מדריך לכתיבת פוסט מנצח לבלוג שלך

עבור רוב כותבי התוכן, המטרה העיקרית של כתיבת פוסטים היא לתת ערך מוסף לקוראים בעזרת הגשת תוכן איכותי, שימיר את הגולשים בסופו של דבר ללקוחות פעילים של העסק. יצירת לידים לעסק  הינה פעולה הכרחית לצמיחת העסק ולשגשוגו. לכן לדעת לכתוב פוסט נהדר הוא לא רק דרישה עסקית, אלא גם מאיץ עסקי משמעותי ובעל ערך.

להלן 6 צעדים חיוניים לכתיבת פוסט איכותי לבלוג עסקי, וטיפים כיצד ניתן לייעל את ה- SEO של הבלוג כדי להמשיך לקבל טראפיק איכותי ורלוונטי בצורה מתמדת:

שלב 1: החליטו על מבנה הפוסט שלכם

מבנה פוסט

קיימים סוגי תוכן שונים באתר (טקסט, תמונה, וידאו, אודיו, אינפוגרפיקה ועוד) והוא יכול להיות מוצג בצורה שונה. אך הכי חשוב שיהיה זה תוכן איכותי באמת ומעניין לגולש. כדאי לחלק את התוכן לפסקאות קצרות כאשר כל פסקה כוללת כ 4-5 שורות ו"בשר" התוכן מופיע בראש הדף.

הכותרות לפני הפסקאות (כותרת ראשית וכותרות משניות) משמשות לעתים קרובות כמתווה של התוכן. הכותרות צריכות להיות ייחודיות ואטרקטיביות, לשדר את הרעיון של הפסקה, אך גם לכלול את מילת המפתח אותה מעוניינים לקדם בגוגל.

חמשת השלבים הבאים יסבירו כיצד עליך לכתוב פוסט טוב לבלוג שלך, להעלות אותו לאתר, להפיץ ולבסוף גם לבדוק את הביצועים שלו.

פוסט מסביר ומפורט בעל ערך רב עבור הגולשים שלך. כאשר מדובר בפוסט ארוך, שבוחן נושא מסויים לעומק, מומלץ להוסיף תוכן עניינים המרכז את כלל הנושאים, כך הקורא שלכם יוכל לנווט לאזור שמעניין אותו.

שלב 2: חקרו היטב את הנושא

חקר נושא

מחקר יסודי של הנושא הוא דבר בסיסי להצלחתה של כל אסטרטגיה לכתיבת תוכן בבלוג. כתיבת פוסט נהדר לבלוג מתחילה במחקר מילות מפתח. שימוש במילות מפתח נכונות הוא חשוב, כך שפוסט הבלוג שלך יפנה באופן אורגני לקהל הנכון באמצעות אופטימיזצית תוכן למנועי החיפוש.

לאחר שיצרת כותרת מצוינת ומבוא למאמר/פוסט, הצעד הבא הוא להתחיל לכתוב את התוכן בפוסט. בדומה למעצבים גרפיים הרוכשים סגנון עיצוב ייחודי להם, גם לכותבי תוכן יש סגנונות שונים של כתיבה. עם הזמן תבין מהו סגנון הכתיבה שלך ותיישם אותו בעת כתיבת הפוסטים בבלוג. כמו כן, עליך לוודא כי הינך עושה שימוש נכון במילות מפתח כדי למקסם את טווח ההגעה והרלוונטיות של הבלוג שלך, הן עבור המשתמשים והן עבור מנועי החיפוש.

מחקר מילות מפתח

קידום אתרים היום עוסק לא רק בקידום מילות המפתח. הודות לאלגוריטמים החכמים של גוגל, ישנה התייחסות גם לדברים נוספים כגון קישורים פנימיים, מבנה היררכי של האתר, תקינות קוד האתר ועוד, אך עדיין מילות המפתח ממלאות תפקיד חשוב בדירוג האתר ובמציאת הבלוג שלך בגוגל. ישנם מספר כלים חינמיים מומלצים למחקר מילות מפתח, יחד עם כלים פרימיום שבתשלום, ניתן לבצע מחקר איכותי ולזהות את קבוצות מילות המפתח הנכונות לנושאים של הפוסטים בבלוג שלך:

כלים חינמיים לחקר מילות מפתח:

מתכנן מילות המפתח של גוגל

מגמות גוגל

מחולל מילות המפתח של AHREFS

UberSuggest

Answer the Public

כלים בתשלום לחקר מילות מפתח:

MOZ

SEMRush

KWFinder

מחקר נושא

בין אם אתה כותב מתחיל או כותב תוכן מומחה, מחקר נושא משפר את ההבנה שלך בתחום. חשיבה עמוקה על הנושא עוזרת להפוך את הפוסט שלך לפנינה אמיתית, בעלת ערך מוסף לקוראים. מחקר נושא יעזור לך לזהות ולנצל הזדמנויות אותן מחמיצים המתחרים שלך.

