ניתן להשאיר תגובות באתר שלכם? כדאי שתכירו תגית nofollow

אם יש לכם אזור באתר שמאפשר לגולשים להשאיר תגובות באתר שלכם, כדאי לכם לשקול להגדיר את כל הקישורים תחת תגית הנופולואו (nofollow).

מהי תגית ה- nofollow?

"Nofollow" מספק למנהלי אתרים דרך להורות למנועי חיפוש "אל תעקוב אחר קישורים לדף זה" או "אל תעקוב אחר קישור ספציפי זה".

במקור, המאפיין nofollow הופיע במטא תג ברמת הדף והורה למנועי חיפוש לא לעקוב (כלומר, לסרוק) אחר קישורים יוצאים בדף. לדוגמה:  ‎<a href="signin.php" rel="nofollow">‎היכנס‎</a>‎

מה משמעות של nofollow מבחינת google?

ברגע שאתם מוסיפים מאפיין נופולואו לקישור, אתם מבקשים מגוגל לא לעקוב אחר הקישור הזה. כלומר, לא לקחת בחשבון את הקישור הספציפי בזמן שגוגל מדרג את האתר שלכם. משמע, הקישור עם מאפיין הנופולואו לא יוכל להשפיע על דירוגי האתר שלכם בגוגל. ומדוע העניין הזה כל כך חשוב לנו? משום שבאמצעות תגית הנופולואו אנו יכולים למנוע הספמה של אתרים לא איכותיים או הספמה של האקרים שמנסים לפגוע בנו. למשל, המתחרה שלכם רוצה להוריד אותכם בדירוג בגוגל והוא מחליט כי הוא מפנה אתרים לא איכותיים בעליל (כדוגמת אתרים למבוגרים או אתרים עם משחקי הימורים שאסורים מבחינת מדיניות של גוגל), לאתר שלכם. במידה ולא זיהינו הפניות מהסוג הזה והקישור מעביר את כל ה"טוב" (בציניות) לאתר שלכם, אתם בהחלט יכולים לספוג צניחה בדירוגי האתר שלכם בגוגל. כדאי להגדיר תגית נופולואו לקישורים כבר בתחילת תהליך בנית אתר אינטרנט.

כוחו של קישור

כל קישור בעל "כוח". קישורים (ביטוי לחיץ שמעביר את הגולש לעמוד אחר), צוברים ותק, סמכות, אמינות, כוח. קישור איכותי הוא קישור שמגיע מאתר סמכותי אחר כמו ויקיפדיה או וואינט. אם התמזל מזלכם ובזכות התוכן המהמם של האתר שלכם קיבלתם שיתוף לתוכן שלכם, או באמצעות עבודה קשה הצלחתם לקבל קישור מאתר סמכותי אחר, הקישור הנ"ל ישפיע ישירות על דירוג האתר שלכם בגוגל. לעומת זאת, קישור "ספאמי" יכול להזיק למיקומי האתר שלך. כוחו של הקישור הנכנס לאתר שלכם יכול להכריע את גורלו של האתר. מכאן, חשוב מאוד לבדוק בקפידה כל קישור שמופנה לאתר שלכם.

יש לכם בלוג באתר? היזהרו לא לחטוף סתירה

בלוג הוא עמוד חשוב מאוד שתורם לקידום האתר שלכם. יחד עם זאת, חשוב שתגנו על עצמכם מפני מתקפות ספאם. חומת מגן גבוהה תוכלו להקים באמצעות הוספת מאפיין nofollow בצורה גורפת לכל הקישורים שמתווספים לעמוד המאמר/ פוסט באתר שלכם. כך, תוכלו להימנע מקבלת ענישה מגוגל על המאצותם של הקישורים ה"ספאמיים" באתר שלכם. כדאי לוודא עם איש מקצוע שמבין בתחום על נוכחות תגיות הנופולואו באתר שלכם. ובפעם הבאה כאשר מישהו ירצה להספים אתכם ולהשאיר בתוך התגובה מתחת לפוסט קישור שעלול להזיק לאתר שלכם, תהיו חסונים ובטוחים מפני הפגם האפשרי.

קישור ספאמי נכנס מאתר חיצוני – מה עושים?

ניתן לטפל גם סקישורים חיצוניים שמופנים לאתר שלכם. משום שאין לכם גישה ישירה למערכת פנימית של אתר אחר, לא ניתן להוסיף מאפיין נופולואו. האתר לא שייך לכם וגם לא המערכת עליה הוא בנוי. נניח שמתם לב כי קישור X פונה לאתר שלכם מאתר x.co.il. ראשית כל, בדקו שאכן מדובר בקישור ספאמי שמזיק או עלול להזיק לאתר שלכם. אם כן, נסו לפנות לבעל האתר ולבקש ממנו להסיר את הקישור שמופנה לאתר שלכם. באמצעות האתר whois.net תוכלו לבדוק מי בעל האתר, לקבל פרטי התקשרות עמו וליצור איתו קשר טלפוני או באמצעות דוא"ל. אם זה לא עזר או אנכם מצליחים להשיג אותו, ניתן "לנקות" את האתר שלכם מקישורי זבל באמצעות כלי של גוגל disavow links. חשוב לציין כי מדובר בכלי מתקדם ורק בעלי מקצוע שמבינים בנושא יכולים להשתמש בצורה נבונה ונכונה בכלי זה.

לסיכום, יש לכם בלוג, פורום או אתר המלצות? חשוב שתקפידו על הוספת מאפיין nofollow לכל היקשורים היוצאים, כדי לא להרשות לאף אחד אחר "ללכלך" את האתר שלכם בקישורי זבל באיכות ירודה.

רוצים שנבדוק לכם את האתר? צריכים עזרה בטיפול בקישורי ספאם? פנו אלינו ונשמח לעמוד לשירותכם.

למידע נוסף על תגיות nofollow לחצו כאן.

Leave a comment

שינוי גודל גופנים