שיווק באינסטגרם

אינסטגרם היא כבר מזמן לא רשת חברתית לצעירים בלבד להעלאת תמונות כיפיות. בעשור האחרון אינסטגרם עברו שינויים דרסטיים וכיום הינה אחת מרשתות החברתיות הגדולות והפופולריות בתולדות האינטרנט. לא פלא שפייסבוק מיהרה לרכוש את אינסטגרם ברגע שיכלה לעשות זאת.

שיווק באינסטגרם

ב- 2020 מעל 1 ביליון משתמשים פעילים באינסטגרם נכנסים מדי חודש ומעל 500 מיליון משתמשים פעילים גולשים באינסטגרם מדי חודש. כ- 50% ממשתמשי האינסטגרם הינם אנשים בגילאי 18-29 כאשר חצי ממשתמשים אלה נכנסים על בסיס יומי להתעדכן בתכנים שהרשת מצעה.

כמה עובדות על אינסטגרם

  • מעל מיליארד חשבונות אינסטגרם מכל העולם פעילים בכל חודש
  • מעל 500 מיליון חשבונות אינסטגרם מכל העולם פעילים בכל יום
  • 90% מהחשבונות עוקבים אחרי עסק באינסטגרם
  • מעל 25 מיליון עסקים כבר נמצאים באינסטגרם
  • מעל 4 ביליון לייקים ביום משאירים באינסטגרם
  • קרוב ל 60% משתמשות וכ- 40% משתמשים גולשים באינסטגרם
  • תמונות עם פנים זוכים ליותר מעורבות ב 38%
  • האשטגים (תגיות) הפופולריות באינסטגרם הם #אהבה #אופנה ו #יופי

 

מותגים מובילים וחברות עושות שימוש באינסטגרם כדי לשווק את מוצריהם, שירותיהם או לספר את סיפור של החברה. שיווק באינסטגרם עוזר להביא יותר לידים לעסקים, להגדיל את התנועה לאתר, חשיפה למוצרי/שירותי החברה, הגברת מודעות לחברה ואף עוזר בחיפוש עובדים.

שלבים בשיווק באינסטגרם

אינסטגרם לעסק הפכה לדרך יעילה לפרסם את מוצריהם או שירותיהם, אך כדי למקסם את פוטנציאל הפרסום של העסק באינסטגרם, צריך להקפיד לבצע את כל השלבים הנדרשים לצורך קידום העסק באינסטגרם.

ראשית כל, יש להגדיר מהו היעד השיווקי באינסטגרם. עוד לפני שאתם מעלים את התמונה או הסרטון הראשון שלכם באינסטגרם, חשוב להחליט מהו יעד השיווק שלכם באינסטגרם ומיהו קהל היעד שלכם. 

להלן האפשרויות ליעדי החברה בשיווק באינסטגרם:

  • הגברת חשיפה למוצר או שירות החברה
  • להגביר נאמנות הלקוח
  • קידום מכירות
  • הצגת תרבות ואופי הארגון
  • שיתוף עוקבים לעדכונים וחדשות החברה
  • חיפוש עובדים
  • חיזוק המיתוג

תכנון ויצירת תוכן נכון לשיווק באינסטגרם

פלטפורמה של אינסטגרם מאפשרת להעלות סוגי תוכן שונים החל מתמונות בפורמטים פשוטים, קבצי GIF וכלה בסרטוני וידאו. נכון שעיקר התוכן באינסטגרם הוא תוכן חזותי, עם זאת ניתן להוסיף לתמונות או סרטונים המועלים טקסט, המספר את הסיפור של התמונה/סרטון. מהמחקרים שנעשו לא נמצא קשר ישיר בין כמות התוכן הטקסטואלי לרמת המעורבות של משתמשי האינסטגרם, לכן ניתן להוסיף טקסט קצר או ארוך לפי הצורך. רוב העסקים שפונים ללקוחות פרטיים ישתמשו בעיקר בתוכן הכולל מוצר או שירות שלהם, ואילו עסקים שפונים ללקוחות עסקיים אחרים (B2B) לרוב יציגו תמונות אווירה של העסק, תמונות עם צוות החברה ותמונות שיבליטו את אופי ותרבות החברה. תוכן, הוא אחד מאבני היסוד בשיווק באינסטגרם, לכן חשוב לשלב תוכן שיתאים בדיוק לקהל היעד שלכם ולאסטרטגייה שיווקית.

יצירת בידול באינסטגרם

בפלטפורמה כמו אינסטגרם חשוב לשמור על אחידות, עקביות ובידול תכנים כדי שמשתמשי האינסטגרם יזהו את "כתב היד" של העסק שלכם ברשת גם ללא הצורך בפרסום שם החברה. חשוב ליצור שפה מיתוגית אחידה לכל הפוסטים. למשל, להשתמש ברקע אחיד או בסגנון רקעים אחיד בכל הפוסטים, כך שבעת החשיפה לפוסט שלכם, הגולשים יזהו מיד את חברתכם. תהליך זה חשוב מאוד להבניית מיתוג חזק לחברה שלכם. 

ניצול תגיות (האשטאגס)

האשטאג (#) עוזר למשתשים לגלות תכנים חדשים ותוכן שמעניין אותם, לכן שימוש נכון בתגיות עוזר להפיץ את התוכן לקהל יעד, להגדיל את המעורבות בפוסטים ולסווג את התמונות. כדאי להוסיף סימני האשטאגים רלבנטיים ועם יתכנות לחשיפה גבוהה, לצד שימוש מדויק ומוקפד בסימנים אלה. מחקרים מצאו כי שימוש רב מדי בסימני האשטאגים לא מביאים לתוצאות הרצויות ולכן אין צורך להרבות בהם ומספיק להוסיף בין 5 ל 11 האשטאגים כדי לקבל תוצאות רצויות. אם מדובר בעסק מקומי או עסק עם מספר סניפים, ניתן להוסיף האשטגים של מיקום כדי להגביר את המעורבות בפוסטים.

מעקב אחר תוצאות השיווק באינסטגרם

מעקב אחר קמפיינים באינסטגרם וביצועים של הפוסטים ילמד אתכם אילו סוגי תוכן מגבירים את מעורבות המשתמשים בחשבון אינסטגרם שלכם, יעזור למקד את התוכן לקהל יעד ממוקד יותר ולקבל מידע מתי כדאי לפרסם את הפוסטים. 

תיוג שותפים עסקיים ולקוחות

לא פעם מתפרסם פוסט על לקוח מרוצה או מוצר שמשווק על ידי חברה ידועה. תיוג אנשים וחברות עוזר להגביר את החשיפה לעסק שלכם. 

הוספת הנעה לפעולה

הנעה לפעולה תמיד תיצור מעורבות גבוהה יותר לצד פוסטים שאינם כוללים הנעה לפעולה. ניתן להוסיף קריאה לפעולה בצורת טקסט או בתוך התמונה עצמה. קריאטיב ייחודי מעודד פעולה מצד העוקבים.

שיווק באינסטגרם יכול להיות מאתגר עבור חברות רבות, אך בעזרת אסטרטגית שיווק נכונה, ניתן לבנות קהל עוקבים מעורבים, ליצור זהות ברורה לעסק שלכם ולבנות מותג, להגדיל את שיעור המכירות ולהשיג כל מטרה שיווקית, באמצעות תכנון נכון וצוות מקצועי.

רוצים להתקדם? השאירו פרטים

    שינוי גודל גופנים