החלפת קישורים עם אתרים חיצוניים: איך לעשות נכון?

כל מקדם אתרים יודע כי החלפת קישורים הינו חלק בלתי נפרד מתהליך כולל של קידום האתר, בלעדיו קשה מאוד להגיע לפסגת הדירוגים של גוגל. אז מה חשוב לבדוק בקישור ובאיזה כלים משתמשים?

כאשר מדובר באתר תדמית, או תחום נישתי בעל תחרות נמוכה, לרוב פעולות קידום בתוך האתר (און סייט) מספיקות כדי לקדם ביטויים בגוגל. אך כאשר מדובר בתחום תחרותי והנכם נדרשים להילחם עם עשרות, ולעיתים עם מאות מתחרים כדי לנגוס מנתח הדירוגים הנחשק בגוגל, פעולות אופטימיזציה בתוך האתר אינן מספיקות.

מה כוללות פעולות און סייט?

און סייט הינן פעולות המתבצעות בתוך האתר על מנת להתאים אותו למנוע חיפוש גוגל. ככל שתמטבו יותר באתר ותשקיעו בחיזוק האתר עצמו, כך האתר יתחזק יותר ויצבור יותר דירוגים של מילות מפתח בגוגל. האתר מורכב מרכיבים רבים אותם המקדמים יכולים למטב כדי לשפר את הדירוגים במנוע חיפוש גוגל. להלן חלק מהדברים אותם ניתן למטב כדי לשפר את ביצועי האתר ואת המיקומים שלו בתוצאות החיפוש:

  • תגיות מטא (טייטל+מטא דיסקריפשן)- כותרת העמוד ותיאור העמוד. מומלץ לשלב בתוך טייטל מילת מפתח אותה רוצים לקדם בעמוד. בתגית מטא מומלץ לשלב הנעה לפעולה.
    טייטל ותיאור מטא
  • אלט טקסט- טקסט אלטרנטיבי לתמונה. כאשר התמונה אינה מוצגת בעמוד, יופיע הטקסט אותו רשמתם בשדה הנדרש בהגדרות של התמונה. רצוי שאלט טקסט יכלול מילת מפתח אותה תרצו לקדם.
    טקסט אלטרנטיבי
  • קישורים פנימיים- מומלץ ליצור מערך קישורים פנימיים איכותי באתר. רצוי לקשר פוסטים עם פוסטים ועמודים אחרים מתוך האתר.
    קישורים
  • מפת אתר- עמוד שמוסיפים בדרך כלל בפוטר (אזור תחתון של האתר). העמוד כולל את העמודים החשובים ביותר של האתר.
    מפת אתר
  • תוכן- אחד הדברים המשמעותיים באתרי אינטרנט. מומלץ להעלות תוכן עדכני, איכותי ומקורי. גוגל אוהבים מאוד תוכן, בייחוד כאשר מדובר בתכנים איכותיים.
  • מהירות- חשוב שזמני טעינה של האתרים יהיו נמוכים ככל שניתן. זמני טעינה ארוכים עשויים לפגוע בחוויית משתמש וכמובן בדירוג האתר בגוגל.
  • היררכיה- הקפידו על היררכיה נכונה באתר שלכם. היררכיה בתפריט (קטגוריות ותת קטגוריות). במידה וזה רלוונטי אז להוסיף תגיות ולחלק נושאים לפי קטגוריות.
    תפריט

אחרי שסיימתם את כל העניינים בתוך האתר, הגיע הזמן לפרוץ החוצה ולהתרחב לאתרים חיצוניים אחרים.

איך משיגים קישור חיצוני?

באמצעות השגת קישורים חיצוניים ניתן לבנות פרופיל קישורים איכותי שישפיע לטווח הארוך על קידום אורגני. תהליך השגת קישורים אינו פשוט ודורש מאמצים כברים על מנת לבנות פרופיל קישורים טוב ואיכותי, כזה שיתרום לקידום האתר גם בטווח הארוך.

קיימות מספר דרכים לעשות זאת:

1.קבוצות פייסבוק- ניתן להתחבר לקבוצות פייסבוק שעוסקות בהחלפת קישורים. בקבוצות יושבים מקדמי אתרים אחרים ובדומה לכם מחפשים אתרים שונים לבצע עמם את ההחלפה. צריך למצוא אתר רלוונטי, לבחון אותו ואז לצאת לדרך.

2.ניתן לחפש אתרים לשיתוף פעולה באופן יזום בגוגל. מחפשים אתרים בעלי מכנה משותף עם האתר שלכם, פונים לבעל האתר באמצעות המייל שמופיע באתר או באמצעות שיחה טלפונית, ומציעים לעשות החלפת קישורים. נדרשת מיומנות שכנוע ולעיתים הסברה כדי לקבל את הקישור המיוחל.

3.בנק קישורים- ישנם מקדמים/ספקים שמוכרים קישורים תמורת מאות ואף אלפי שקלים לקישור. חשוב שתדעו! כי לא כל קישור שעולה כסף הוא בהכרח קישור איכותי ושווה לכם לקבל אותו. נדרש לבדוק כל קישור שיפנה גולשים לאתר שלכם, חינמי ובתשלום.

