טיפים לבניית אתרי חנות

במרוצת החיים של היום יותר ויותר אנשים עוברים לרכישה באינטרנט. בעלי עסקים שלא מעוניינים להישאר מאחור מתאימים את העסק שלהם להרגלי הצריכה של הלקוחות ובונים חנות וירטואלית שתאפשר לכל הלקוחות הפוטנציאלים להגיע למוצרי החנות.

בניית אתר חנותלמה אנשים מעדיפים לקנות באינטרנט?

חיסכון בזמן- שעות ארוכות בעבודה לא משאירות לרבים מאיתנו זמן לקניות בקניונים, סופרים, חנויות. שינוי באורח חיים של האנשים גרם לעסקים רבים להבין את החשיבות לספק מוצרים ושירותים באמצעות האינטרנט. אין צורך לצאת מהבית, לבזבז שעות לקניית מוצרים ולוותר על זמן איכות עם המשפחה והחברים. ניתן להזמין אונליין כולל תשלום ומשלוח עד לבית. 

מגוון- אנשים רבים אף מעדיפים לעשות קניות אונליין בגלל המגוון הגדול של מוצרים ברשת. דמיינו לעצמכם שהגיע הזמן לחדש את המלתחה שלכם. כמה זמן יכולות להימשך הקניות עד שמרעננים את כל הארון? יום שלם! יש אנשים קצרי זמן או מחוסרי זמן שפשוט לא יכולים להרשות לעצמם להסתובב יום שלם אחר חיפוש הבגדים המתאימים. חנויות אונליין פותרות את הבעיה ומציעות מגוון עצום של פריטים ואביזרים. ניתן לשוטט בחנויות אינטרנטיות שונות בלי לצאת מהבית, ולקנות כל מה שצריך מכמה חנויות אינטרנטיות, ואף מהמותגים האהובים עליכם.

נוחות- קניית אונליין הפכה בשנים האחרונות לא רק לחווייתית יותר אלה גם לנוחה. ניתן לעשות קניות בלי לקום מהספה, לשלם באחד מאמצעי התשלום שנוחים לכם ולקבל את ההזמנה תוך מספר ימים בודדים.

קלות- קניה באינטרנט זאת פעולה פשוטה ולא מסורבלת. כל אחד יכול לעשות קניות אונליין. אנשים מבוגרים וטכנופוביים. אתרי חנות "טובים" יאפשרו לכל אדם להבין במהרה כיצד מתבצעת הרכישה, איך לבחור פריטים מתוך החנות, מהם מדיניות המשלוח ומדיניות החזרת מוצרים. הגולש יוכל לקבל תשובות לכל שאילותיו או לפחות לרובן. ותמיד יהיו פרטי התקשרות עם הנציג מידת הצורך. המטרה בחנות אינטרנטית טובה, לגרום לאנשים להרגיש בנינוחות בחנות, להתמצא בקלות ולעזור לו לקבל החלטה לרכישה באמצעות טריגרים שונים בחנות כמו באנרים, הנחות, קופונים. 

מהם הדברים שהלקוחות מסתכלים עליהם כשנכנסים לחנות האינטרנטית שלכם?

  1. אתר מאובטח (SSL)– פרוטוקול HTTPS מקנה מידת אמינות נוספת בעת הגלישה באתר. גולשים רבים מסתכלים האם האתר מאובטח בפרוטוקול SSL (או Socket Security Layer) או לא. לעתים גוגל מציג הודעה לגולש במידה והאתר אינו מאובטח שגלישה באתר זה עלולה לסכן את הגלישה של האדם באתר. כדאי מאוד לדאוג לאבטחת האתר באמצעות SSL. התקנת SSL אינה פעולה מורכבת ובעלת חשיבות רבה הן לאבטחה של האתר והן לחוויית משתמש.

  2. מדיניות האתר- הוא עמוד המפרט את מדיניות השימוש באתר תוך התייחסות לנושאים כמו כלי ניטור שאוספים מידע על הגולשים, תיאור כלים שעושים בהם שימוש לאיסוף פרטי התקשרות עם הגולש, מידע על פרסומות ועוד.

  3. אפשרויות אמצעי תשלום- מגוון אמצעי תשלום באתר חשובים בייחוד כאשר מדובר באתר חנות. הגמישות באמצעי תשלום מאפשרת לפנות לקהל יעד גדול יותר ולהגדיל את כמות העסקאות באתר. היום ניתן לשלם באמצעות כרטיס אשראי, paypal, שוברים, קופונים ועוד.

