כמה עולה לקדם אתר בגוגל?

כמה עולה לקדם אתר אינטרנט בגוגל? כדי לענות על שאלה זו בואו נבחן מספר דברים שמשפיעים ישירות על מחיר קידום האתר.

ותק וניסיון של מקדם אתרים/חברה לקידום אתרים

מקדם אתרים שטמן את ידיו בתחום קידום אתרים שנים רבות מנוסה יותר בהתמודדות עם מורכבות הקידום, כבר הספיק לבחון שיטות שונות, קידם אתרים רבים ובעל יכולת התמודדות טובה יותר עם "הקשחות" של גוגל. קידום אורגני מקצועי של אתר בהכרח יביא לתוצאות בגוגל תוך פרק זמן מסוים. הזמן פעמים רבות מושפע בעיקר מתחרותיות בתחום, רמת ההשקעה מצד המתחרים האחרים ומיומנות מקדם האתר. קידום אתר מקצועי יכול לעקוף גם מותגים גדולים יותר. לא כל מקדם אתרים יודע לקחת את האתר שלכם ולהביא אותו לתוצאות ראשנות בגוגל.

קידום אתר איכותי מתבסס על מהלך אסטרטגי מתוכנן בקפידה בהתאם למטרה ולצרכי העסק שפועל לשיפור מיצוב האתר בגוגל. קידום חובבני או רשלני עלול לפגוע בדירוגי האתר או להעלים אותו לגמרי מאינדקס של גוגל, מצב לא נעים בכלל במיוחד כאשר מדובר באתר אי-קומרס או כל אתר אחר שמהווה מקור פרנסתו של בעל העסק. בהתאם לכך, מחיר קידום אתרים בגוגל יושפע במידה רבה מניסיונו של מקדם האתרים או חברה לקידום אתרים, קידום תחומים דומים ומוניטין שהוא צבר במשך שנים.

תחרותיות של התחום

ככל שמדובר בתחום תחרותי יותר כך מחיר קידום אתרים אורגני יהיה גבוה יותר. תחום תחרותי דורש השקעת משאבים רבה יותר להשגת תוצאות בגוגל. תחומים תחרותיים כמו השכרת צימרים, רופאי שיניים, חנויות אלקטרוניקה מחיר קידום אתר יכול להתחיל ב 2,500 ש"ח ולהגיע ל 7,500 ולעיתחים אף יותר. בתחומים תחרותיים חשוב ליצור שיתופי פעולה עם אתרים חיצוניים "חזקים" ורלבנטים לתחום, משימה מורכבת בפני עצמה שדורשת השקעה גדולה של משאבים.

מילות מפתח

בשונה מהסעיף הקודם, בו מספר המתחרים ועוצמתם תשפיע על קצב ורמת הקידום, מילות מפתח תחרותיות יכולות גם הן לעכב את תהליך הקידום. כל חברה לקידום אתרים או כל מקדם אתרים עצמאי שמכבד את עצמו יערוך מחקר מילים לפני כל עבודת קידום. זו התשתית, השלד של כל עבודת קידום. בלי מחקר מילים לא באמת ניתן להגיע לתוצאות טובות ונכונות עבור העסק.
מילת מפתח תחרותיות תידרוש עבודה גדולה יותר ומורכבת, וקידום מילת מפתח תחרותיות בשוק עם הרבה שחקנים דורשת הבנה עמוקה בתחום והקפדה על הדברים הקטנים ביותר. מילת מפתח בעלת רמת תחרות גבוהה מאוד, עם שוק עם הרבה שחקנים חזקים, תעלה את מחיר קידום האתר. מספר מילות מפתח תחרותיות יוסיפו למחיר של עבודת קידום.
למרות שקידום האתר אינו מתמקד לפי קידום מספר מדויק של מילות המפתח, התמצאות מילות מפתח תחרותיות תשפיע על מחיר קידום אתרים אורגני בגוגל.

סוג אתר

ישנם סוגים שונים של אתרים: אתרי תדמית, בלוגים פרטיים, אתרי אי-קומרס, פורומים, אתרים ממשלתיים וארגוניים ועוד. סוג האתר משפיע גם הוא על מחיר לקידום אורגני של האתר. אתרי תדמית לרוב בעלי מספר קטן של עמודים, אי לכך גם שעות לעבודת קידום של אתרים אלה מצומצמות יותר. מחיר מינימום לקידום אתר תדמית הינו 1,500 שקלים. מתחת לסכום הזה פשוט לא ניתן לקדם את האתר ביעילות ולהגיע לתוצאות גבוהות בגוגל. כמובן ככל שהתקציב גדל, כך גם מספר אפשרויות לקידום האתר גדלות וניתן להגיע מהר יותר לתוצאות גבוהות בגוגל. מחיר קידום אורגני של אתרי אי קומרס (אתרים מסחר אלקטרוני) יתחיל ב 3,000 ש"ח. היקף העבודה הנדרשת הרבה יותר גדול ועבודה הרבה יותר מאסיבית. ככל שמדובר בתחום תחרותי יותר כך מחיר לקידום אורגני של האתר יעלה גם הוא.

להשקיע במטרה להרוויח

קידום אורגני הוא קידום טבעי בגוגל. ענקית ממנועי החיפוש גוגל הכריזה לא פעם כי נותנת עדיפות לאתרים שמקודמים בגוגל בצורה טבעית. אתר שהתקדם טבעית אמור להציג לגולש את התוצאות הרלבנטיות ביותר בתוצאות החיפוש. עם זאת, ניתן לראות פעמים רבות שבתוצאות החיפוש לא תמיד מופיעות התוצאות הרלבנטיות או העדכניות. מותגים גדולים ואתרים גדולים מוצגים הרבה פעמים לפני האתרים הקטנים. זה קורה משום שהאתר יוצר רשת מסועפת מאוד בכל רשת האינטרנט, אתרים חיצוניים  כמו בלוגים, אתרי חדשות  ועוד, ובכך צובר מוניטין בעיני גוגל לאתר פופולארי שמדברים עליו הרבה ברשת וכנראה הרבה אנשים מתעניינים בשירותיו, מוצריו או תוכנו. כל בעל האתר היה רוצה לרכוש אמון כזה בעיני גוגל.
כדי להגיע לראש הפירמידה צריך להשקיע כספים, והרבה פעמים מדובר בהשקעה לא מבוטלת, אך לאורך זמן ההקשעה הזו משתלמת עבור בעל העסק או בעל האתר. ברגע שהאתר נמצא בשלישיית תוצאות ראשונות האתר שלו מתחיל לקבל יותר תנועה (טראפיק), יותר המרות, יותר פניות (לידים) וכמובן רווח החברה גדל גם הוא.

מעוניינים לקבל הצעת מחיר לקידום האתר שלכם? פנו אלינו בטלפון 0733744884 או בטופס צור קשר באתר.

Leave a comment

שינוי גודל גופנים