קידום אתרי חנות

קידום אתרי חנות, שונה מקידום אתרי תדמית. בחנות e-commerce ישנו דגש רב על חווית גלישה בתוך האתר, הפעלת טריגרים לגולשים לביצוע פעולות כמו רכישות או הרשמות לרשימת תפוצה, היעדר תקלות טכניות וכמובן, חשוב לשים לב לפרטים הקטנים.

קידום אתרי חנות

אתר חנות אונליין מקצועי, אטרקטיבי ומקודם היטב יכול להגדיל את הכנסות העסק במאות אחוזים. להבדיל מאתרי תדמית, חנות אינטרנטית מסועפת הרבה יותר, מבנה האתר מורכב יותר וזה משפיע ישירות על תהליך קידום האתר. קידום חנות וירטואלית, מכל תחום, מחייבת גישה מקצועית, יכולות טכנולוגיות למתן פתרונות באתר וניטור וניתוח דוחות סטטיסטיים, שכל כך חשובים לשיפור תהליכים והגדלת מכירות מהאתר.

מה זה אתר חנות?

חנות וירטואלית מקוונת הוא אתר אינטרנט המאפשר לבצע רכישות אונליין. אם בעבר אנשים חששו לקנות אונליין, הרי היום זהו עניין שבשגרה. גולשים מקלידים את פרטיהם האישיים באתר, לרבות פרטי כרטיס אשראי ומזמינים ישירות באתר. עם השנים יותר אנשים מבצעים רכישות בחנויות מסחר אלקטרוני. אתרי חנות מאובטחים ואף מציעים שיטות תשלום שונות לנוחיות הגולשים. הרבה אנשים מעדיפים לעשות שופינג באינטרנט במקום לבזבז זמן על נסיעה לקניון, זמן למדידות, חיפוש אחר פריטים מתאימים. חנות וירטואלית יכולה להציע שפע מוצרים, מקצרת תהליך רכישה, חוסכת זמן ופעמים רבות גם כסף.

רשתות אופנה, סופרים ואפילו קיוסקים כבר מזמן התאימו את עצמם לעידן הדיגיטלי, ואם אתם עדיין לא שם, זה הזמן 😉

חנות אונליין

קידום אתרי חנות בוורדפרס (WordPress)

חנויות וירטואליות ניתן לבנות על מגוון פלטפורמות: מג'נטו, שופיפיי, קונימבו, ג'ומלה, וורדפרס ועוד. חלק מהמערכות יותר "ידידותיות" לגוגל וחלק פחות. בשנים האחרונות יותר ויותר אתרי חנות מוקמים על פלטפורמת וורדפרס. מערכת קוד פתוח גמישה, עם יכולות עיצוב גבוהות, אפשרות העלאת מוצרים ודפי מידע ללא הגבלה, ו… מערכת ידידותית לגוגל. מערכת וורדפרס בעלת גמישות גבוהה ומאפשרת לעדכן תכנים במהירות (בדפי מוצר, פוסטים, דפי מידע ועוד) ועם אפשרויות שימוש בפלאגינים המאפשרים למקסם כל עמוד מבחינת ה- SEO. כמו כן, וורדפרס זאת מערכת מותאמת לניידים, וכיום ידועה החשיבות והמשמעות הכלכלית עבור בעלי עסקים לאתרים שמותאמים מובייל.

דגשים טכניים באתרי חנות

  • תוכן בעמודי מוצר וקטגוריות
    רוב האתרים משתמשים במפרט של היצרן שנמצא בעוד עשרות אתרים. לתוכן זהה, או משוכפל, אין שום משמעות בקידום אתר חנות. כדי לקדם אתר חנות חשוב להקפיד על תוכן ייחודי בעמודי מוצר וקטגוריות, רק באמצעות תוכן מקורי באתר חנות וירטואלית שלכם ניתן לספק ערך מוסף ללקוחות ולקדם אתר חנות בגוגל.

