ענישה מגוגל: איך תדע האם האתר שלך נפגע מאלגוריתם של גוגל?

מנוע חיפוש גוגל משתדרג כל הזמן. גוגל מעדכנים כ 200-300 פעמים בשנה את מנוע החיפוש שלהם. אתרים רבים אינם מרגישים ולא עוברים שום תנודה כאשר גוגל מעדכן אלגוריתם כזה או אחר. 

בגוגל טוענים כי אתרים שמקודמים לפי מדיניות גוגל אינם צריכים לעבור שום שינוי בעת שינוי או שדרוג האלגוריתם. אלגוריתמים נועדו לשפר את תוצאות החיפוש עבור הגולשים ואת חווית הגלישה שלהם במנוע החיפוש גוגל. לכן אתרים שמקודמים לפי מדיניות גוגל, בשיטת "הכובע הלבן", בצורה חוקית ובלי כל מני טריקים מאחרוי הקלעים, אמורים להמשיך להתקדם בגוגל ולטפס בסולם הפירמידה של תוצאות החיפוש.

אך אם לא תמיד שלטנו בכל התוכן של אתר ובכל פעולות האון-סייט והאוף-סייט של  אתר, ולפנינו קידמו אתר מקדמים אחרים, מעיין לנו לדעת האם פעולות הקידום שנעשו אכן עומדות במיניות הקשוחה של גוגל?

ראשית כל, כאשר מתחילים קידום אתרים, חובה, פשוט חובה לעשות בדיקה מעמיקה של כל אתר: תוכן, קישורים, מהירות, התאמה לניידים, תקינות קודים ועוד.  לבצע התאמות נדרשות ורק אז להמשיך לקדם את האתר בצורה הטובה ביותר.

לעיתים, הלקוח יכול לפנות אליכם בתלונות כי האתר אינו מתקדם כבר תקופה מסוימת ואף מורגשת צניחה משמעותית או חדשה בכמות הכניסות באתר ושיעור ההמרות באתר, והוא מחפש פתרון אצל מקדם אתרים מקצועי אחר. אין צורך להסיק מסקנה מידית כי האתר נפגע מגוגל כתוצאה מעדכון אחרון או אחד העדכונים שהשפיעו על האתר סוף סוף. יש לבדוק את האתר ובמידה וקיים חשש כי אתר עבר ענישה, יש לנקוט באמצעים הנדרשים על מנת לטפל בזה ובהקדם האפשרי, עד שלא נגרם נזק בלתי הפיך לאתר.

מהן הסיבות האפשריות לענישת האתר?

קיימות עשרות סיבות אפשרויות לענישה של אתר. אני אפרט רק את המקרים הנפוצים בגינם גוגל יכול להעניש אתר אינטרנט שלכם: 

  • תוכן משוכפל באתר
  • שני אתרים עם תוכן זהה
  • קישורים נכנסים לא איכותיים/ספאמיים
  • אופטימיזציית יתר (Over Optimization)
  • האתר אינו מותאם לטלפונים ניידים
  • אתר מקושר לאתרים פורנוגרפיים או לאתרי הימורים
  • ועוד

איך בודקים האם האתר קיבל ענישה מגוגל?

לרוב גוגל לא מתריעים ולא מכריזים על העדכונים האחרונים שהם משיקים. איתותים ורמיזות שונות באתר יכולים לרמוז על שינוי שעבר במנוע החיפוש. ישנם לא מעט אתרים אשר סוקרים מאות אתרי לקוחות מתחומים שונים ומסיקים מסקנות האם קיימת אפשרות לעדכון חדש או שמא דברים טכניים בתוך האתר פשוט לא היו תקינים ומכאן הפגיעה בביצועי האתר.

ישנם כלים אונליין שמאפשרים לראות "מזג האוויר" של גוגל ומציגים עדכונים שקרו לאחרונה או סיכוי גבוה לעדכון עליו גוגל לא הוציאו מילה, אך מקדמים אחרים עשו בדיקות פנימיות של אתריהם והסיקו כי כנראה זה מה שקרה.

אחד הכלים לבדיקת עדכונים בגוגל הוא algoroo.com.
הכלי מציג עדכונים וודאים שהתרחשו בגוגל וגוגל הוציאו הודעה רשמית על עדכונים אלה (העמודות האדומות), ועדכונים אפשריים שהשפיעו על קבוצת אתרים בעלי מאפיינים משותפים אך אין הודעה רשמית מגוגל עליהם (עמודות כתומות).

algorooבנוסף ישנם אתרים מובילים בעולם הקידום אשר גם הם יכולים לשפוך אור על מה שמתחולל במנוע חיפוש. למשל אתר https://www.seroundtable.com/, או אתר https://blog.searchmetrics.com/ אוhttps://searchengineland.com/  או באתר שמציג היסטוריית אלגוריתמים של גוגל https://moz.com/google-algorithm-change.

במידה ושמתם לב כי האתר שלכם ספג ירידה קשה בביצועים, כדאי להתעדכן בכלים אונליין ולהיעזר באתרים שונים על מנת לבדוק האם יתכן כי האתר שלכם קיבל ענישה מגוגל. אך כדאי ורצוי לפנות למקדם אתרים מקצועי שיוכל לבחון את המקרה ביסודיות ולטפל בשורש הבעיה.

מהם תסמיני הענישה האפשריים?

  1. כמות הכניסות צנחה בצורה משמעותית
  2. דירוגים של ביטויי מפתח נפגעו קשה
  3. האתר או חלק ממנו לא מתאנדקס

פגיעה באתר יכולה להיות קטסטרופלית עבור בעל העסק. ירידה בטראפיק ובהכנסות האתר יכולה להביא לפשיטת רגל של העסק, בייחוד כאשר מדובר בעסק דיגיטלי לחלוטין.

קידום אתרים הוא תהליך. קיצורי דרך בקידום אתר יכולים להביא להעלמתו מתוצאות החיפוש של גוגל. לכן נדרשת עבודת קידום מקצועית, סבלנית, ובסופו של התהליך האתר שלכם אמור להתברג בראש תוצאות החיפוש עבור ביטויים רלוונטיים, שיביאו לכם כניסות ולידים של לקוחות אמיתיים ואיכותיים.

מחפשים מקדם אתרים מקצועי לאתר העסק שלכם? פנו אלינו לשיחת ייעוץ וקבלת הצעת מחיר.

Leave a comment

שינוי גודל גופנים