איסוף מידע יכול להיעשות באמצעות סקירת פוסטים בבלוגים אחרים (של המתחרים שלך למשל), באמצעות ראיון עם אנשים שמבינים את הנושא וחיים אותו או באמצעות לימוד התחום. כאשר תוכן הבלוג שלך יהיה כתוב ברמה גבוהה, מפרסמים וכותבים אחרים יוכלו לקחת ציטוטים מהתוכן שלך ולהזכיר אותם באתריהם. זה יוסיף מוניטין ואמינות לדבריך וישפר את ה- SEO שלך.

מחקר מתחרים

מחקר מתחרים עוזר לזהות שיטות לדירוגים הגבוהים של המתחרים שלך. במחקר שלך תוכל לבדוק מהם ביטויי המפתח "החזקים" בהם מדורגים המתחרים שלך, מה הם עושים לשם כך, איך משלבים אותם בתוך הטקסט, באילו ביטויים נרדפים משתמשים, ולקבל תובנות על דירוג הביטויים בתוצאות החיפוש (SERPs).

מחקר קהל יעד

הכר את הקהל שלך לפני שאתה כותב תכנים לבלוג שלך. התחל על ידי זיהוי הפרסונות העיקריות שלך להם אתה הולך לתת מענה באמצעות התוכן שלך. לדוגמה, אם היית מכוון לעסקים שמעוניינים בשירותי פרסום, התוכן שלך צריך לפנות ל B2B שכוללים מנהלי שיווק של חברות, סמנכ"לים, מנכ"לים, מנהלי מותגים ומנהלי מכירות.

בדוק את קהל היעד שלך באמצעות לידים שקיבלת בעבר. ניתן למצוא אנשים שהשאירו פרטים בלינקדאין, לראות מי הם, מה המאפיינים שלהם ולבנות פרופיל של הלקוח שלך.

אם קהל היעד שלך הם קבוצה של אנשים עם מכנה משותף, ניתן לחפש רמיזות של מאפייני הלקוח שלך במודעות דרושים. בכותרות של המודעות פעמים רבות ניתן לזהות אפיון לדרישות התפקיד וזה יכול לעזור לך לבנות פרופיל לקוח די מדויק.

שלב 3: בנה סקיצה ראשית לתוכן שלך

סקיצה ראשונית לתוכן

תהליך כתיבת פוסט לבלוג הופך להיות הרבה יותר קל לאחר שמשלימים כראוי את שלבים 1 ו -2 על ידי בניית מתאר וחקר יסודי של נושא הפוסט.

כותרות

כתיבת כותרת קליטה והקדמה טובה של הפוסט, מזמינים את הקורא להמשיך לגלוש בפוסט. כותרות מעניינות ואטרקטיביות חיוניות להעברת מסר מרכזי של נושא המאמר ושל המידע בתוך הפוסט.

לאחר שהחלטת על כותרת ומשפט פתיחה משכנעים בפוסט שלך, הצעד הבא הוא יצירת כותרות טובות עבור כל הפסקאות בפוסט שלך.

כותרות חשובות משתי סיבות:

  1. כותרות עוזרות לקוראים לרפרף ולנווט בפוסטים

לקוראים רבים יש נטייה לרפרף בין הפוסטים בבלוג לפני שהם מקדישים זמן לקרוא אותם ביסודיות. במקרים אלה, כותרות אינפורמטיביות ושימושיות מפנות את תשומת ליבם של הקוראים אל הסעיף שמעניין אותם. הכותרות בכל פסקה צריכות להיות קליטות מספיק כדי לתפוס את תשומת ליבם של הקוראים, אך גם מדוייקות ורלוונטיות לתוכן הפסקה.

