מדריך לכתיבת מטא דיסקריפשן נכון באתרים

מהו האורך הנכון לכתיבת תיאור מטא בעמוד? 50 תווים? 120 תווים? 300? איך לכתוב מטא דיסקריפשן? כל מה שרציתם לשאול ולא העזתם על תיאור מטא של עמוד.

מה זה מטא דיסקריפשן?

זהו תג HTML  (סניפט) המציג בצורה מתומצתת את תוכנו של העמוד. תיאור מטא אינו גלוי לגולש בתוך האתר והוא מוצג בתוצאות עבור הגולש. מנועי החיפוש מציגים מטא דיסקריפשן כאשר הוא כולל את מילת המפתח המחופשת והיא מוזכרת במטא דיסקריפשן. לכן מיטוב Meta Description הינו חלק חשוב מפעולת אופטימיזציית און-סייט ולקידום האתר בגוגל. המטרה העיקרית של מטא דיסקריפשן לגרום לגולש ללחוץ על התוצאה שלכם

כך נראה HTML של מטא דיסקריפשן:

<meta name="description" content="Here is your page description"/>

האם תיאור מטא משפיע על דירוג האתר?

לתיאור מטא אין השפעה ישירה על דירוג האתר. אך קיימת השפעה עקיפה. ככל שיותר גולשים ילחצו על התוצאה שלכם, כך יהיה יותר טראפיק ופעילויות באתר, שיעור ההמרה יכול לגדול גם הוא וזה יכול להעיד על "טיב" האתר שלכם ולתרום לדירוגו. גוגל מעריכים את נתוני CTR – Click Through Rate כמדד המצביע האם התוצאה שלכם רלבנטית עבור הגולש או לא. ככל שיותר אנשים ילחצו על התוצאה שלכם, כך המיקום שלכם בתוצאות החיפוש יתקדם כלפי מעלה, מכאן החשיבות הגדולה במיטוב תגיות מטא באתר.

איך לכתוב נכון תיאור מטא?

1. ייחודיות – נתחיל מהדברים הבסיסיים לכתיבת תיאור מטא. ככל שתיאור מטא רלבנטי יותר לגולש, כך הסיכוי שהגולש ילחץ על התוצאה גדול יותר, מה שיכול להשפיע על דירוג האתר שלכם בגוגל. אז קודם כל השקיעו מחשבון וזמן לכתיבת מטא דיסקריפשן טוב. נכון זה יכול להיות יותר מסובך כשמדובר באתרים גדולים עם אלפי או אפילו מאות אלפי עמודים, אך ההמלצה היא לכתוב מטא דיסקריפשנס ייחודיים לכמה שיותר עמודים באתר.

2. הנעה לפעולה – אחד המטרות החשובות של מטא דיסקריפשן היא לגרום לגולש ללחוץ על התוצאה שלכם. שלבו מילים שיכולים להניע את הגולש לפעולה כמו "כנסו", "לחצו כאן", "להורדה", "לרכישה", "להזמנה", "לקריאה" ועוד. היו יצירתיים והציגו הניעה לפעולה אקטואלית לעמוד הספציפי שלכם.

3. אורך מטא דיסקריפשן – אין אורך אחיד וספציפי לכתיבת מטא דיסקריפשן. גם גוגל לא נוקבים במספרים מדוייקים ואף לא בטווח המומלץ. אך ישנם דברים ברורים לגבי אורך התג. במכשירים סלולאריים תיאור מטא יהיה קצר יותר ויש לקחת את הנתון הזה בחשבון בעת כתיבת מטא דיסקריפשן. מה עוד גוגל משנה את אורך כתיבת התווים במטא דיסקריפשן מעת לעת. למשל בדצבמר 2017 גוגל הכריזה כי אורך מטא דיסקריפשן יהיה ארוך יותר, וכמה חודשים אחרי זה, במאי 2018 חזרה בעצמה. דני סוליבן, המיצג את גוגל כתב בטוייטר כי מטא דיסקריפשן יהפוך להיות שוב קצר יותר אך ארוך יותר ממה שזה היה לראשונה.

אורך מטא דיסקריפשן

בגוגל ניתן לראות מטא דיסקריפשן באורכים שונים החל מ 50 תווים במכשירים הסלולאריים ועד 300 ואף עד 350 תווים במחשבים נייחים.

