קידום יתר של אתר – יש דבר כזה?

אתר אינטרנט הוא הנכס של בעל העסק, הבייבי אותו מגדלים ומטפחים עד שהוא מתחיל להחזיר את התמורה. הגידול, משמע הקידום של האתר נשמך כל הזמן. תמיד יקודמו ביטויים חדשים, תמיד יחוזקו וישופרו דורוגים של המיקומים הקיימים של מילות המפתח, תמיד נרצה לשפר את אחוזי ההמרה של המבקרים באתר ולפעול לטובת שיפור חווית המשתמש באתר. עבודה אינסופית שמלווה בהמון יצירתיות, השקעה והתמדה.

"תוך כמה זמן האתר שלי יגיע למקום ראשון?"

שאלה זו מלכתחילה אינו בנויה בצורה נכונה. חלק משמעותי ועיקרי מקידום האתר הינו קידום אתר לפי ביטויי המפתח, כלומר הביטויים שהגולשים מחפשים בגוגל. למשל, אם לקוח מחפש רופא שיניים בתל אביב, האתר הראשון שיופיע (לא ב 4 מודעות ממומנות ראשונות) הינו האתר שמדורג במקום הראשון בגוגל בביטוי "רופא שיניים בתל אביב". התוצאה האורגנית של אותו האתר היא שבביטוי "רופא שיניים בתל אביב" האתר הספציפי מדורג במקום הראשון. תוך כמה זמן מגיעים למקום ראשון עם הביטויי הספציפי? זאת השאלה הנכונה שיש לשאול. ובכן, זה תלוי בהרבה מאוד משתנים כמו:

  1. גוגל
  2. תחרות
  3. מספר מתחרים בתחום
  4. עצמת המתחרים בתחום
  5. ותק האתר
  6. מבנה היררכי של האתר
  7. איכות התוכן שבאתר
  8. רמת אופטימיזציה של האתר למנועי החיפוש
  9. איכות קישורים נכנסים לאתר
  10. מהירות האתר
  11. ועוד ועוד ועוד

ככל שרמת תחרות גבוהה בתחום יש להשקיע יותר משאבים לקידום האתר ולבצע אופטימיזציה ברמה גבוהה מאוד תוך שימת לב לדברים הקטנים, ביצוע אנליזות ויישום אסטרטגיה מתוכננת. בדרך כלל ככל שמדובר בתחום תחרותי יותר ומתחרים חזקים כך יקח יותר זמן להגיע למקומות גבוהים בגוגל ולהתברג שם היטב. בתחומים עם רמת תחרות נמוכה וקידום ביטויי מפתח מאוד ספציפיים הקידום יכול לקחת מספר חודשים ספורים.

אם נקדם באופן אגרסיבי את האתר נגיע לתוצאות ראשונות מהר יותר?

ממש לא, ההיפך הוא הנכון. קידום יתר של אתרים (Over Optimization) עלול לגרור נזק קשה מאוד לאתר שלכם עד להעלמה מוחלטת של האתר ממנוע חיפוש גוגל. קידום אורגני של אתרים חייב להתבצע בצורה מקצועית, שקולה ואסטרטגית בדיוק על מנת להימנע ממצבים כמו זה. גוגל מענישה אתרים שמבצעים קידום יתר של האתר. היא יכולה לא לדרג לגמרי את האתר בביטוי אותו מקדמים יותר מדי, יכולה להוריד את דירוגו של הביטוי בצורה משמעותית לעמודים פנימיים יותר של גוגל, יכולה להסיר מאינדקס שלה את העמוד שמדורג בביטויי הספציפי ובמקרים קיצוניים אף להסיר את האתר שלכם מהאידקס שלה עד שתטפלו בעיה. הבעיה הגדולה היא שלרוב לוקח זמן עד שמאתרים את מקור הבעיה, ולכן למכתחילה כדאי שמקדם אתרים מקצועי ומנוסה ינהל ויקדם לכם את האתר.

מה זה קידום יתר (Over Optimization) של האתר?

השאיפה של גוגל להציג אתרים בתוצאות החיפוש הגבוהות שמקודמים בצורה כמה שיותר טבעית. ברגע שגוגל מזהה כי בוצעו פעולות מניפולטיביות שונות באתר שלכם על מנת לשפר את דירוגו בצורה מלאכותית, גוגל עלולה להטיל על האתר שלכם ענישה ברמות שונות, בהתאם למידת המניפולציה והיקפיה. דוגמה נפוצה לפעולה אסורה בעיני גוגל היא הרבה קישורים נכנסים לאתר תוך זמן קצר יחסית, או שימוש מופרז בביטויי המפתח לצורך קידום אותה מילת המפתח. חשוב להיזהר מביצוע פעולות שעלולות לגרור את הענישה בעקבותיהן, כי אחר כך תצטרכו להשקיע זמן רב בניסיון להחזיר את האתר לביצועים הקודמים שלו, ולצערנו גוגל לא תמיד מחזירה את האתר לביצועים הקודמים שלו, גם אחרי שניטרלתם את פעולת קידום היתר של האתר.

חושבים שהאתר שלכם היה תחת קידום יתר? מחפשים קידום אתרים מקצועי? פנו אלינו בטלפון 0733744884 או בטופס צור קשר שבאתר. נשמח  לקחת את הבייבי שלכם גבוה גבוה.

Leave a comment

שינוי גודל גופנים