 

  • תגית קנונית
    באתרים גדולים, בייחוד באתרי אי-קומרס, יש הרבה סוגי עמודים והתכנים מועלים בתדירות גבוהה, מה שמעלה סיכוי לחזרה על תוכן דומה. לכן מומלץ להשתמש בתגית קנונית, שנועדה למנוע כפילות תוכן. ברגע שעושים שימוש נכון בתגית זו, גוגל אינו מתייחס לתוכן זהה מדי או משוכפל כאל העתקה או קלות ראש וממשיך לקדם את האתר בלי לקחת עמודים אלה בחשבון.

 

  • תיבת חיפוש
    מקצרת זמני חיפוש של מוצר באתר חנות שלכם ואת תהליך הרכישה. יעיל במיוחד כשיש ריבוי מוצרים וקטגוריות.

 

  • היררכיה (קטגוריה)
    שיוך אתרים לקטגוריות מסייע לגולשים בחיפוש אחר המוצר הרצוי ולגוגל להבין את מבנה האתר שלכם.
    תיבת חיפוש

 

  • פירורי לחם (breadcrumbs)
    פירורי לחם זהו תפריט ניווט נוסף המראה לגולש את הדרך שהוא עשה כדי להגיע לעמוד בו הוא נמצא ובנוסף עוזר לגוגל בסריקה של האתר. פירורי לחם יעילים בקידום אתר חנות שלכם בגוגל.
    פירורי לחם

 

  • מפת אתר (HTML)
    חנות וירטואלית יכולה להציע מאות ואף אלפי מוצרים ללקוחות ועשרות קטגוריות שונות. כדי לעזור לאנשים להתמצא באתר, כדאי לרכז את כל העמודים החשובים לעמוד אחד, ובכך להנגיש טוב יותר את המוצרים שאתם מציעים לגולשים. זה יעיל במיוחד באתרים עם ריבוי קטגוריות וזה משפר את הסריקה של גוגל באתר.

 

  • ניווט
    התפריט הראשי של אתר חנות חייב לכלול את המוצרים שהכי רוצים למכור באתר. לא להוסיף אותם לתפריט תחתון (פוטר) או תפריט צד. מבנה תפריט נכון יגדיל המרות באתר ויצין לגוגל את העמודים החשובים חנות.

בדיקות בתכנות

מפאת סיעופו וגודלו של אתר חנות והדינמיקה האינטנסיבית באתר בה מועלים התכנים לעיתים קרובות, מסירים מוצרים שאינם במלאי ומעדכנים מוצרים חדשים, הסיכוי להופעת השגיאות באתר גבוה ביחס להתרחשותם באתרי תדמית. לכן חשוב מאי פעם לסרוק אתר חנות באחד הכלים המיועדים לבדוק שגיאות באתר ודברים טכניים נוספים שמצריכים טיפול באתר. אחד הכלים האלה הוא "הצפרדע המצווחת" (Screaming Frog). הכלי נותן מידע על קישורים "שבורים" ולא פעילים באתר, עמודים שנמחקו ולא טופלו ומידע בעל ערך רב וחשוב לתפעול תקין של האתר. אתר מטופל ומתוחזק היטב יקודם טוב יותר בגוגל.

screaming frog

קישורים

באתרי חנות עם ריבוי קטגוריות, דפי מוצר, דפי מידע, פוסטים חשוב ליצור קישוריות בין העמודים כדי לאפשר לגוגל סריקה יעילה וקלה יותר. כך למשל, לקשר כתבה שמזכירה מוצר מסוים למוצר עצמו בחנות, ובכך לאפשר גם לגולשים להגיע ישירות למוצר דרך הכתבה עצמה.

כלי מנהלי אתרים

או סרצ' קונסול (Google Search Console) הוא כלי מבית גוגל שמרכז מידע חשוב על אתר חנות ומאפשר למקדמים לעשות שימוש במידע זה לצרכי אופטימיזציה (מיטוב) באתר. בכלי ניתן למצוא שאילתות (מה שאנשים מחפשים בגוגל) של לקוחות פוטנציאליים ולפי זה לספק תוכן וגם מוצרים. ברשימת שאילתות ניתן לראות בדיוק מה אנשים מחפשים ובאיזה מוצרים או שירותים הם מתעניינים.

