מדריך לקידום אתרים אורגני

קידום אתרים אורגני הוא תחום רחב אשר כולל בתוכו מגוון נושאים, כגון: מיטוב בתוך האתר, כתיבת תוכן, מבנה האתר ותקינות הקודים בתוך האתר, פעולות מחוץ לאתר למינוף האתר בגוגל ועוד. כדי להשיג תוצאות בקידום אורגני (SEO) נדרשת הבנה בתהליכי הקידום, יישום וביצוע נכונים של פעולות און ואוף סייט ויצירתיות. לפניכם מדריך יסודי לקידום אתרים אורגני.

האם קידום אתרים עדיין רלוונטי?

חד משמעי כן וזה ימשיך כך עוד הרבה מאוד שנים. קידום אתרים אורגני משנה כיוון, והופך להרבה יותר מתוחכם. האלגוריתמים של גוגל משתכללים כל חודש, ומחדדים כל פעם את החוקים לפיהם צריכים לפעול האתרים. היום, אין זה מספיק לבצע פעולות SEO טכניות על מנת להגיע לדירוגים גבוהים בגוגל. נדרשת עבודה מאומנת ויצירתיות.

קידום אתרים טכני לעומת שוטף

קידום אתרים טכני

כדי שגוגל יסרוק את האתר שלכם ויתחיל לדרג בגוגל, חשוב לבצע עבודת SEO טכנית בתוך האתר. מומלץ כבר בשלביו הראשוניים של האתר לבצע פעולות SEO טכניות כדי למקסם את פוטנציאל ההתחלתי של ב- SEO. לכן, פעמים רבות, תהליך בנית אתר מתבצע בליווי מקדם אתרים מקצועי אשר דואג להתאים את האתר טרם שחרורו לאינדוקס על ידי גוגל. 

מה כולל SEO טכני?

  • הוספת תגיות מטא (תגית טייטל + תגית מטא דיסקריפשן)
  • הוספת אלט טקסטים לתמונות
  • הקפדה על כותרות ראשיות ומשניות במקומות הנדרשים
  • בנית מבנה היררכי נכון באתר
  • מפת HTML לגולשים
  • מפת XML למנועי החיפוש
  • קובץ ROBOTS.TXT
  • אופטימיזציית תמונות
  • מהירות גבוהה של האתר
  • נגישות אתר
  • הוספת הצהרת נגישות
  • לינקים פעילים
  • עמודים מקושרים
  • עמוד בלוגים
  • חיבור האתר לכלים של גוגל (תג מנג'ר, אנליטיקס, כלי מנהלי אתרים)
  • הטמעת פיקסלים בתוך האתר למעקב
  • הטמעת קוד של מפת חום
  • הימצאות 404 מעוצב
  • הפניות 301 במקרה הצורך
  • סריקת אתר לאיתור שגיאות
  • גרסה אחרונה של גיבוי אתר
  • התאמה לניידים
  • UX&UI
  • חיבור לרשתות חברתיות של העסק
  • ועוד

מדוע חשוב להקפיד על SEO טכני?

לאחר השלמת כל הפעולות הנדרשות לביצוע SEO טכני, נותר רק לשמר את המצב, ובמקרה הצורך להמשיך ב- SEO הטכני. SEO טכני נדרש כאשר מקימים עמודים חדשים, מקימים אתר אינטרנט חדש, עוברים לשרת חדש ובמצבים שונים אחרים. הקפדה על SEO הטכני תגביר את תקציב זחילה (סריקת אתר על ידי בוטים של מנוע חיפוש), תגדיל את כמות העמודים המאונדקסים על ידי גוגל, מה שיגרום לגוגל להתייחס לעמודים המאונדקסים בעת דירוג האתר בתוצאות החיפוש. ככל שאתר האינטרנט יהיה מותאם טוב יותר ל SEO טכני, כך הסיכוי להופיע בגוגל ולהיות מדורג גבוה יותר- גדל. כלומר, במידה והאתר שלכם אינו מותאם לגוגל (לא בוצע כראוי SEO טכני אם בכלל), סביר להניח שגוגל לא יסרוק עמודים רבים מתוך האתר שלכם והדירוגים שלכם יתבססו על מקצת העמודים.