  4. החזרת מוצרים- כאשר הלקוח קונה בחנות פיזית מוצר, הוא יודע כי במידה והמידה תהיה קטנה או גדולה ניתן תמיד להחליף את המוצר או להחליף לפריט אחר. בחנות אינטרנטית "לא עומד" המוכר ולא ניתן לפנות אליו עם שאלות פרטניות. לכן מומלץ מאוד להוסיף עמוד נוסף שיסביר את מדיניות החזרת מוצרים ויתן מענה על השאלות הנפוצות ביותר שלקוחות נוהגים לשאול.

  5. אחריות- בדומה לסעיף הקודם, גם נושא האחריות חשוב מאוד עבור הגולשים. הלקוחות שלכם קונים מוצר ורוצים להיות בטוחים שבמידה והוא מתקלקל או נשבר האם ישנה אחריות על המוצר ולכמה זמן. מומלץ לציין את תקופת האחריות לכל מוצר או להוסיף עמוד כולל שמתייחס לאחריות קטגוריות מוצרים.

  6. משלוחים- אנשים רוכשים בחנויות אינטרנטיות בין היתר בגלל שאין להם זמן ללכת לחנויות פיזיות. שירותי שילוח הם שירותי ליבה של כל חנות אינטרנטית. חשוב לציין את מחירי המשלוחים או האם קיימת אופציה לשירותי משלוח חינם ומה התנאי לקבל משלוח עד לבית ללא תוספת תשלום.

    בנית אתרי חנות

מה משפיע על חווית משתמש באתר חנות?

מהירות האתר

בגלל ריבוי תמונות בחנויות וירטואליות שתופסות שטח אחסון ובעלות משקל, חשוב מאוד לדאוג לכיווץ התמונות ולגודל אופטימלי לאתר. תמונות במשקל גבוה עלולות להאט את זמני טעינת האתר, מה שעלול לפגוע במהירות של האתר ובהמשך בקידום האתר בגוגל. ישנם כמובן פרמטרים נוספים שמשפיעים על מהירות האתר. איש מקצוע מנוסה ידע לתת מענה מיטבי בבניית אתר חנות אלקטרונית מהירה.

עיצוב מינימליסטי

עיצוב פשוט ומופשט מאפשר לגולש להתמצא טוב יותר בתוך האתר ולמצוא את המוצר שהוא מחפש. המחשת מוצר באמצעות תמונות איכותיות, ניווט פשוט (תפריט), והנגשת מידע אחר על משלוחים, מדיניות רכישה ואספקת מוצרים משפרים את חווית הגלישה באתר, מחזקים את האמון באתר מה שמגביר את שיעורי ההמרות (רכישות) בתוך האתר.

איך לשמר לקוחות באתר חנות וירטואלית

  • ניוזלטרים- ישנן מערכות לשליחת עדכונים ומידע על מוצרים חדשים, מבצעים, הטבות, סופי עונה ועוד. שליחת מיילים ללקוחות שכבר רכשו באתר עם מידע :טרי" ומעניין, יביא בחזרה את הרוכשים להמשך הרכישה באתר. מערכות לדיוור כמו רב מסר או inwise יאפשרו לקבל מידע נוסף על הנמנעים. למשל, כמה מיילים נפתחו מתוך ס:ה שנשלחו, על איזה אזורים אנשים לחצו מתוך המייל מה שמאפשר לנו לדעת מהם הדברים המעניינים ביותר עבור לקוחותינו ובפעם הבאה לשלוח דיוור ישיר עם מוצרים דומים.

  • סמסים- שליחת מסרונים ללקוחות עם מבצעים והטבות. לשיטה זו ישנם יתרונות וחסרונות. היתרון הגדול הוא שרוב האנשים שמקבלים את המסרון פותחים אותו. החיסרון הוא שהרבה אנשים התחילו להתייחס את המסרונים כהודעות ספאם ולר באמת קוראים את התוכן.

  • מבצעים, קופונים, הנחות- בדומה לחנויות פיזיות, גם באתרי חנות אאינטרנטיות מציגים מבצעים והטבות באמצעות שיטות פרסום שונות. למשל, באנרים בתוך אתר יכולים להציג את מוצר הדגל של החנות או ממצבע עונתי, פופאפים קופצים עם הטבה, שורת בר תחתונה  ועוד.


בניית אתר חנות מקצועי, מהיר וממיר דורש ניסיון, מיומנות והיכרות עם תחומים שונים נוספים. חברת פוקסי כבר שנים רבות מציעה שירותי בניית אתרים ברמה גבוהה ובהתאמה אישית. לכל שאלה מוזמנים לפנות בטופס של קשר ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם.

Related Posts

Leave a comment

שינוי גודל גופנים