  1. כותרות חשובות עבור קידום אתרים

הסיבה השנייה שכותרות חשובות קשורות להשפעה שלהן על ביצועי הפוסט בבלוג שלך בתוצאות החיפוש של גוגל (SERPs). בדומה לקוראים אמיתיים, בוטים שסורקים את התוכן משתמשים בכותרות כ"שלטים" המעניקים להם רמזים לגבי מה כתוב בתוך הפסקה וכיצד היא מקושרת לכל פוסט.

כתיבת התוכן

לא קיים סוד להצלחת כתיבת פוסט מנצח. ביצעת את המחקר, הכנת סקיצה לפוסט, כתבת כותרות טובות ומשפטי פתיחה לכל פסקה בפוסט, כעת עליך להתחיל לכתוב את התוכן, ואין נוסחת קסם לכתיבת תוכן מצוין. כל כותב תוכן חייב להיצמד לשיטת הכתיבה שלו, למחקר שהוא ביצע, לתובנות/מסקנות שלו, רק אז התוכן שיתקבל יהיה ייחודי, מעניין ובעל ערך אמיתי לקוראיו.

חשוב להקפיד על כתיבה זורמת עם רצף לוגי. למשל, בפוסט הזה מצוינים שלבים שונים לכתיבת פוסט לבלוג. הינך יכול לדלג על אחד השלבים ולעבור לשלב שיותר מעניין אותך. הפוסט שלך צריך "לזרום" באופן טבעי מתחילתו ועד סופו.

תמונות

כולנו מסכימים שתמונה אחת שווה אלף מילים, ותוכן ויזואלי בבלוג אינו יוצא מן הכלל. אם תוכן הוא המלך, ניתן לומר שתוכן ויזואלי היא המלכה. שימוש בשניהם יוצר שילוב מושלם לפוסט מנצח. כותב תוכן יכול להשתמש בתמונות מ- 3 מקורות שונים, בהתאם לתקציב שעומד לרשותו:

-צילום עצמי – זה לוקח זמן ודורש השקעה בעיצוב ועיבוד התמונות. כאשר יש ברשותך גישה למשאב זה, ביכולתך לשלוט בעיצוב התמונה והרמה האסתטית שלה בפוסט שלך.

-רכישת תמונות מתוך מאגר תמונות – אופציה זו דורשת השקעה כספית ברורה. מחיר התמונה יכול לנוע בין 5 שקלים לתמונה למאות דולרים. ישנם מגוון אתרים עם מאגר תמונות לרכישה. למשל, deposit photos, Shutterstock ועוד.

-Creative Commons – זו אפשרות לאיתור תמונות חינמיות. תוכלו להוריד ולהשתמש בתמונות שמתאימות להגדרה הזו מבלי שתצטרכו לשלם על רישיון התמונה או מנוי באתר. עם זאת, תמונות אלה בדרך כלל באיכות נמוכה, כך שאולי לא יעזרו בהרבה להפוך את הפוסט למושך יותר או מהנה יותר לקריאה עבור קהל יעד שלך.

עריכה ותיקון

לאחר כתיבת פוסט והוספת תמונות, חשוב לעבור על עריכה ותיקון להבטחת תוכן איכותי. פעמים רבות בעת הבדיקה, למעט טעויות ושגיאות כתיב שהינך עשוי לאתר, יכולים לצוץ רעיונות נוספים להשלמת התוכן בפוסט ולשיפור איכותו.

איות ובדיקת דקדוק

חשוב להשתמש בדקדוק ופיסוק מתאימים התואמים את הציפיות של קהל היעד שלך. לדוגמא, אם אתה כותב למשתמשים שרגילים לקרוא תכנים מקצועיים, הקפד לעשות שימוש נכון בפסיקים, לשלב מונחים מקצועיים, להביא דוגמאות ממקרי בוחן וכו'.

קלות הקריאה

כתיבת תוכן מופשט, ברור עם הסבר מונחים מקצועיים, חיונית לא רק כדי להפוך את הפוסט שלך לאטרקטיבי ושימושי יותר, אלא גם נגיש. בהנחיות לתוכן אינטרנטי נגיש נקבע כי טקסט לא יעלה על רמת קריאה בכיתה י'.

במידה והחלטת לעשות שימוש במונחים מקצועיים, כדאי להוסיף הערות שוליים להסבר המינוח, או לחילופין להוסיף עמוד "מילון מונחים" בתוך האתר שלך שיכלול את כל המושגים המקצועיים.