כלי מנהלי אתרים

גוגל אנליטיקס

כלי נוסף של גוגל המספק בעיקר מידע סטטיסטי על תנועת הגולשים באתר: מאיפה הגיעו האנשים? באיזה עמודים ביקרו באתר? כמה זמן היו בכל עמוד? כמה כסף השאירו באתר? האם חזרו שוב לאתר? מהם המוצרים או הקטגוריות שמכניסות הכי הרבה כסף? ועוד. כלי חשוב מאוד להבנת התנהגות הגולש בחנות מקוונת.

גוגל אנליטיקס

תמונות

בגלל ריבוי תמונות באתרי חנות, חשוב להעלות תמונות מכווצות וממוטבות, כדי לא לפגוע במהירות האתר ובחווית משתמש באתר. ישנם פורמטים מועדפים על ידי גוגל כמו JPEG 2000, WEBP, JPEG XR אותם גוגל סורק בקלות יותר, אך אם מעלים פורמטים רגילים במידות מותאמות ובמשקל נמוך ככל שניתן ללא בלי פגיעה משמעותית באיכות התמונה, וזה לא מאריך טעינת העמוד, זה לא יפגע בקידום חנויות וירטואליות.

מהירות האתר

אם זמן טעינה של אתר חנות ארוך מדי, סביר להניח שהלקוח הפוטנציאלי שלך לא יחכה עד שהוא יטען, הוא יעזוב את האתר שלך לטובת אתר מתחרה שלוקח לו לטעון מספר שניות בודדות. מהירות האתר הוא גם פרמטר דירוג חשוב בגוגל. אתרים איטיים יפגעו בדירוגם. טעינה ממושכת תעלה שיעורי נטישה של הלקוחות באתר, מה שאומר, שתפסידו לקוחות. מומלץ שזמן טעינה באתר לא יעלה על 3 שניות. זמן טעינה אינו מדד אבסולוטי ומתחלק לזמן טעינה ראשוני וזמן טעינה מלא של העמוד וכל אחד מהם משפיע על חווית משתמש ודירוג האתר בגוגל.

מהירות אתר

מתחרים

עולם דיגיטלי היום משתנה בהרף עין. כדי להיות תמיד מעל המתחרים חשוב תמיד להיות עם יד על הדופק ולעקוב אחר מה שהמתחרים שלך עושים באותו הרגע. ישנם כלים שניתן להיעזר בהם לצרכי בילוש מתחרים כמו MajesticSEO או SEMrush.

גלישה בניידים

אתר שלא מותאם לניידים, אין לו מקום בתוצאות החיפוש בגוגל. קל וחומר כשמדובר על אתר איקומרס. רוב הכניסות לאתרים מתבצעות דרך ניידים, אחוזי רכישות בניידים הולך וגדל מדי שנה. מכשירים ניידים הפכו לחלק בלתי נפרד מחיי היומיום כמעט של כל לקוח פוטנציאלי שלכם. אי אפשר לשווק מוצרים באתר חנות שאינו מותאם לנייד. אנשים לא ירצו לחזור שוב לאתר כזה ולא יבטחו לרכוש דרכו משהו כי הוא לא משרה אמון. גלישה בחנות מקוונת חייבת להיות טבעית, פשוטה, קלה ואינטואיטיבית. זה מה שמשרה אמון וביטחון לרכוש מוצרים באתר, לעשות רכישות חוזרות ולהמליץ לאנשים אחרים.

