בניית אתרים לעסקים: מה חשוב לדעת

יש לך עסק, או שמא אתה מתכוון לפתוח עסק חדש, ושוקל להקים אתר אינטרנט לעסק שלך. צעד מבורך בהחלט, משום שהיום, חשוב במיוחד שיהיה לך אתר אינטרנט שיגדיל לך את מעגל הלקוחות. לפני שאתה מחליט לבנות אתר חשוב שתשים לב למספר דברים:

1.האם אתה יודע בדיוק מהי מטרת האתר?
בעלי עסקים רבים ממהרים לבנות אתר אינטרנט מהתרגשות או מתוך אילוצים, ושוכחים לבצע את הדבר החשוב ביותר לפני בניית האתר-הגדרת מטרת האתר. האתר האתר שלך מיועד למכור? לחזק את המיתוג של העסק? לקדם מוצר וירטואלי כמו ספר? לאסוף לידים על הלקוחות? לשמש כקטלוג מוצרים/שירותים? לשמש ככרטיס ביקור ועוד. בהתאם למטרה הראשית של האתר, האתר יעוצב ויותאם בדיוק לצרכי העסק. לכן, לפני שאתם מתחילים להקים אתר חדש, שאלו את עצמכם, מהי תהיה המטרה העיקרית של האתר?

2. תוכן בעל ערך לגולש
וודאי שמעתם ולא פעם אחת את האמרה "תוכן הוא המלך" ואם לא, אז דעו כי כל מי שעשה מחקר התחלתי במה הם הדברים החשובים באתר, יודע כי לתוכן השפעה קריטית הן על אחוזי ההמרה באתר והן על קידומו בגוגל. תוכן האתר חייב להתאים לקהל יעד שלו. אם מדובר באתר של רופא, הקורא יצפה לקבל מידע אינפורמטיבי, סמכותי, מבוסס על נתונים מחקריים ומבוססים. לעומת זאת אתר לילדים יכיל בעיקר תוכן ויזואלי ומעט טקסט כאשר הטקסט יהיה כתוב בשפה שפוטה וקלה להבנה, בהתאם לגילאי הקוראים הצעירים. בנוסף, חשוב להקפיד על תוכן מקורי, מעניין וייחודי לאותו העמוד.

3. חברה מקצועית לבניית אתרים
כאשר בונים אתר אינטרנט לא רק המראה הויזואלי חשוב גם הפונקציונלי. ישנם דברים מאחורי הקלעים שלא מובנים לרוב האנשים כגון קודים "עודפים" בתוך האתר, פלאגינים לא שימושיים, תמונות גדולות מדי, תיקיות מיותרות ועוד. הדברים ה"עודפים" עלולים להאט באופן משמעותי את מהירות האתר, מה שעלול לפגוע בקידומו בגוגל, לחשיפתו בתוצאות החיפוש נמוכות יותר, לכניסת פחות מבקרים שהם הלקוחות הפוטנציאלים שלכם וכן לרווחים נמוכים יותר. לא חבל? חברה מקצועית לבנית אתרים תדע בדיוק כיצד למטב את ביצועי האתר שלכם. לפני שאתם מקימים אתר אינטרנט חדש, וודאו כי יש לכם עסק עם מביני עניין.

4. תמונות מקוריות בלבד
"הצילו! קיבלתי תביעה על 50,000 שקלים בגלל תמונה!" לצערי, שמעתי ולא פעם אחת בעלי עסקים מקבלים תביעות על תמונות שלא היו חוקיות לשימוש שלהם אך בכל זאת האתר שלהם הכיל את התמונות הללו. חשוב שתדעו, כי עניין זכויות יוצרים מאוד קפדני, בכל תחום וגם בעולם הדיגיטלי. כאשר בונים אתר אינטרנט חשוב להשתמש בתמונות שלכם, בתמונות קנויות או בתמונות שקיבלתם אישור להשתמש בהן, ועדיף שהאישור יהיה בצורה כתובה אצלכם, לכל מקרה.

5.את האתר אתם בונים ללקוחות ואז לגוגל
הקימו אתר אינטרנט ידידותי לגולש, שיהיה קל להתמצא בו, פשוט לניווט, עם היררכיה ברורה וכמה שפחות רמות באתר, כדי שהגולש לא יצטרך להקליק 10 פעמים עד שהוא מגיע לעמוד המבוקש, אחרת הוא יתייאש באיזהו שלב וינטוש את האתר שלכם.

לסיכום, החלטתם לבנות אתר אינטרנט חדש לעסק שלכם? צעד מבורך שבהחלט נועד רק לקדם את העסק שלכם, אך עשו זאת בתבונה ומוטב בליווי של חברה מקצועית לבנייה וקידום אתרים.

לכל שאלה מוזמנים לפנות אלינו באמצעות טופס ליצירת קשר של האתר. נשמח לעמוד לשירותכם 🙂

Leave a comment

שינוי גודל גופנים