אחידות ומיתוג

ודא שהגרפיקה והתמונות  בפוסטים משדרים בדיוק את המסר אותו התכוונת להעביר לקהל היעד שלך. ודא כי קיימת אחידות בעיצוב ובגרפיקה וכי התמונות תומכות בזהות של המותג.

שלב 4: אופטימיזציה בפוסט למנועי החיפוש

אופטימיזציה בפוסט למנועי החיפוש

כדי שהפוסט שלך יגיע לפסגת הדירוגים בתוצאות החיפוש בגוגל, עליך להקפיד על מספר דברים טכניים לשיפור ה- SEO. זה כולל אופטימיזציה של תוכן הדף והן של מבנה הקוד של הדף (המכונה SEO טכני) בכדי להבטיח אינדוקס של הפוסט וחווית משתמש אופטימלית. הקפדה על מיטוב העמוד קריטית כאשר המתחרים שלך זוכים לדירוגים גבוהים ומקפידים על יישום כל "כללי" ה- SEO עבור מנועי החיפוש.

מבנה כותרות

שימוש נכון בכותרות הפוסט חשוב ל SEO ותורם לחוויה הכוללת של הקורא:

הגדרת היררכיה נכונה של כותרות – הכותרות בפוסט חייבות להיות נכונות מבחינה סמנטית ומוגדרות כראוי; כלומר, כותרת H2 לעולם לא צריכה לבוא לפני ה- H1 שלך. היררכיה זו נתפסת כלא נכונה ​​על ידי מנועי החיפוש. כמו כן, שימוש בטכנולוגיות מסייעות כגון קוראי מסך, מאפשרים לאנשים עם מוגבלות ראייה לגלוש באתרים בנוחות כאשר מתקיימת היררכיה בכותרות- כותרות שמוגדרות כראוי תומכות בנגישות לאינטרנט.

כותרות תיאוריות (Title) – כתיבת כותרות תיאוריות מסייעת לקוראים להבין כיצד המידע מאורגן בפוסט, מה שתורם לניווט קל יותר בתוך העמוד. כותרות תיאוריות משפיעות על ביצועי העמוד בתוצאות החיפוש בגוגל.

חשוב לשלב מילות מפתח בתוך הכותרות בצורה אסטרטגית, משום שהן מצביעות למנועי החיפוש על הנושאים הרלוונטיים ביותר בתוכן. שילוב של מילות מפתח בכותרות ידרג גבוה יותר את הפוסט בגוגל עבור שאילתות החיפוש שאליהן אתה ממקד. כדאי לשלב את הביטוי בתחילת הכותרת, אך כמובן חשוב לבצע זאת בצורה טבעית ולא מאולצת.

קישורים פנימיים

קישור פנימי הוא אחת הדרכים החזקות והמהירות ביותר לשפר את ה SEO ואת חוויית המשתמש בכל דף באתר שלך, ועמודי פוסטים אינם יוצאים מן הכלל. חפש הזדמנות בכל פוסט שלך לקשר לעמוד פנימי אחר או למספר עמודים. ליצירת קישור פנימי יש שני תפקידים עיקריים. הראשון הוא תרומה לחיזוק ולדירוג ביטויי המפתח באתר, השני הקישור מעביר Link Equity (בעברית מכונה "מיץ קישורים") בין דפי האתר ומסייע לכל העמודים לדרג גבוה יותר במנוע חיפוש.

כותרות עמוד (Page Title)

כותרות העמודים, בניגוד לכותרת הבלוג בפועל (H1-H6), נכתבות בקוד העמוד במטא תג שלו. כתיבת תגית מטא מעניינת ואטרקטיבית תמשוך את תשומת ליבם של הגולשים ותשכנע אותם ללחוץ על תוצאת העמוד שלך ולא של מתחרה, מה שיגרום ליותר כניסות לאתר שלך ויחזק את הקידום בגוגל. לא חייבים לתת כותרת שכוללת בדיוק את מילת המפתח אותה מקדמים. ניתן להוסיף תיאור נוסף או השלמה לביטוי הראשי שהנכם מוסיפים בכותרת. למשל, אם ברצונך לקדם את הביטוי "כתיבת פוסט שיווקי", ניתן להוסיף לכותרת תיאור נוסף כגון "כתיבת פוסט שיווקי – מדריך מקיף להורדה בחינם".