למשל, אם האתר שלכם הוא אתר תדמית של רופא שיניים המכיל 30 עמודים עם שירותים שונים שהרופא מציע, והאתר שלכם אינו מונגש לגוגל מבחינת SEO טכני, ככל הנראה מספר קטן מאוד של עמודים ייסרק על ידי הבוטים של גוגל. יתר העמודים, העוסקים בהשתלות שיניים, כתרי חרסינה, ציפויי חרסינה, טיפולי שיניים בהרדמה מלאה ועוד, אינן יסרקו על ידי גוגל, משמע מבחינת גוגל הם לא קיימים כלל. כך שאם הגולש מקליד שאילתה בתיבת החיפוש של גוגל "טיפולי שיניים בהרדמה מלאה", האתר שלכם לא יופיע כלל בגוגל משום שהוא מחוץ לאינדקס שלו. לכן אם רוצים שכלל עמודי האתר יכללו בתוך האינדקס של גוגל, חשוב להקפיד ראשית כל, על SEO טכני ברמה גבוהה. מקדם אתרים מקצועי ומנוסה בתחום ישתמש בכל הדרכים האפשריות על מנת להגדיל את תקציב הזחילה של גוגל בתוך האתר ולגרום להכללה בתוך האינדקס שלו של מרבית עמודי האתר.

קידום אתרים שוטף

לאחר השלמת קידום אתרים טכני, על המקדם או בעל האתר להמשיך בפעולות השוטפות לקידום האתר. לקידום אתר שוטף מספר מטרות:

  1. לשפר את דירוגי מילות המפתח בתוך האתר 
  2. להראות לגוגל על עדכון תוכן שוטף 
  3. לחזק את סמכות האתר ופרמטרים אחרים של האתר 
  4. להופיע גבוה יותר מהמתחרים בביטויי מפתח תחרותיים 
  5. להגיע לקהל יעד חדש

שיפור דירוג מילות מפתח בתוך האתר:

קידום אתרים שוטף חשוב כדי להידרג ביותר ביטויי המפתח. כדי לבצע SEO שוטף בכל אתר צריך להיות עמוד מאמרים/בלוגים. העמוד הזה משמש את בעל האתר כמעין מגזין, ידיעון שמתעדכן כל פעם כשיש ידיעה חדשה או כשרוצים לדבר על נושא חשוב מתוך האתר. למשל, באתר של רואה חשבון או של עורך דין עמוד בלוגים יתעדכן לעיתים קרובות משום שהחוקים מתעדכנים מעת לעת ובאמצעות מאמרים בנושא ניתן לעדכן את קהל הקוראים במידע חדש זה. אתרים שמתעדכנים לעיתים קרובות מעידים על אתר "חי", ולכן גוגל יעדיף אתרים אלה מפני אתרים שאינם מעדכנים את התוכן שלהם, או מפני אתרים שמעדכנים את התוכן שלהם לעיתים נדירות. לרוב, המאמרים שיועלו לעמוד בלוגים, יכללו ביטויי מפתח שרוצים לקדם בתוך האתר, או ביטויים שזה עתה מקודמים, אך נרצה לחזק את הדירוג שלהם בגוגל. חשוב מאוד להקפיד על מבנה נכון של מאמרים וליישם את כל "כללי" ה- SEO בתוך כל מאמר.

על מה חשוב להקפיד?

