תג NOINDEX: מה זה ומתי משתמשים בו?

ישנם עמודים באתר שלא צריכים להופיע בגוגל. ניתן למנוע את ההופעה שלהם על ידי הוספת המטא תג noindex בקוד HTML של הדף. הוספת התג נו-אינדקס לעמוד, משמע בקשה מגוגל לא לאנדקס ולא להציג את אותו העמוד בתוצאות החיפוש בגוגל.

noindex

רוב האנשים חושבים כי בניית אתר מסתכמת בהוספת עמודי שירות, כמה כתבות ועמוד ליצירת קשר. אולי זה באמת מספיק כדי רק להשיק את האתר לאוויר. אך על מנת שהאתר יהיה בעל ביצועים טובים, יציג ללקוחות את העמודים הרלבנטים ביותר, ימנע מכניסה לאזורים רגישים של האתר כמו פרטי התחברות, ססמאות הרשמות באתר וניתן יהיה לאסוף נתונים סטטיסטיים מדוייקים – חייבים ליישם דברים מאחורי הקלעים שיאפשרו לנו להביא את האתר גבוה בגוגל ולקבל מידע סטטיסטי מדויק.

איזה דפים מתאים לחסום לאנדוקס בגוגל?

כמעט בכל אתר יש מקום להשארת פרטים, השארת מייל ובאתרי חנות אחרי תהליך הרכישה הלקוח בד"כ מועבר לעמוד "תודה שקנית אצלנו". כבעלי או מנהלי האתרים, יש לנו תיעדוף להציג את העמודים הסופיים כמו דפי תודה רק עבור אנשים שבצעו פעולה נדרשת בתוך האתר. למשל, אחרי קניית מוצר רק האדם שרכש את המוצר יועבר לעמוד "דף תודה" ולא ניתן יהיה להגיע אליו באמצעות Google. על מנת לאפשר זאת, חייבים להוסיף לכל העמודים אותם לא מעוניינים להציג בתוצאות גוגל את תג ה- noindex.

איך מוסיפים תג noindex לדף?

יש שתי דרכים והדרך הנפוצה והפשוטה להוספת התג היא הוספת noindex כמטא תג.

כדי למנוע מרוב סורקי האינטרנט (כן כן לא רק גוגל אלה גם מבינג, מיאהו ועוד) הוספת עמוד כלשהו לאינדקס (אם העמוד מופיע באינדקס הוא יופיע גם בתוצאות החיפוש), ניתן להוסיף בחלק <head‏> בדף קטע קוד הבא:

<meta name="robots" content="noindex"‎>

איך יודעים שזה עבד?

אחרי הוספת התג זה יכול לקחת מספר ימים עד שגוגל "מבקר" באתר שלכם ומזהה את התג שהוספתם. ברגע שהוא זיהה את התג, גוגל לא יוסיף לאינדקס את העמוד. או יוציא אותו מתוך האנדקס במידה והתג לא היה קיים לפני כן. כמו כן, תוכלו לחפש את העמוד בגוגל. עמוד שחסום מאנדוקס של גוגל לא יופיע בתוצאות החיפוש. 

צריכים עזרה בהקמת אתר לעסק? מוזמנים לפנות אלינו באמצעות טופס ליצירת קשר של האתר. נשמח לחזור אליכם בהקדם 🙂 .

Leave a comment

שינוי גודל גופנים