קידום אתרים לרופאים

קידום אתרים לרופאים דורשת הקפדה על הפרטים הקטנים ומומחיות בקידום אתרים בתחום הרפואה. אתר הרופא, הוא מעין חלון ראווה המשקף לגולשים את מומחיותו, ניסיונו ומקצועיותו של הרופא, ולכן כשמקדמים אתר לרופא – אין מקום לטעויות.

קידום אתרים לרופאים

מה ההבדל בין קידום אתר רגיל לקידום אתר של רופא?

תוכן באתרי רופאים, הוא אחד הדברים המשמעותיים משום שהוא מבסס את המוניטין של הרופא ומדגיש את מומחיותו ומקצועיות בתחום. אסור לכתוב דברים שאינם מדויקים או נוגדים את גישת הרופא. תוכן באתר הרופא חייב להיות כתוב ברמה גבוהה, ללא שגיאות כתיב לצד זרימה טקסטואלית זורמת ומובנת לכל קורא. באמצעות תוכן מקצועי אנו משדרים ללקוחות את תחומי ההתמחות של הרופא, את החוזקות והגישה הרפואית כלפי טיפול כזה או אחר. לכן לרוב כותבי תוכן לאתרים הם רופאים עצמם. באתרי רופאים חייבים לרדת לפרטים הכי קטנים, כדי להיות מדוייקים ככל שניתן. טעות אחת קטנה יכולה להרוס את האמון של הלקוח שבניתם כל כך קשה.

איך מקדמים אתר לרופאים?

מחקר מילים ומחקר שוק

לפני שמקדמים אתר לרופא, חשוב לעשות מחקר מילות מפתח ומחקר שוק, כדי להבין מי הם המתחרים של הרופא (ישירים ועקיפים) ומה אנשים מחפשים בגוגל. את בדיקת המתחרים ניתן לעשות באמצעות כלים שונים שעומדים לרשות מקדמים. אחד הכלים העצמתיים הוא semrush המאפשר לבדוק מי הם המתחרים הישירים של הרופא שמקדמים ומהם הביטויים המשותפים עליהם אתם מתחרים ואיפה אתם עומדים ביחס אליהם.

מחקר מילות מפתח כדאי לעשות באמצעות כלי של גוגל Google ads בכלי לתכנון מילות מפתח. הכלי מאפשר לקבל רשימת ביטויים שאנשים מחפשים בגוגל, נפח חיפושים חודשי שלהם (כלומר כמה אנשים בחודש מחפשים ביטוי כזה) ומהי רמת תחרותיות של המילה. התחרותיות יכולה לנוע בין רמה נמוכה, לבינונית וגבוהה. ככל שהתחרות גבוהה יותר כך קשה יותר יהיה לקדם את הביטוי, ככל שרמת תחרות נמוכה יותר כך יהיה ניתן לקדם את הביטוי הספציפי תוך זמן קצר יותר.

כך למשל, אם בודקים כמה אנשים מחפשים בחודש את המילה "רופא שיניים" בגוגל, נראה בכלי לתכנון מילות מפתח של גוגל אדס כי נפח חיפושים ממוצע חודשי של הביטוי עומד על כ- 4,400 עם רמת תחרות בינונית. במחקר מילים אנו יוצרים רשימה של כל הביטויים האפשריים שהלקוחות מחפשים בגוגל. אחרי תהליך של ניתוח נתונים ובדיקת פרמטרים נוספים, מחליטים מה יהיו הביטויים שנחליט לקדם באתר של רופא.

רופא שיניים בגוגל אדס

נוכחות בפייסבוק

פייסבוק זאת רשת חברתית פעילה מאוד בישראל. כמעט כל אחד נכנס לפחות פעם אחת ביום לפייסבוק. נוכחות בפייסבוק חשובה לכמה דברים:

א.לחשוף את העסק לעולם הרחב

ב. להגיע לקהל יעד רלבנטי ואיכותי

ג. לחזק את המותג/בעל מקצוע ברשת

ד. לשמר לקוחות קיימים

ה. ליצור אוטוריטה בתחום מסויים

ו. לשתף את האנשים במידע חיוני וחשוב

את הנוכחות בפייסבוק ניתן לעשות באמצעות קידומים אורגניים בדף העסקי של העסק ו/או באמצעות פרסומים ממומנים בפייסבוק. לתוצאות מיטביות כדאי לשלב בין שני הדברים. קידום אורגני בפייסבוק כולל פרסום פוסטים בדף עסקי של הרופא, הגברת מעורבות באמצעות שיתוף פוסטים בקבוצות, הגדלת לייקים לעמוד או יצירת קהילה מגובשת סביב השירות של הרופא. 