  1. לכתוב מטא טייטל ענייני עם מילת מפתח (ביטוי) 
  2. לכתוב מטא דיסקריפשן אטרקטיבי, עם הנעה לפעולה בסוף המשפט. מומלץ לכתוב MD קצר ולעניין, לשלב ביטוים דומים או נרדפים למילת מפתח ראשית, ניתן לשלב ביטוי משני. כדי להפוך אותו לאטרקטיבי יותר ניתן להוסיף תווים ופיסוק שיסבו את תשומת ליבם של הגולשים. למשל, הוספת פסיקים, סימני שאלה, סימן קריאה, מקף אמצעי, מילים באנגלית. כדאי להוסיף יתרונות תחרותיים של המוצר/שירות בתוך תיאור מטא. 
  3. להוסיף תמונה/סרטון. במידה ומוסיפים תמונה חשוב להוסיף טקסט חלופי לתמונה. אם מוסיפים סרטון, דאגו להעלות אותו קודם ליוטוב, ואז להטמיע בתוך העמוד. לא מומלץ להעלות סרטון ישירות למערכת האתר, משום שזה עשוי לפגוע במהירות האתר ובחווית משתמש של הגולשים באתר. 
  4. הקפדה על כותרת ראשית (H1) 
  5. כותרות משניות (H2-H6) 
  6. קישורים- חשוב לקשר עמוד מאמרים לעמודים פנימיים אחרים בתוך האתר. יצירת קישורים דורשת מיומנות ומקצועיות כדי ליצור פרופיל קישורים טוב ואיכותי בתוך האתר. בעת יצירת הקישור חשוב לשים לב לאנקור טקסט (טקסט עוגן), גיוון אנקור טקסט, עמוד מקשר ועמוד מקושר, במידה ומוציאים מספר קישורים- לשים לב להיררכיה של הקישורים, להקפיד על הוצאת קישורים "טבעית" ככל שניתן, לא לאלץ לקשר עמוד לעמוד אחר רק כדי להידרג בביטוי ספציפי (זה לא יעבוד לכם, רק תרגיזו את גוגל והוא עשוי להעניש אתכם). כדי ליצור פרופיל קישורים פנימיים נכון ואיכותי, נדרש תכנון מקדים ובניית אסטרטגיה לבניית פרופיל טוב וטבעי. אם אינכם בקיאים בתהליך זה, כדאי להפקיד את העבודה בידי מקדם אתרים מקצועי, אחרת אתם עלולים לגרום לאתר נזק בלתי הפיך. 
  7. חלוקה לפסקאות 
  8. לפרט תהליכים 
  9. להדגיש מילים חשובות או אזורים חשובים 
  10. כתיבה לוגית וזורמת 
  11. תוכן בעל ערך רב לגולש 
  12. תוכן מקורי ולא מועתק 
  13. במידה ומשתמשים בציטוט מתוך אתר אחרת, חשוב לעשות זאת נכון כדי להימנע מגזירות של גוגל בגלל תוכן מועתק או משוכפל.

קידום אתרים און סייט (OnSite)

פעולות קידום המתבצעות בתוך האתר. כוללות את הקידום הטכני והשוטף בתוך האתר.

קידום אתרים אוף סייט (OffSite)

פעולות קידום אשר מבוצעות מחוץ לאתר על מנת לחזק אותו ולמנף אותו גבוה יותר בתוצאות החיפוש בגוגל. למשל, בניית פרופיל קישורים חיצוני (Backlinks). יצירת פרופיל קישורים חיצוניים הוא תהליך אשר דורש מיומנות רבה, ידע ויצירתיות על מנת לצלוח בבניית פרופיל קישורים איכותי וטבעי. פעולות אוף סייט הכרחיות על מנת לקדם את האתר, בייחוד כאשר מדובר בתחומים עם רמת תחרותיות גבוהה או אתרים גדולים.