4. קשרים-ככל שנמצאים יותר זמן בתחום הקידום, כך מכירים יותר מקדמים אחרים, מכירים מקדמי אתרים נוספים בתערוכות, יוצרים ומפתחים קשרים וכך ניתן לפנות למעגל המקדמים לקבלת קישור.

ישנן דרכים נוספות להשגת קישורים לאתר שלכם. ארבע דרכים שצויינו לעיל הינם הדרכים הפופולריות והמוכרות יותר. לא משנה איך תצליחו להשיג הצעה לקישור, חשוב שתבדקו את ממדי האיכות של כל קישור לפני שמחליטים להפנות ממנו את הגולשים. לקישורים שנכנסים לאתר שלכם השפעה מכרעת על קידום האתר לטווח הרחוק. במידה ותקבלו קישור לאתר שלכם מאתר שאינו איכותי, הפעולה עלולה להזיק לאתר שלכם, עד לקבלת ענישה מגוגל. לכן נדרשת זהירות ומיומנות ביצירת פרופיל קישורים חיצוני לאתר שלכם. במידה ואינכם בטוחים כיצד לעשות זאת נכון, כדאי לפנות למקדם מקצועי שיעשה זאת עבור אתרכם.

מהן הבדיקות שעושים כדי לבדוק את טיב הקישור?

לאחר שסוף סוף קיבלתם הצעה לקישור, הגיע הזמן להפשיל שרוולים ולבדוק את טיב הקישור. אז מה בודקים בקישור?

  1. DA- סמכות הדומיין (Domain Authority) בודק את סמכות הדומיין. המדד נע בין 0 ל-100. ככל שהקישור בעל DA גבוה כך סמכותו עולה. המדד הזה מושפע מפרמטרים רבים של האתר, ביניהם הותק, ולכן אין זה מספיק לבדוק רק אותו. יתכן כי מדובר באתר ותיק אך אינו איכותי, ולהיפך. אתר חדש אך מושקע מאוד מבחינת הקידום ולכן בעל פרמטרים חזקים אחרים.
  2. SS- רמת הספאמיות של אתר (Spam Score). ככל שהציון הזה נמוך יותר כך האתר "נקי" יותר מספאם וכדאי להחלפה.
  3. TF- אמינות האתר (Trust Flow). מתייחס לקידום בתוך האתר: תוכן, תדירות העלאת תכנים, עדכניות תכנים, מקוריות התוכן, פרופיל קישורים פנימי באתר ופרמטרי SEO אחרים המבוצעים בתוך האתר.
  4. CF- זרימת קישורים לאתר (Citation Flow). הנתון הזה מתייחס לקישורים חיצוניים שנכנסים לאתר. עד כמה הקישורים שנכנסים לאתר אותו בודקים רלוונטיים לתחום האתר שלנו? עד כמה פרופיל קישורים באתר חיצוני מגוון? האם האתר החיצוני מקבל 1000 קישורים מאתר יחיד או מאתרים מגוונים? האם פרופיל קישורים מגוון גם ברמה של ה-IP של האתרים (גוגל יודע לבחון הכל) ?כאשר מדד TF ו CF גבוהים והיחס ביניהם שווה 1:1, הדבר מעיד על איזון בין און סייט לאוף סייט ועל אתר איכותי ממנו כדאי לקבל קישור.
  5. ותק- ככל שאתר ותיק יותר, כך סמכות העמודים שלו גבוהה יותר.
  6. תנועה אורגנית לאתר- ישנם כלים רבים שנותנים הערכה לתנועה אורגנית באתר. לא נזכיר כלים אלה במאמר הזה. כאשר התנועה האורגנית עולה לאורך זמן, הדבר מעיד על אתר מקודם שמתחזק עם הזמן.

מדדי איכות של קישורים

ישנם פרמטרים נוספים שניתן לבדוק אותם כמו DR או פרופיל קישורים נכנסים לאתר ממנו אתם מעוניינים לקבל קישור. כל מקדם אתרים עושה את הבדיקות שלו לפני קבלת קישור מאתר חיצוני. כדאי ואף רצוי לבדוק מספר פרמטרים לפני החלטה כה חשובה כדי לוודא כי אכן מדובר באתר איכותי שהולך לתרום לקידום האתר שלכם. כאמור קבלת קישור מאתר ספאמי עלולה לפגוע קשות בדירוגי האתר שלכם ובקידומו בגוגל, ותהליך התאוששות כמו גם הטיפול בקישורים ספאמיים לא תמיד פשוט ויכול לקחת מספר חודשים. את הפרמטרים שבתמונה ניתן לבדוק באמצעות הכלי הזה.

לסיכום, תהליך החלפת קישורים חשוב לצורך חיזוק האתר, שיפור דירוגי האתר בגוגל, גידול בטראפיק באתר ובסופו של דבר להגדלת המרות באתר. התהליך דורש מיומנות בחיפוש אחר קישורים איכותיים והשלמת התהליך. במידה ואינכם בטוחים כיצד לעשות זאת, מוזמנים לפנות לצוות המומחים שלנו בקידום אתרים אשר ישמחו לעמוד לשירותכם.

Leave a comment

שינוי גודל גופנים