פרסום ממומן בפייסבוק עוזר להגיע לקבל יעד ממוקד בהיקפים רחבים תוך פרקי זמן קצרים יחסית. למשל, אם מקדמים רופא ומחזקים דף עסקי באמצעות פוסטים אורגניים בלבד, ניתן להגיע למאות חשיפות ביום ובדף עם כמות עוקבים גדולה לאלפים בודדים. בפרסום ממומן של מרפאה או רופא ניתן להגיע לעשרות אלפי אנשים מתעניינים בשירות ואף למאות אלפי ומיליונים. מרגישים את ההבדל?

קידום רופאים בפייסבוק עוזר להגיע לקהל יעד פוטנציאלי. קיימת אפשרות להפנות לקוחות מתעניינים לאתר של רופא, ואם הטמענו פיקסל (קוד כזה שמקבלים בפייסבוק) מעקב של פייסבוק לאתר של הרופא, בהמשך נוכל גם לטרגט אותם אנשים שנכנסו לאתר ואף ליצור קהלי יעד דומים לזה שביקר באתר הרופא. 

פרסום רופא שיניים בפייסבוק

פרסום רופא בפייסבוק

שיווק באינסטגרם

אינסטגרם, זאת רשת חברתיות שמתבססת על תוכן ויזואלי בעיקר. תמונות מקצועיות ורלבנטיות ימשכו את תשומת ליבם של לקוחות פוטנציאליים. בעבר היה נהוג לחשוב שאינסטגרם זאת רשת חברתית של צעירים בלבד. עם השנים כל הצעירים התבגרו קצת והמשיכו לצרוך תכנים של אינסטגרם 🙂 ולכן גם היום, חשוב לנצל את הפלטפורמה של רשת חברתית זו ולהנגיש תכנים לאנשים מעל גיל 25+ כדי לקדם קליניקות ורופאים. ניתן לבצע פרסום ממומן באינסטגרם באמצעות חיבור פייסבוק לחשבון אינסטגרם עסקי של הרופא. תשאירו את זה לאיש מקצוע, הוא יודע בדיוק כיצד עושים זאת.

ישנן רשתות חברתיות נוספות כמו פינטרסט, לינקדאין, טוויטר שיכולים גם להתאים לקידום של הרופא, תלוי במומחיות של הרופא ולסוג תוכן שהוא מעוניין להנגיש. רשתות חברתיות אלה לא מתאימות לקידום של כל רופא, לכן נדרשת התייעצות עם מקדם.

איסוף וניתוח דאטה

איסוף נתונים סטטיסטים מאתר הרופא, ניטור נתונים, אנליזה והפקת תובנות ומסקנות לשיפור ביצועים – סופר חשוב בקידום אתרים לרופאים! 

גוגל אנליטיקס: אחד הכלים ההכרחיים לאיסוף נתונים סטטיסטיים הוא גוגל אנליטיקס. זהו כלי מבית גוגל שאוסף נתונים על כמות הכניסות לאתר, מאיפה הגיעו הגולשים? באיזה עמודים הם ביקרו? מה עשו בתוך האתר? על מה הקליקו ועוד הרבה דברים טובים וחשובים כדי שיהיה ניתן לנתח ביעילות את הנתונים. את הכלי כדאי לחבר לאתר של כל רופא בשלבים המוקדמים כדי לא לפספס שום פיסת מידע. חיבור הכלי לאתר של רופא היא פעולה קריטית שעוזרת מאוד לקדם אתר של רופא.

גוגל אנליטיקס

 

כלי מנהלי אתרים: כלי נוסף מבית גוגל שמספק מידע על שאילתות (מה שאנשים מחפשים בגוגל) של גולשים, עמודים מובילים באתר, שגיאות באתר, איכות הצגת נתונים במכשירים ניידים, הודעות מגוגל על בעיות/שגיאות באתר ועוד. גוגל סרצ' קונסול (=כלי מנהלי אתרים) חיוני לקידום אתר רופא לא רק משום שמספק מידע חשוב על שאילתות הגולשים אותו ניתן לנתב לטובת קידום האתר, גם משום שניתן לחבר את הכלי לגוגל אנליטיקס, ואז, לקבל מידע מצליב בעל ערך רב למקדם!