תיאורי מטא (Meta Description)

לתיאורי מטא השפעה מינימלית, אם בכלל, על דירוג העמוד בגוגל. עם זאת, בדומה לכותרות עמודים, כתיבת תיאור מטא טוב עבור הפוסט תעזור לפתות את קהלי הגולשים ללחוץ על הדף שלך בתוצאות החיפוש ולקרוא את התוכן שלך ולא של המתחרה שלך.

נתונים מובנים / סימון סכימה (Schema.org)

לקבלת חשיפה מרבית בתוצאות החיפוש של ימינו, פוסטים בבלוג חייבים ליישם נתונים מובנים בצורה של סימון סכימה. זהו מרכיב חיוני ב- SEO טכני, ותומך גם בביצועים של חיפוש קולי של פוסטים בבלוגים. סימון סכמות הוא הסיבה להופעת קטעי טקסטים בגוגל ובמנועי החיפוש האחרים, מכיוון שהם עוזרים לסורקים לפרש ולהבין את תוכן הדף באופן מקיף יותר מאשר סימון בדף כמו טקסט עוגן, כותרות ומילות מפתח. זו טכניקה לקידומי אתרים מתקדמים יותר, ולכן כותבי תוכן שאינם מיומנים בקידום אתרים טכני צריכים לשקול פניה לאיש מקצוע שיודע לעשות זאת.

שמות כתובות אתרים (URL Naming)

שימוש במילות מפתח נכונות בכתובת האתר יעזור לקדם את הפוסט במילת מפתח ספציפית. להלן מספר המלצות לאיך לתת נכון שמות לכתובות אתרים:

אורך – נסה לתת שם קצר לעמוד. אמנם גוגל טוענת שאורך כתובות האתרים אינו משנה למנועי החיפוש, אך הגבלתם ל-50-60 תווים עדיין מסייעת למשתמשי האינטרנט להבין מה יופיע בדף שלך לפני שהם לוחצים על התוצאה.

מילות מפתח – חשוב לכלול את מילת המפתח הראשית או את ביטוי המפתח שאליו אתה מכוון בפוסט. הוספה של מילת מפתח נוספת "מדללת" את עוצמתו של הקידום של מילת מפתח קודמת/אחרת.

תאריכים – הימנע מלכלול תאריכים בכתובת האתר שלך, אלא אם הם נחוצים ורלוונטיים ישירות לנושא (למשל, המלחמה בשנת 1954). אם אתה מבצע הוספת תאריכים לפוסטים שלך, זה עלול להשפיע על כניסות המשתמשים אליהם. ככל שמתרחקים מהתאריך הפוסט "מתיישן" וכך הגולשים יעדיפו פחות להיכנס לפוסטים שהם לא עדכניים. רוב קוראי הבלוגים רוצים מידע טרי, עכשווי ועדכני, כך שתאריך עשוי למנוע ממשתמשים רבים להיכנס לפוסטים שלך.

שלב 5: פרסם והפץ את הבלוג שלך

הפצת פוסטים

אם ברשותך משאבים כלכליים לפרסום הבלוג בערוצים שונים, אזי, ישנן מספר אופציות לעשות זאת באופן מקוון:

בניית פרופיל קישורים

קבלת קישורים נכנסים לפוסטים שלך ממקורות אמינים מועילה לאופטימיזציה של מנועי החיפוש של הבלוג שלך (SEO). כמו כן נתינת קרדיט לפיסות המידע לאתרים חיצוניים (למשל ויקיפדיה) מתוך הכתבה שלך, מעלה אמינות למותג שלך.

אל תחשוב כי קבלת קישור מאתר חיצוני היא מעין קבלת צדקה. מפרסמים אחרים ישמחו לקבל מידע מעניין ומקורי שיהיה רלוונטי לקהל יעד שלהם. טיפוח מערכות יחסים עם מפרסמים מקוונים כמו ווינט, מאקו, וואלה ואתרים מקוונים אחרים, הוא שיתוף פעולה יעיל הן למפרסם והן לבלוגר.

קידום במדיה חברתית

תוכן מעניין עשוי להיות ויראלי ברשתות חברתיות (פייסבוק, טוויטר, אינסטגרם, טלגרם, יוטוב ועוד) כאשר הוא מכיל עובדות מעניינות, גרפיקה ותמונות. שימוש בהפניות לאתרים חיצוניים בתוך הטקסט יוסיף אמינות לפוסט שלך.