כתיבת מטא דיסקריפשן

כתיבת מטא דיסקריפשן

גם אם כתבתם 150 תווים במטא דיסקריפשן, הוא יכול להיחתך על ידי גוגל במידה והוא יחליט להוסיף פרטים נוספים לתיאור מטא שלכם כמו תאריך, שם מחבר, שם המאמר ועוד. צריך לכתוב מטא דיסקריפשן אופטימלי לאתר שלכם. על זה נדבר בהמשך למאמר.

4. רלבנטיות לגולש – למרות היותו סעיף די ברור וחלקיכם יגיד "נו מה, ברור שחייב להיות רלבנטי", עדיין הרבה מאוד מקדמים מתייחסים בזלזול במטא דיסקריפשן ויכולים לכתוב אותו מטא דיסקריפשן למספר עמודים באתר, להעתיק 2-3 משפטים מהעמוד ופשוט לעשות קופי-פייסט, או גרוע מכך להתעלם לגמרי ממטא דיסקריפשן ולהשאיר אותו ריק. ההמלצה היא להשתדל לכתוב תיאור מטא ייחודי בכל אחד מעמודי האתר, או לפחות בעמודים החשובים של האתר. לכתוב תיאור מטא ענייני שידבר על מוצר או שירות. אם אתם כותבים תיאור מטא למוצר, הוסיפו פרטים טכניים, מחיר, מבצע וכל מידע אחר רלבנטי שימשוך את הלקוחות הרלבנטיים אליכם לאתר.

5. מילות מפתח – כל עמוד מדבר על מוצר או שירות מסוים. בכל עמוד אנו מקדמים מילת מפתח ראשית אחת ואולי גם מילת מפתח משנית. הוסיפו את מילות המפתח בצורה הכי טבעית שניתן בתוך תיאור מטא של העמוד. בכך תגבירו את הרלבנטיות של התוצאה, הסיכוי שגוגל יציג את התוצאה גבוה יותר, תוכלו להגדיל את ה CTR של העמוד ולהשפיע על דירוג האתר.

גוגל יכול להציג מטא דיסקריפשן אחר

לעיתים גם אם מופיע בעמוד שלכם מטא דיסקריפשן, גוגל עדיין יכול לבחור להציג תיאור מטא שונה ממה שכתבתם. זה יכול לקרות כאשר גוגל מחליט כי תיאור מטא שלכם אינו מספיק רלבנטי לגולש, כולל תוכן לא איכותי או משוכפל, קצר מדי, ובמקום להציג תיאור מטא אחר, שיהיה מורכב ממשפטים או רצף מילים של אותו העמוד.

הידעתם כי ניתן להשתמש בתיאור מטא שונה לגוגל ולרשתות חברתיות?

באתרי וורדפרס באמצעות התוסף יוסט SEO גרסת פרימיום ניתן לשלוט בהצגת תיאורי מטא שונים לגוגל ולרשתות חברתיות.

בעיות נפוצות עם מטא דיסקריפשן

מטא דיסקריפשן חסר – משום שתיאורי מטא של דפי האתר נראים על ידי מנועי החיפוש בלבד, הרבה מקדמי אתרים מתעלמים מהם לגמרי ומשאירים אותם ריקים. גוגל יכול להשלים אותם אך לא באותה איכות אילו אתם הייתם משקיעים זמן ומחשבות בכתיבת תיאור מטא טוב.

מטא דיסקריפשן משוכפל – שימוש בתיאור מטא משוכפל או דומה מאוד לא מוסיף ערך רב לאתר ולא לקידומו. ניתן לקבל דוח עם כל תיאורי המטא המשוכפלים או חסרים באמצעות כלי מנהלי אתרים (Google Search Console).

מטא דיסקריפשן לא איכותי  – כתיבת מטא דיסקריפשן ספאמי עלולה רק "להרגיז" את גוגל ולפגוע במיקומים של האתר שלכם. מומלץ להשקיע בכתיבת תיאור מטא איכותי ורלבנטי לנושא העמוד, לפחות בעמודים חשובים מבחינת היררכיית האתר ובעמודים פופולאריים של האתר שלכם.

יש לכם שאלות נוספות? צריכים לשכתב תיאורי מטא? יש לכם בעיות עם מטא דיסקריפשן? פנו אלינו, חברה לקדיום ובניית אתרים, ונשמח לעזור 0733744884.

Leave a comment

שינוי גודל גופנים