כלי מנהלי אתרים

קישורים

קישורים הם אלמנטים לחיצים לרוב בעלי צבע שונה (כחול לרוב) משאר הטקסט. קישורים חיצוניים מאותתים לגוגל עד כמה האתר שלנו פופולרי ומבוקש, עד כמה אנשים רוצים לצרוך את התוכן של האתר ומהו התוכן המעניין ביותר באתר של רופא. ככל שיהיו יותר קישורים באתרים אחרים כמו אתרי חדשות, בלוגים ופורומים מקצועיים, שמפנים את הקוראים לאתר של הרופא שאנו מקדמים, כך מבחינת גוגל, האתר פופולרי ורצוי מה שיגרום לגוגל לרצות לקדם אותו בתוצאות החיפוש שלו וקידום אתרי רופאים יהיה יעיל יותר. ככל שגולשים מופנים מאתרים סמכותיים יותר, מקצועיים יותר, ותיקים יותר וחזקים יותר לאתר של הרופא, כך גוגל יקדם טוב יותר אתר של הרופא. קישורים קריטיים לקידום אתר לרופא, הן קישורים חיצוניים שמגיעים מאתרים אחרים והן קישורים פנימיים שאנו יוצרים בתוך האתר.

המרת מבקרים באתר ללקוחות

לאחר הבאת לקוח פוטנציאלי לאתר, נרצה להפוך אותו ללקוח של המרפאה. הגברת שיעור המרות באתר תורמת לקידום אתר של דוקטור. באמצעות תוכן מקצועי מעולה שמספק תשובות לכל השאלות שמטרידות את הלקוח הפוטנציאלי, עיצוב מקצועי וטאצ" שיווקי שמניע לפעולה, ניתן לגרום ללקוח פוטנציאלי להשאיר את פרטיו ליצירת קשר עמו. במיוחד בתחום הרפואה, ישנה חשיבות רבה לסמכות המקצועית שמשדר האתר שלכם. אם הלקוח הפוטנציאלי יתרשם המקצועיות והמומחיות שלכם שמשדר האתר, הוא יעדיף לבחור אתכם לקבלת טיפול רפואי על פני המתחרים.

כל למשל, אם אתם רופאי שיניים כדאי לדבר באתר על טכניקות שונות להשתלות דנטליות, "למי מתאימה שיטת All On 4 ? " , "איך מטופלים סיסטמיים יכולים לקבל טיפולי שיניים?", "מהם טיפולי שיניים משקמים שמציעים בתוך המרפאה וטיפולי שיניים משמרים?", להציג את הצוות ואת ההתמחות של המרפאה.

E-A-T

עדכון חשוב לכל מי שעוסק בקידום אתרים רפואיים או אתרים שקשורים לעולם הרפואה. בשנה האחרונה גוגל הזכירו הרבה את העדכון שאחראי על תחומים קריטיים כמו רפואה. בהתאם למה שניתן להסיק מהשינויים שגוגל ביצעו באלגוריטם שלהם, שזה מתייחס לאתרי רופאים ולאתרים שעוסקים בתחומי הרפואה. 

מומחיות (Expertise) – יש לתת דגש לתוכן איכותי של האתר. התוכן חייב להיות מקצועי, כתוב ברמה גבוהה ולדבר על מומחיות של הרופא והתחומים שהוא עוסק בהם.

סמכות (Authoritativeness) – כדאי לקשר את האתר למקורות חיצוניים עם המלצות על הרופא, פידבקים חיוביים קרדיטים לרופא.

אמינות (Trustworthiness) – כדאי לחזק את הגורמים שיכולים להשפיע על אמינות האתר. למשל, אבטחת האתר ותעודת SSL.

גוגל שמים דגש על המומחיות ומקצועיות הכתיבה באתר, ניסיון הרופא וידע ולוקח בחשבון הוכחות שמשקפים את רמת הבקיאות של בעל האתר בנושאים רפואיים. כדי לחזק את המומחיות של הרופא או אתר שעוסק בתחום הרפואה, ולעמוד בתנאי ה E-A-T, כדאי לשלב ביבליוגרפיה של הרופא, השכלה, הסמכות, תעודות והשלמות, להפנות מהאתרים למקורות המוכיחים זאת ולקשר לרשתות חברתיות מתאימות ולאגודות מקצועיות כדי לחזק את שם הרופא.

תוך כמה זמן נראה תוצאות בקידום אתרים לרופאים?

קידום אתרים רפואיים אורגני הוא תהליך שיכול לקחת מספר חודשים. ככל שמקדמים יותר מילים והמילים יותר תחרותיות, כך תקופת הקידום עד לקבלת תוצאות רצויות תהיה ממושכת יותר ויכולה להגיע לחצי שנה עד שנה. בחלק מהמקרים אף יותר מזה. אם מקדמים מילת מפתח עם רמת תחרותיות נמוכה, ניתן להגיע למקום ראשון תוך פחות משלושה חודשים. ניתן לקבל צפי למספר חודשים של קידום ביטוי מסוים אחרי שעושים מחקר מילות מפתח. לרוב, אחרי חצי שנה כבר ניתן לראות התקדמות יפה בחלק מהביטויים ותוך שנה ניתן לראות תוצאות טובות, בתנאי שמבצעים קידום אתרים לרופאים בצורה מקצועית ומיומנת. 