שימוש בכלים של גוגל למדידת תוצאות אורגניות

לאחר שקידמתם את האתר במשך מספר חודשים, ודאי תרצו לראות נתונים כמו כניסות אורגניות לאתר, עמודים מבוקרים, זמני שהייה בתוך האתר, באיזה ביטויים גוגל מדרג אתכם ואיפה אתם ממוקמים ביחס למתחרים שלכם, מה אנשים מחפשים בתוך האתר ועוד. לצורך כך, עליכם לדאוג שהאתר שלכם יהיה מחובר למספר כלים:

  1. גוגל אנליטיקס
  2. כלי מנהלי אתרים
  3. תג מנג'ר

גוגל אנליטיקס (Google Analytics): 

גוגל אנליטיקס

זהו כלי חינמי (יש גם גרסה גוגל אנליטיקס 360 בתשלום-בעיקר לחברות ענק) של גוגל אשר מסייע למקדם אתרים או מנהל האתר לבדוק נתונים סטטיסטיים בתוך האתר ובהתאם לנתונים המתקבלים להבין טוב יותר את השפעת הקידום על האתר ולנקוט בפעולות מיטוב לצורך שיפור נתונים אלה. ניתן לחבר אתר לגוגל אנליטיקס באמצעות הטמעה ישירה של הקוד שמופק מתוך אנליטקס עצמו, או באמצעות תג מנג'ר. מומלץ לפנות למקדם מקצועי או מתכנת לצורך חיבור נכון של הכלי לאתר. חיבור לא נכון, עשוי לגרום לקבלת נתונים לא מדוייקים או לא נכונים, מה שעשוי לפגוע בקבלת החלטות עתידיות שלכם בעניין האתר.

גוגל אנליטיקס מאפשר לעקוב אחר כניסת משתמשים לאתר, ערוצים שמביאים את הגולשים לאתר (אורגני, רשתות חברתיות, ממומן ועוד), עמודים אליהם נוחתים המשתמשים שלכם, זמני שהייה בתוך האתר, ממוצע של מספר עמודים בהם ביקרו המשמשים, מדינות, שפות, דפדפנים ועוד.

כלי מנהלי אתרים (Google Search Console):

כלי מנהלי אתרים

כלי מנהלי אתרים הוא כלי חינמי נוסף של גוגל אשר מאפשר "לתקשר" באמצעותו עם גוגל ולקבל מידע נוסף על האתר שלכם. קיימות מספר אפשרויות לחיבור האתר לכלי זה, הנפוצה שביניהן היא ביצוע אימות הכלי לאחר חיבור גוגל אנליטיקס לאתר. ניתן גם לאמת את הכלי לאחר חיבור האתר לתג מנג'ר. 

הכלי מאפשר לשלוח עמודים חדשים או עמודים שעברו עריכה לסריקה מהירה של גוגל כדי שהעמוד החדש או העמוד העדכני יופיע בגוגל, ניתן לראות שגיאות שונות שגוגל זיהה באתר שלכם ודרכי טיפול בהם, הכלי מאפשר הצגת שאילתות (מה שהגולשים מחפשים בגוגל) שמהוות מידע חשוב מאוד לצורך ביצוע SEO שוטף בתוך האתר. כמו כן, ניתן לראות את רשימת הקישורים הנכנסים לאתר (Backlinks), מיקום ממוצע של שאילתות ועוד.

תג מנג'ר (Tag Manager):

גוגל תג מנג'ר

כלי נוסף של גוגל, חינמי גם הוא והוא משמש לחיבור כלים חיצוניים לאתר ללא צורך להטמיע קודים ישירות לקוד המקור של האתר. למשל, אם תרצו לחבר גוגל אנליטיקס לאתר, לא חייבים להפיק קוד ייחודי בגוגל אנליטיקס ואז להיכנס לקוד המקור של האתר ולהוסיפו לשם ביצוע החיבור. ניתן להשתמש בתג מנג'ר כקונסולה ליצירת תגים וטריגרים, באמצעותם מחברים כלים שונים של גוגל וכלים אחרים לאתר שלכם. היתרון הגדול של הכלי, שאין צורך בגישה ישירה לקוד המקור של האתר מה שמפחית את קריסת האתר במקרה ועשיתם משהו לא נכון בקודים. החיסרון, נדרשת הבנה בעבודה עם הכלי וידע טכני ברמה טובה כדי להשתמש בו. 

