5 כלים שימושיים לקידום אתרים

קידום אתר הוא תהליך ארוך טווח ותלוי בהרבה משתנים. כל בעל עסק שפנה לחברת קידום מקצועית יודע כי לקדם אתר אינטרנט בן רגע זו משימה לא אפשרית בעליל ושלא יאכילו אתכם בסיפורים מהסוג הזה.

קידום אתר דורש השקעה גדולה של זמן, יצירתיות, סבלנות, אהבה לתחום. זו עבודה יומיומית קשה שדורשת התמדה וכוחות מחודשים כל יום. לכן האתר שלכם יתקדם בגוגל רק כאשר מתקיימת כל המשוואה. לצד מערך קידום האתר חשוב לאסוף נתונים, למדוד אותם, לנתח אותם ולהסיק תובנות ומסקנות לצרכי שיפור הקידום. בלתי אפשרי לעשות זאת ביעילות ללא השימוש בכלי עזר שמסייעים לנו לגייס ולנתח נתונים לעומק. להלן 5 כלים בלעדיהם יהיה קשה מאוד לקבל תמונה מלאה על קידום האתר שלכם:

1. גוגל אנליטיקס

זהו כלי מבית גוגל המאפשר לקבל נתוני תנועה לאתר,  זמני שהיה של המבקרים באתר, דפי נחיתה מובילים באתר, שיעור נטישה באתר לפי עמודים ספציפיים, המרות, לעקוב אחר אירועים באתר ועוד רשימה ארוכה של פונקציות שמספקות מידע בעל ערך רב על המבקרים שלכם באתר. גוגל אנליטיקס הינו כלי חינמי. כדי לקשר בין אנליטיקס לאתר שלכם עליכם להעתיק קטע קוד ולהדביק אותו בכל עמודי האתר שלכם. מקדם אתרים מקצועי ידע לעשות זאת בקלות וללא תקלות.

2. כלי מנהלי אתרים (Google Search Console)

כלי נוסף מבית גוגל המאפשר לקבל מידע על האתר שלכם ועל חווית הגלישה באתר הן דרך מחשבים נייחים והן דרך מכשירים חכמים. בנוסף ניתן לקבל רשימת קישורים נכנסים לאתר שלנו, לבדוק את היררכיית הקישורים הפנימיים באתר, לראות מספרי שגיאות וסוגיהם, לראות ביצועים של דפי האתר ולבצע מיטובים בהתאם לצרכי העסק, לקבל שאילתות של מבקרים באמצעותם הגיעו לאתר, להגיש רשימה של קישורים זדוניים לגוגל ועוד ועוד ועוד. בדומה לכלי הקודם, כלי מנהלי אתרים חינמי.

3. גוגל תג מנג'ר (Google Tag Manager)

כלי של גוגל המאפשר דרכו להטמיע קטעי קודים שונים לקבלת נתונים על האתר. ניתן להטמיע קוד של אנליטיקס, כלי מנלי אתרים, מפת חום, פיקסל של פייסבוק ועוד ולקבל גישה לנתונים. בשונה מדרך קונבנציונלית בה משתילים קטעי קוד בתוך האתר של כל כלי, שימוש בתג מנג'ר מאפשר להטמיע באופן חד פעמי קטע קוד באתר, ואחרי זה להטמיע קטעי קודים נוספים בתג מנג'ר, ללא הצורך לגשת לקוד המקור של האתר. מסייע פעמים רבות להפחית עומס על האתר ובכך משפר את מהירות האתר שהינו פרמטר חשוב בדירוג אתרים בגוגל.

4. כלי מעקב מילות מפתח

ישנם מספר כלי מעקב איכותיים ויעילים בשוק. למשל ZEFO או KOLYOM. שתי התוכנות מיועדות למעקב אחר ביטויי המפתח אותם מקדמים. יש הבדלים בפונקציות ששתי התוכנות מספקות ובמחירים. לזאפו אין גרסה חינמית. יש תקופת ניסיון של חודש ימים אך אפילו הגרסה המינימלית בתשלום. ל "כל –יום" יש גרסה חינמית שמאפשרת לעקוב אחר 10 פרוייקטים (אתרים) ו 50 מילות מפתח בכל פרוייקט. זאפו מאפשרת להפיק דוחות אוטומטיים מתוזמנים.

5. "הצפרדע הצורחת" (Screaming Frog)

תוכנה שהיא למעשה זחלן (כמו בוטים של גוגל) שסורק את האתר ומציג מידע רב ערך כמו קישורים שבורים באתר, תוכן משוכפל, מצב תגיות אלט, מאפשרת ליצור מפות אתר, לראות אם יש בעיות סריקה וחסימה ועוד. הגרסה החינמית מאפשרת סריקה עד 500 עמודים.

כמובן רשימת הכלים שמסייעים בקידום האתר הרבה יותר ארוכה ולא ניתן להזכיר את כולם במאמר אחד. אך אלה הכלים השימושיים ביותר בלעדיהם יהיה קשה מאוד להרכיב את פאזל המידע הרב על אתרינו.

יש לכם שאלות נוספות? מחפשים חברה מקצועית לקידום האתר? פנו אלינו, חברה מקצועית לקידום אתרים, בטלפון 0733744884 או בטופס צור קשר שבאתר. נשמ לחזור אליכם עם כל הפרטים.

Leave a comment

שינוי גודל גופנים