עיצוב גרפי

עיצוב גרפי מקצועי באתר חנות עוזר להעביר מסרים שיווקיים לגולשים, להניע לפעולה ולהגדיל את המכירות באתר חנות. נוסף לכך לעיצוב מטרה חשובה למתג את העסק ולהבליט אותו מעל למתחרים, להוסיף לו ערך מוסף כדי לחזק את המותג ולהגדיל מכירות באתר. עיצוב גרפי מקצועי בחנות וירטואלית הופך את השהייה באתר למהנה יותר, זכיר, אך יתרה מזאת, האתר יהיה נוח לשימוש ע"י המשתמש הפשוט. עיצוב האתר אחראי על תכנון ומיקום תפריטים והפרטים באתר, כך שיהיה ניתן להשתמש באתר בצורה נוחה ואינטואיטיבית.

אבטחת אתר חנות (SSL)

אבטחת אתר חנות הוא נושא חשוב, במיוחד כשמדובר בחנות אינטרנטית המחייבת אנשים להוסיף מידע אישי. כדי לשמור על אתר מאובטח ככל שניתן, כדאי לאחסן אתר בשרת איכותי ולהתקין תעודת אבטחה SSL. גוגל מתעדף אתרים מאובטחים, קל וחומר כשמדובר על קידום אתרי חנות.

שיווק באתרי חנות

מבצעים – כמו כל חנות פיזית המציגה מבצעים בחלון ראווה אן על המדפים, כך גם חנות וירטואלית מציגה סוגים שונים של מבצעים כדי למשוך לקוחות, לגרום להם לקנות ולאו דווקא הכמות או המוצר שתכננו. ניתן להציג מבצעים לקטגוריות שלמות או למורים ספציפיים, לתקף את המבצע לחברי מועדון בלבד, לתת קוד קופון, אחוזי הנחה, מתנות, מבצע לרכישת מוצר משלים והטבות נוספות.

רשימת תפוצה – דיוור ללקוחות הוא אחד הכלים העתיקים בעולם השיווק. אחד היתרונות של דיוור ללקוחות חדשים או כאלה שכבר רכשו, היא פניה מדויקת ואישית לתיבת המייל. ניוזלטר פעם לכמה שבועות על מבצעים או עדכונים עוזר לחזק מערכת יחסים עם הלקוחות. דיוור ישיר מהווה חלק מתהליך המכירה ועוזר להעביר מידע שמעניין את הלקוח או מושך את הלקוח לאתר ובכך עוזר להמיר את הכניסות לרכישות.

רשתות חברתיות – ללא קשר לגודל העסק, אי אפשר להתעלם מרשתות חברתיות וכדאי להשקיע בכך כחלק מאסטרטגיית שיווק שלך. שימוש ברשתות חברתיות להגדלת חשיפה, חיזוק המיתוג וכמובן מכירות הוא דבר שמחייב כל חנות אינטרנטית. כיום אתר מכירות חייב לכלול פרסום ברשתות חברתיות כחלק מאסטרטגיית השיווק שלו כדי להגביר את התעבורה לאתר ועל ידי כך להעלות את המכירות המקוונות.

פרסום ממומן לאתרי חנות

בעולם הדיגיטלי עם תחרות גדולה כמעט בכל תחום, אתם צריכים לחשוב אסטרטגית ולצבור יתרון תחרותי על המתחרים שלכם על ידי פרסום בגוגל אדס. חנות מקוונת לא רווחית, לא תחזיק מעמד לאורך זמן. קידום אתרי חנות אורגני הוא תהליך מאוד אפקטיבי, אולם הוא דורש זמן. פרסום ממומן לאתרי e-commerce מביאים תוצאות כמעט מיידיות וישים את החנות המקוונת שלכם על המפה מול עיני הגולשים. פרסום מודעות ממומנות בגוגל אדס יעזור למקד את המודעות לפי מוצר ולהגיע לקהל יעד ממוקד.

חברה מובילה לקידום אתרי חנות

קידום מוצלח לאתרי חנות הוא הקפיצה שלכם לצמיחה של העסק ולכן חשוב לפנות לחברה מקצועית בעלת ניסיון רב בקידום אתרי חנות, אשר מכירה את העבודה כך שתוכל לבנות איתכם אסטרטגיה שמתאימה ליעדים ומטרות שלכם.

שינוי גודל גופנים