמות שסוקרו קודם, גם וובסייט עובדת עם ממשק Drag&Drop המאפשרת לעצב את האתר בקלות. עשרות אלפי אתרים נבנו פלטפורמת וובסייט בכל העולם.

בניית אתרים בחינם וובסייט

בניית אתרים בחינם מחירון לחבילה משודרגת

לסיכום, אתרים שנבנים על קודים סגורים כדוגמת הפלטפורמות שסוקרו במאמר זה, מתאימים יותר לעסקים קטנים או מתחילים שמעוניינים לבנות אתר אינטרנט בתקציב נמוך. עם זאת, עסקים שמעוניינים לשווק היטב את העסק שלהם באינטרנט, לא יכולים להסתפק באתרים שהוקמו בקוד סגור או אתרים עם כתובת URL עם סיומת לא מוכרת בקרב אנשים רבים, ביניהם לקוחות פוטנציאליים של העסק. מומלץ להקים אתר אינטרנט על קוד פתוח, למשל אתרי וורדפרס, כדי להגיע ליכולות עיצוב ברמה גבוהה מאוד ולביצועים גבוהים, הרי זאת המטרה של כל עסק בסופו של דבר, לגדול ולצמוח.

Related Posts

Leave a comment

שינוי גודל גופנים