שימוש בכלים נוספים

קיימת מניפה רחבה של כלים נוספים המאפשרים להבין טוב יותר תהליכים המתרחשים בתוך האתר.

כלי למעקב מילות מפתח:

ישנם מספר כלים חזקים בתחום כמו זאפו, כל יום, ראנק רנג'ר, ראנק טראקר ועוד. העיקרון של כל הכלים הוא קבלת מיקומים של מילות מפתח. כאשר מקדמים אתר, בוחרים עשרות ביטויי מפתח שמעוניינים להידרג בהם כמה שיותר גבוה. לא תתחילו לחפש כל פעם ביטוי בתו גוגל ולראות היכן הוא ממוקם בתוצאות החיפוש. ואם הביטוי אינו ממוקם כלל? והאם הביטוי מדורג במקום ה 100 או 150? תצטרכו לעבור את כל ה- 150 תוצאות בגוגל עד שתמצאו את האתר שלכם מדורג בגוגל אם בכלל. שיטת חיפוש זו אינה ריאלית, אינה יעילה, מבזבזת המון זמן ולא שימושית. לכן, נדרש כלי שיעשה את העבודה באופן אוטומטי. רוב הכלים מציגים מיקומים כאשר הביטוי מדורג ב 100 תוצאות הראשונות. כך תדעו מיקומים של האתר שלכם, תוכלו להשוות למיקומי המתחרים, לבחון מה המתחרים שלכם עושים לעומתכם וכיצד ניתן לשפר עוד יותר את דירוג מילת המפתח.

דוגמה למיקומים מתוך כלי כל יום:

כלי למעקב מילות מפתח

צפרדע (Screamin Frog):

תוכנה המאפשרת סריקה של האתר והצגת תמונת מצב של האתר כולו. הגרסה החינמית של הכלי מאפשרת סריקה עד 500 עמודים. מתוך תוצאות הסריקה ניתן לבחון תגיות מטא, אלט טקסטים בתמונות, כותרות, אורך של הכותרות, כותרות משוכפלות או חסרות, דפי שגיאה 404, מתב הפניות ועוד עשרות פרמטרים נוספים אחרים. 

דוגמה לסריקה של צפרדע:

צפרדע screaming frog

מפת חום (Heatmap):

ישנם 2 סוגים עיקריים של מפת חום:

  1. מפת חום שעוקבת אחר לחיצות הגולשים באתר
  2. מפת חום שעוקבת אחר פעולות הגולשים באתר

מפת חום שעוקבת אחר לחיצות הגולשים באתר:

מפת חום זו מציגה מפת חום בה ככל שאזור מסויים מוקלק יותר, כך הוא מקבל גוון אדום (בוער כמו אש), לכן נקראה גם מפת חום.

דוגמה מתוך Heatmap:

מפת חום heatmapמפת חום שעוקבת אחר פעולות הגולשים באתר:

מפת חום מחוברת לאתר ומקליטה את התנהגות הגולשים בתוך האתר. כך ניתן לעקוב אחר גלישת המשתמש בתוך האתר. למשל, אם הגולש נכנס לדף הבית דרך גוגל, משף הבית הוא הקליק על תמונה והועבר לעמוד של התמונה, ומתוך עמוד של התמונה הגיע לעמוד ליצירת קשר, השאיר את פרטי ההתקשרות עמו ויצאה מתוך האתר. מפת חום תקליט את תהליך הגלישה של המשתמש, ואנו נוכל לעקוב אחרי זה.

