בנית אתר אינטרנט לבד: למה לא כדאי ואיך לבנות אתר אינטרנט נכון?

תחום בניית אתרים התקדם משמעותית בשנים האחרונות. היום, בעלי עסקים רבים (לרוב עסקים קטנים) בונים אתר אינטרנט לבד. ישנן לא מעט פלטפורמות שמאפשרות לעשות זאת. אחת מהן זה WIX. אין צורך בידע טכני כדי לבנות אתר אינטרנט אסתטי שמציג את שירותי העסק ללקוחות.

אבל, ויש אבל גדול, כשבונים אתר אינטרנט לבד, ללא היכרות עם עולם הדיגיטל. בניית אתר אינטרנט בלבד אינה מספיקה כדי לגרום לאנשים להשאיר פרטים בתוך האתר למשל או כל פעולה אחרת שמתוכננת להתבצע באתר. במילים אחרות, המרות. מלבד לשיעור המרות נמוך שעלול להתקבל מאתר self made, ביצועים באתר כמו גם האהדה של גוגל לאתר שנבנה תוך מספר שעות עלולים להיפגע בצורה משמעותית. אז אם האתר שבניתם נראה מיליון אחוז אך גוגל אינו מציג אותו או חלק ממנו בתוצאות החיפוש לאנשים-  מה המשמעות של האתר? לבנות אתר ליופי אינו מספיק. 

רוב האתרים "עשה בעצמך" לא יופיעו במלואם בגוגל

לאתרים יש תפקיד חשוב בפונקציונליות שלו. בעלי עסקים מעוניינים לקבל לקוחות חדשים (או לידים) באמצעות האתר. אך אם חלק ניכר מהאתר אינו מוצג בגוגל כלל, איך הלקוחות ידעו על קיום האתר שלכם? פלטפורמות רבות מאפשרות לבנות תוך מספר שעות אתר אסתטי המציע שירותי העסק, אך בפועל האתר אינו מאונדקס בגוגל ועל כן אינו מופיע בתוצאות החיפוש בזמן שלקוח פוטנציאלי מחפש שירות או מוצר. כתוצאה אתרי המתחרים יוצגו לאותו הלקוח והוא כנראה לעולם לא יוכל להגיע אליכם באמצעות האתר שבניתם לבד במספר שעות. לטיפים איך לבנות אתר אינטרנט ידידותי לגוגל כנסו לקישור הזה.

מה עם חווית משתמש?

חווית משתמש  (UX)  היום הוא נושא לא פחות חשוב משיעורי המרות בתוך האתר. היום חשוב מאי פעם לתת דגש לחוויה אותה עובר הגולש בתוך האתר. חווית משתמש חיובית תחזיר את הגולשים שוב לאתר מה שיגדיל את אחוז המשתמשים החוזרים באתר וישפיע לטובה על דירוג האתר באופן כללי בגוגל. כמו כן, חוויה טובה באתר מדרבנת אנשים לבצע רכישות באתר ופעילויות שונות בתוך האתר. ישנם בעלי מקצוע שעוסקים בתחום חווית משתמש באתרי אינטרנט. בעל עסק שבונה לבד אתר אינטרנט עלול לפספס נקודות חשובות ולהפסיד לקוחות רבים בגלל הרצון לבנות אתר אינטרנט לבד או לחסוך עוד כמה אלפי שקלים. ניתן לקבל טיפים נוספים בקישור הזה איך לבנות אתר אינטרנט יעיל לעסק. בניית אתר אינטרנט זאת השקעה לטווח הארוך. לכן חשוב לפנות לבונה אתרים מקצועי ולבנות אתר איכותי וממיר כבר בפעם הראשונה. 

לא פעם פנו אלי לקוחות שבנו לבד אתר אינטרנט אך לא הצליחו לקבל פניה אחת מהאתר. המלצה שלי, להשקיע מהתחלה בבניית אתר אינטרנט איכותי ומקצועי במקום לבזבז את הזמן והן את המשאבים האחרים. ואם בכל זאת החלטתם לבנות אתר לבד, היעזרו במדריך הבא לבניית אתרי WP לבד.

תוכן רבותי תוכן

תוכן הוא המלך. מאוד חשוב להעלות תוכן "נכון" לאתר אינטרנט של העסק. לא כל תוכן שמעלים חיובי לאתר. ישנן כללים להעלאת התוכן, התוכן חייב לכלול היררכיה עם כותרות מוגדרות, התוכן צריך להתייחס לביטויי מפתח, מומלץ להעלות תמונות (גם סוג תוכן) ולא מעלים כל תמונה לאתר. חשוב לעלות תמונה מכווצת, מוקטנת, מתאימה למידות התבנית, עם כותרת מתאימה ודברים נוספים על מנת לתרום ולהשפיע על קידום האתר בגוגל. תמונות לא מעובדות עלולות להאט את מהירות האתר. כאן תוכלו לקבל מספר טיפים נוספים איך לשפר מהירות האתר. הרי אנו מעוניינים שכמה שיותר אנשים יחשפו לתוכן שלנו. מכאן חשוב להקפיד לעשות זאת נכון. העלאה סתמית של התוכן, רק לצורך מילוי האתר, עלולה לגרום לנזק בלתי הפיך לאתר ויהיה צורך לבנות שוב את האתר מהתחלה.

מעקב ושיפור ביצועים

בעל העסק מעוניין לעקוב אחר תנועה באתר: כמה אנשים נכנסו לאתר? לאיזה עמודים? כמה זמן הם שהו בתוך האתר? מהם העמודים המוצלחים יותר ופחות? האם ישנם עמודים עם ביצועים סופר גבוהים? אם כן כדאי לבדוק מה גורם לכך וליישם את הדברים גם בעמודים האחרים. כל זה ויותר מזה ניתן לבדוק באמצעות כלי ניטור וניתוח של גוגל. דוגמה לאחד הכלים הללו – גוגל אנליטיקס. כלי מבית גוגל שמאפשר לקבל נתונים סטטיסטיים על טראפיק באתר. את התנועה מנתחים ומשפרים את ביצועי האתר. גוגל אנליטיקס רק אחד מהכלים שכדאי לקשר לאתר שלכם מיד אחרי הקמתו. כדי לחבר נכון אתת כל הכלים החיוניים ולקבל מידע מדויק ככל שניתן, חשוב שבעל מקצוע יעשה זאת. איש מקצוע יעשה זאת בצורה הנכונה ביותר. כדי שלא תפספסו אף נתון יקר ערך.

רוב בעלי העסקים שבונים לבד אתר אינטרנט מפספסים נקודות חשובות רבות. ומאוחר יותר, בכל זאת מחליטים לפנות לבונה אתרים מקצועי כדי לבנות אתר אינטרנט איכותי וממיר. גם אם המחיר לבניה עצמית של האתר מפתה אתכם, הרי לא ניתן לבנות אתר מקצועי, מהיר, עם חווית משתמש מצוינת וביצועים מעולים. תחשבו על זה. כי כל יום שאתר לא ממיר פועל עבורכם באוויר אתם עלולים להפסיד עשרות לקוחות פוטנציאליים שנכנסים בינתיים לאתרי המתחרים שלכם.

Leave a comment

שינוי גודל גופנים