קידום אורגני של מרפאת שיניים

מה עדיף: קידום אורגני או פרסום ממומן לרופא?

כדי להשיב על השאלה, ראשית כל נבין את ההבדל בין שני אפיקי פרסום אלה. 


קידום אורגני: קידום אתרים לרופאים אורגני הוא תהליך מתמשך ויכול להגיע למספר חודשים, אך ברגע שמשיגים תוצאה רצויה, לרוב "מתברגים? במקומות הגבוהים למשך הרבה מאוד זמן, לעיתים לכמה שנים. כלומר אם עשינו עבודת קידום טובה והגענו למקום ראשון, בהנחה שלא יהיה עדכון של גוגל שיפגע בצורה רוחבית באתר ופעולות הקידום שלנו היו חוקיות והזירה התחרותית לא עברה שינויים דרסטיים, מקום ראשון אליו הגענו ישאר מאחרי אתר הרופא למשך הרבה מאוד זמן. נקודה חשובה נוספת, לקוחות שחיפשו בגוגל רופא מסוים והגיעו לאתר שלו בעלי סיכוי גבוה יותר להפוך למטופלים של הרופא משום ש"הרגישו" את השירות שהוא נותן באמצעות התוכן האיכותי והצגה מקצועית של האתר.

 

פרסום ממומן: בפרסום ממומן יש הרבה תקציב שיכול "להתבזבז" ולא תמיד יש שליטה על התקציב הזה. למשל, יש בוטים שמתנהגים כמובן ני אדם ונכנסים להודעות ממומנות, משאירים פרטים פיקטיביים. כל כניסה למודעה ממומנת או הקלקה על ידי בוט עולה כסף. ישנם כלים שמאפשרים למזער תופעה זו, אך עדיין לא ניתן להעלים אותה לגמרי. פרסום ממומן מציג את המודעות לגולשים שיכולים להביע עניין לשירות של רופא ולכן יהיו אנשים שלא נמצאים בשלבי צריכת השירות, לעומת קידום אורגני, הלקוח מחפש באופן יזום את שירותי הרופא ובוחר באתר של הרופא. יש להבין שפרסום ממומן יביא תוצאות כל עוד עושים אותו. ברגע שמפסיקים לעשות פרסום ממומן, גם הפניות מפסיקות להגיע לעסק. ואם הרופא לא השקיע בקידום אורגני, הוא יכול להיות במצב מסוכן. בלי פניות כלל. פרסום ממומן יכול לעזור להכניס לידים על שירותים או ביטויים עם תחרות גבוהה.

השילוב המנצח זה לשלב קידום אורגני יחד עם ממומן כדי להגיע לחשיפה הגבוהה ביותר ולכמות פניות מרבית ואיכותית.

האם כדאי להוסיף אתר לאינדקס רפואי?

זה לא סוד שבאינטרנט יש המון אינדקסים, לרבות אתרי אינדקס שמיועדים לרופאים. בדרך כלל אינדקסים ספציפיים איכותיים הרבה יותר מרוב האינדקסים הכלליים. אתר אינדקס הוא אתר בו ניתן להוסיף את פרטי הרופא, שם המרפאה שלו, פרטי התקשרות ולעיתים אף לקבל קישור שמפנה לאתר אינטרנט של הרופא.

רוב הקישורים יהיו nofollow, כלומר אינם יתרמו לקידום אתרי רופאים. ישנם אינדקסים איכותיים שזוכים למספר כניסות רב שיכולים לבקש תשלום עבור הרשמה לאינדקס. זה לגיטימי, הרי הם צריכים לכסות הוצאות תחזוקת האתר ופרסומו. ואם מדובר באתר אינדקס טוב שמפנה לאתר של הרופא עם קישור follow, אז אולי כדאי לשלם, ובתמורה אתר הרופא יוכל להתקדם גבוה יותר בתוצאות החיפוש בגוגל.

לאיזה אינדקסים כדאי להוסיף ומאיזה חובה להתרחק? עדיף להשאיר זאת למקדם מקצועי.

הנה כמה אינדקסים איכותיים לרופאים:

אינדקס רופאים

אינדקס רופאים infomed

אינדקס רופאים של zap

אינדקס רופאי שיניים

רוצים להתקדם? השאירו פרטים

    שינוי גודל גופנים