לעיתים אתה עשוי להיחשף לשאלות של אנשים ברשת חברתית. שיתוף הפוסט שלך כתשובה בתגובות היא דרך נוספת להגביר את החשיפה לבלוג שלך.

שיווק בדוא"ל

כאשר מדובר בפוסט איכותי, שזכה לפופולריות רבה, ניתן להפיץ אותו גם באמצעות דיוור אלקטרוני לרשימת הנמנעים שלך, וכך להגדיל את טווח החשיפה של המשתמשים לתוכן שלך.

עם זאת, לא כל הפוסטים בבלוג צריכים להישלח לכל רשימת מנויי הדוא"ל שלך. בהנחה שפילחת כהלכה את רשימת הנמנעים שלך, מיקוד של קידום הבלוג שלך לפלחים ספציפיים על סמך העניין שלהם בנושאים שונים יגביר את האפקטיביות של מסעות פרסום אלה.

שיווק מבוסס מובילי דעת קהל

הקהל שלך מורכב מלקוחות יעד וממשפיענים כמו בלוגרים, כלי תקשורת מקוונים ועיתונאים. על ידי בחינת עבודתו הקיימת של עיתונאי או בלוגר מסוים, תוכלו ליצור הבנה לגבי סוגי התוכן אשר ככל הנראה יאהבו אותם ואת קהל היעד שלהם, והאם פוסט הבלוג שלכם מתאים להם. זהה את משפיעני השוק ופנה אליהם עם רעיון לבנות מערכת יחסים ארוכת טווח ומועילה הדדית, בה תוכל לספק תוכן חדש שיעזור להם להשיג קהל קוראים בדיוק כפי שהוא יעזור להשיג תנועה לבלוג שלך.

שלב 6: דיווח ומעקב אחר ביצועים

ניתוח ביצועיםישנם מספר דרכים שיעזרו לך למדוד את הצלחת קידום הבלוג שלך על סמך דירוג מילות מפתח ותנועה נכנסת לבלוג שלך באופן אורגני:

דירוג מילות מפתח

ניתן לחבר את האתר לכלים חינמיים של גוגל. למשלנגי, כלי מנהלי אתרים שיספק תובנות כגון אילו שאילתות חיפוש אנשים מחפשים בגוגל ומהן מיקומן הממוצע בתוצאות החיפוש. לקבלת דיווח אוטומטי ומעקב אחר ביצועי מילות המפתח, ישנם כלי קידום אתרים בתשלום או כלים הדורשים הרשמה כגון ZEFO או SEMrush שיכולים לפקח על דירוגים עבור הפוסט שלך וכל מילות המפתח מתוך הבלוג.

ביצועים טכניים של האתר

בימינו מנועי החיפוש הרבה יותר חכמים. מילות מפתח הן רק חלק מהמשוואה אם ​​ברצונך להגיע לפסגת הדירוגים של גוגל. לאחר פרסום הפוסט בבלוג שלך, תוכל להשתמש בכלים חינמיים כגון כלי מנהלי אתרים ו- Page Speed ​​Insights כדי למדוד את ביצועי האתר ולשים לב לבעיות או שגיאות.

תנועה אורגנית לאתר

Search Console היא דרך אחת לעקוב אחר הביצועים האורגניים של האתר שלך. באמצעות דוח שאילתות וממוצע דירוגים בגוגל, תוכל לקבל תמונה כללית על ביצועי האתר שלך. אם ברצונך לקבל מידע על כל מבקרי האתר, תוכל להשתמש בגוגל אנליטיקס ולראות את כמות המשתמשים החודשית באתר, זמני שהייה של המשתמשים באתר, מאיזה ערוצים (אורגני, פייסבוק, רפרלי, ממומן וכו') הגיעו הגולשים לאתר וכיו"ב.

מעקב תנועת גולשים

השתמש ב- Google Analytics או בפלטפורמות אחרות לניתוח אתרים כדי לבחון את התנועה לאתר שלך. תנועה אורגנית גדלה לאורך זמן, משמע גוגל והן המשתמשים מעריכים את התוכן של האתר, חושבים שזה תוכן איכותי ולכן גם החשיפה לתכני האתר תגדל. לחילופין, ירידה בטראפיק אורגני מעידה על עבודת קידום אורגנית חלשה שיש לחזקה באמצעות אסטרטגיית תוכן איכותית ובניית מערך קישורים חיצוניים איכותי.