דוגמה מתוך Hotjar:

מפת חום HOTJAR

דוחות חודשיים

גם אם אתם נכנסים על בסיס שבועי לגוגל אנליטיקס, ולסרצ' קונסול, ולכלי למעקב מילות המפתח, עדיין חשוב מדי חודש ליצור דוחות חודשיים שיכללו את הנתונים החודשיים מתוך האתר. כך תוכלו להבין טוב יותר את יעילות פעולות ה- SEO שהנכם עושים בתוך האתר, להשוות את התוצאות ביחס לתקופות קודמות ולבצע שיפורים בהתאם לממצאים. 

מה כדאי לכלול בתוך הדוחות החודשיים?

  • כניסות חודשיות לאתר
  • הדפים הנצפים בתוך האתר
  • כמות ההמרות באתר (לידים-למשל, השארת פרטי התקשרות עם הלקוח)
  • דוח מיקומים של מילות מפתח
  • ערוצי תנועה לאתר (מאיפה מגיעים הגולשים לאתר שלכם?)
  • פעולות אופטימיזציה בתוך האתר
  • רשימת באקלינקס לאתר
  • כמות מאמרים שהועלו לאתר (ניתן לצרף לינקים ישירות למאמרים אלה)
  • גרפים השוואתים לתקופות הקודמות
  • במידה ומבצעים פרסום ממומן לאתר או קידום בסושיאל-יש לצרף דוחות בהתאם

דוחות חודשייםהסקת תובנות ומסקנות ושיפור תהליכי קידום אורגני

מדי חודש חשוב לבצע דוחות, להתעמק במשמעות שלהם ולחשוב כיצד ניתן לשפר עוד יותר את תוצאות הקידום האורגני. קיימות שיטות רבות לקידום אורגני אשר עשויות להשתנות מאתר אחד למשנהו, וחשוב להיצמד לנתונים סטטיסטיים אחרת אתם עלולים ללכת לאיבוד ולבצע פעולות SEO ללא תכנון נכון, מה שעלול לגרום להוצאות מיותרות ובזבוז זמן במקרה הטוב. במקרה גרוע, קידום אתרים לא מקצועי עלול לגרום לפגיעה בדירוגים, הורדת טראפיק אורגני, הפחתת כמות ההמרות בחודש ופגיעה בהצלחת העסקית. 

כמה עולה קידום אתרים אורגני?

קידום אורגני מקצועי זאת השקעה לטווח הארוך, ואם אתם מקבלים הצעה זולה מאוד, קיים חשש לקבלת שירות אינו איכותי. מחיר קידום אתרים אורגני נגזר ממספר משתנים, כגון:

  • גודל האתר
  • רמת תחרותיות
  • ביטויי מפתח לקידום
  • ניסיון מקדם אתרים
  • שירותים נלווים
  • מספר שפות באתר
  • שימוש בכלים למקדמים

מחיר קידום אתרים לאתרים קטנים יכול לנוע בין 1,500 שקלים בחודש וצפונה . קידום אתרים לאתרים בינוניים בעלי רמת תחרותיות גבוהה יכול לנוע מ 2,500 שקלים ומעלה. קידום אתרים גדולים, של מותגים, עם מספר שפות, רמת תחרותיות גבוהה, כמות ביטויים גבוהה לקידום יכול להגיע לאלפי דולרים בחודש.

חברה לקידום אתרים אורגני

חברת פוקסי הינה חברה מקצועית ובעלת ניסיון של למעלה מ- 10 שנים בקידום אתרים לעסקים, גופים וארגונים. צוות החברה שלנו מונה אנשי מקצוע מהמעלה הראשונה ובכירים בעולם הדיגיטל, אשר ללא ספק יכולים להבטיח קידום אתרים ברמה גבוהה והשגת תוצאות. הנכם מוזמנים להשאיר פרטי התקשרות, נשמח לחזור אליכם לשיחת ייעוץ ללא עלות לעסק שלכם.

Leave a comment

שינוי גודל גופנים