בניית אתר חדש: האם חשוב לחבר כלי גוגל אנליטיקס לאתר?

כאשר בעל העסק מחליט לבנות אתר אינטרנט לעסק שלו, הוא עושה זאת כדי להגדיל את המכירות בחנות, לקבל יותר חשיפה לשירותים שהוא מציע ולקבל יותר פניות, לחזק את המיתוג של העסק שלו, להציג תיק עבודות או קטלוג מוצרים ועוד.

האם באמת האתר שנבנה משרת את המטרה?

אחת הדרכים לבחון זאת, היא ע"י הסתכלות וניתוח דוחות סטטיסטיים של תנועת הגולשים באמצעות כלי Google Analytics. מהיכן הגיעו הגולשים שלכם לאתר? לאלו עמודים נחתו האנשים? מה הם עשו בתוך האתר וכמה זמן? כל זאת ודוחות רבים אחרים ניתן לראות בכלי חינמי של גוגל – גוגל אנליטיקס.
כאמור, חשוב מאוד לבחון את תנועת הגולשים וללמוד את התנהגות האנשים, לכן כדאי מאוד כבר מלכתחילה להתחיל לאסוף את הנתונים, כדי לדעת כיצד בהמשך לעשות בהם את השימוש.

איך מחברים גוגל אנליטיקס לאתר?

פעולת החיבור די פשוטה. דורשת התמצאות טכנית בסיסית בסביבת הקודים של האתר, לכן בעלי אתרים שלא יודעים איך לעשות זאת, כדאי לפנות לבעל מקצוע שעשה חיבור הכלי עם האתר פעמים רבות ויכול לעשות זאת נכון גם באתר שלכם. התהליך אורך מספר דקות בסופו המערכת של גוגל מתחילה לאסוף את הנתונים. כל מה שצריך לעשות, זה להוסיף את האתר לגוגל אנליטיקס ובסיום תהליך ההוספה בעל האתר יקבל קוד אותו יש להטמיע במקום ספציפי בתוך האתר, ולאחר ההטמעה, המערכת מתחילה לצבור נתוני האתר.

האם כל אתר צריך חיבור לגוגל אנליטיקס?

כן. כדאי מאוד שכל אתר החל מאתרי תדמית קטנים ועד אתרי חנות או אתרי חדשות יהיו מחוברים לגוגל אנליטיקס. זהו כלי שימושי מאוד שמסייע בהבנת תהליכי הגלישה בתוך האתר. גם באתר תדמית קטן, אליו נכנסים מאות עד אלפים בודדים של גולשים, נרצה לקבל מידע על מקורות תנועה של הגולשים (מאיפה באים האנשים לאתר), מהם העמודים החזקים ביותר באתר, מהם השירותים המבוקשים ע"י האנשים ובהתאם לנתונים להתאים את התוכן לגולשים.

אם גוגל אנליטיקס לא מציג נתונים – מה לעשות?

יתכן כי ההטמעה של הקוד בוצעה במקום הלא נכון ולכן הנתונים לא מתרכזים בתוך הכלי. יכול להיות בוצעו כמה הטמעות של קודים. כלומר ריבוי קודים שמופיעים בתוך האתר ועל כן מערכת מתקשה לאסוף את הנתונים מהאתר. יתכן מאוד כי ההטמעה של קוד אנליטיקס בוצעה דרך כלי צד שלישי (תג מנג'ר למשל) ובנוסף בוצעה הטמעה ישירה בתוך קוד המקור של האתר, ההטמעה כביכול אינה תקינה ולכן אין נתונים במערכת.

איך לבדוק האם קוד של גוגל אנליטיקס הוטמע נכון?

ישנו תוסף (כמו מיני תוכנה) של גוגל שיכול לעזור לנו להבין איפה טמונה הבעיה ומדוע אין נתונים בגוגל אנליטיקס– תג אסיסטנט (Tag Assistant). תוסף לדפדפן כרום שבודק קודים שהוטמעו בתוך כל אתר. בוני אתרים או מקדמי אתרים רבים עושים בו שימוש כדי לראות האם גוגל מצליח לקרוא בצורה תקינה את הקודים שהוטמעו בתוך האתר, במידה ויש טעות או שגיאה בהתקנה, התוסף (פלאגין) יכתוב לנו מה הבעיה ואיך כדאי לטפל בה. ישנן דרכים נוספות המאפשרות לוודא כי הכלי חובר בצורה תקינה. כדאי מאוד במצב של אי הופעת הנתונים באתר לפנות לאיש מקצוע מנוסה שידע לתת מענה ולפתור את הבעיה.

לסיכום, ללא נתוני גוגל אנליטיקס קשה מאוד להבין את התנהגות הגולשים ונתוני התנועה בתוך האתר, לכן מומלץ שכל אתר יהיה מחובר לכלי ויספק נתונים הסטטיסטיים הכרחיים לשיפור ביצועי האתר.

צריכים עזרה בהטמעת קוד אנליטיקס באתר? מוזמנים לפנות אלינו – צוות חברת פוקסי מקצועי ומיומן ישמח לעמוד לשירותכם.

Leave a comment

שינוי גודל גופנים