מדידת רלוונטיות הפוסטים עבור המשתמשים

  • כאשר אתה מנתח את ביצועי האתר שלך, תוכל למדוד את ההצלחה באמצעות 3 פרמטרים עיקריים:
  • כמות הדפים הנצפית בממוצע על ידי המשתמש
  • כאשר גולש קורא מספר עמודים מתוך הבלוג שלך, הוא מביע התעניינות בתכניו. אם הגולש נוטש את האתר לאחר ביקור בעמוד ראשון, משמעות הדבר כי התוכן עשוי להיות לא מעניין.
  • משך ביקור ממוצע למשתמש
  • הידיעה כמה זמן המבקרים שלך שוהים וקוראים את פוסט תספק תובנה עד כמה התוכן שלך מעסיק אותם באתר. צפה בכל הווריאציות במדד הביצועים הזה. ניתן אף לערוך השוואה בין מבקרים ששוהים הרבה זמן באתר לעומת מבקרים שעוזבים את האתר במהרה, לנתח את פרופיל המבקרים, וכך לאפיין טוב יותר את קהל היעד שלך.

שיעורי נטישה (Bounce Rate)

שיעור נטישה הוא מדד שבוחן את אחוז המשתמשים שעוזבים את האתר לאחר ביקור בעמוד הראשון. כלומר, אם הגולש הגיע לאתר דרך גוגל, קרא את העמוד הראשון אליו נחת דרך גוגל והמשיך לגלוש באתר, נתונים סטטיסטיים של הגולש לא יקלטו בתוך דוחות המתייחסים לשיעורי הנטישה. לעומת זאת, כאשר הגולש נחת לעמוד אליו הגיע דרך גוגל, שהה מספר שניות או דקות בעמוד, נטש את העמוד וחזר לגוגל לחפש תוצאות אחרות, הדבר מעיד על נטישת הגולש ולכן נתוני הגלישה שלו יספרו בתוך דוח "שיעור נטישה". מומלץ ששיעורי הנטישה של המשתמשים יהיו נמוכים ככל שניתן. שיעור נטישה מעל 65%, מעיד על תוכן שאינו מעניין או רלוונטי עבור חלק גדול מהגולשים.

שימוש בנתוני תנועה לאופטימיזציה של תוכן

  • על ידי ניתוח דוחות באמצעות כלים שונים, ניתן לזהות הזדמנויות טובות לקידום התוכן שלך ולפרסום התוכן שלך בערוצים שונים:
  • שיפור תגית טייטל ותיאור מטא עשויים לשפר את הדירוג שלך ואת שיעורי הקליקים בתוצאת האתר שלך שמוצגת בגוגל. ככל שיכנסו יותר גולשים, כך העמוד יתחזק וידורג גבוה יותר בגוגל.
  • שינוי או הוספת מילות מפתח בפוסט, במיוחד בכותרות ובטקסט עוגן, יכול לשפר את הדירוג בגוגל. כדאי להשתמש בביטויים נרדפים של מילות המפתח ובביטויי זנב הארוך.
  • הוספת תכנים חדשים על סמך השאילתות של הגולשים. את השאילתות ניתן לקבל בכלי מנהלי אתרים של גוגל.
  • הוספה, עדכון ושיפור של הנתונים המובנים / סכימות המוטמעים בקוד של הבלוג.
  • משפט סיכום בפוסט
  • עם סיום כתיבת הפוסט, חשוב לסכם את הנושא בכמה משפטים ולרשום מסקנות. במידת הצורך ניתן להציע צעדים מעשיים לפעולה ופתרון לבעיה.

 

לסיכום, לאחר שסיימת לכתוב מאמר, עבור על הכתוב על ידך ובדוק את תקינותו של התוכן. וודא כי התוכן אינטראקטיבי דיו וכולל תמונות איכותיות ורלוונטיות לנושא. תוכן איכותי, מקורי ומעניין- בעל ערך רב עבור קהל הקוראים שלך, שיחזרו שוב ושוב כדי לצרוך מהתוכן הייחודי שלך.

Leave a comment

שינוי גודל גופנים