איך לקדם אתר אינטרנט חדש בגוגל?

אחרי הרהורים רבים החלטתם כי העסק שלכם חייב להופיע באינטרנט. לא רק משום שכבר כל המתחרים שלכם נמצאים שם, גם הלקוחות התחילו לצרוך שירותים ומוצרים באמצעות הרשת, ואתם פשוט חייבים להופיע שם כדי לא לאבד את הלקוחות הפוטנציאלים.

בנית אתר אינטרנט בלבד אינה מספיקה להגדלת מכירות של העסק שלכם גם אם האתר שלכם הכי יפה, הכי ידידותי ומציע מוצרים מדהימים. כדי שאנשים יכנסו אליו הם צריכים למצוא אותו בגוגל. איך הלקוח מוצא אתר שלכם בגוגל מתוך עשרות אלפי תוצאות נוספות? ובכן, קידום אורגני של אתר הוא המפתח להצלחת העסק שלכם באינטרנט.

מה זה קידום אורגני?

קידום אורגני של אתר הינו קידום טבעי בתוצאות החיפוש בגוגל. כשמחפשים שירות, מוצר או מידע מסוים, גוגל מציג לנו תוצאות חיפוש שונות. חלק מתוצאות אלה הן תוצאות ממומנות (4 ראשונות) כאשר כל השאר הן תוצאות אורגניות. כל עמוד של גוגל מציג 10 תוצאות אורגניות כאשר התוצאות הגבוהות הן הרלבנטיות ביותר בעיני גוגל עבור הגולשים, וככל שיורדים כלפי מעטה כך גם רלבנטיות האתר לשאילתת הגולש יורדת. כדי שהאתר שלכם יופיע בגוגל לפני אתר המתחרה שלכם, אתם חייבים "להראות" לגוגל כי לא מדובר בעוד אתר חדש, אלה אתר בעל ערך רב לגולשים, חווית גלישה מדהימה ורלבנטיות גבוהה לשאילתות החיפוש של הגולשים. כיצד עושים זאת? עתה נדון על כך בקצרה במאמר הזה. אך קודם כל מה מגלם בתוכו הקידום האורגני?

שק הקידום – מה הוא כולל?

קידום אורגני מורכב מהרבה מרכיבים בתוך האתר ומחוצה לו. כדי שהאתר שלכם ידורג גבוה בגוגל חייבים לבצע פעולות מיטוב בתוך האתר (אופטימיזציית און סייט) ופעולות מיטוב מחוץ לאתר (אופטימיזציית אוף-סייט).

• אופטימיזציית און-סייט: אלה כל הפעולות המבוצעות בתוך האתר כדי לשפר את דירוגו בתוצאות החיפוש בגוגל. למשל, הגדרת כותרות בעמוד, נתינת שמות לתמונות, הגדרת תגיות מטא ייחודיות בעמודים, בניית מערך קישורים פנימיים, יצירת הפניות מעמודים שאינם קיימים כבר לעמודים החדשים, שיפור חווית משתמש, התאמת האתר למכשירים הניידים ועוד.

• אופטימיזציית אוף-סייט: אלה הפעולות המבוצעות מחוץ לאתר כדי להשפיע על דירוגו בתוצאות החיפוש בגוגל. למשל: בנית פרופיל קישורים חיצוני, רישום האתר לאינדקסים איכותיים (חייבים לבדוק היטב את איכותו של אתר אינדקס לפני שרושמים אליו את האתר), פרסום האתר או השירותים שהוא מציע באתרי נישות/ בלוגים/ פורומים, ניהול מוניטין ועוד.

בניתם  אתר אינטרנט חדש – איך מתחילים לקדם אותו?

כמובן מומלץ להפקיד את הקידום לידיים מקצועיות. קידום לא נכון או רשלני עלול לפגוע בדירוגי האתר שלכם ואף להעלים אותו מתוצאות החיפוש לזמן קצר או לגמרי כתוצאה מענישה על ידי הקינג גוגל. אם אתם עסק חדש ואין לכם כרגע תקציב להשכרת שירותים מקצועיים לקידום אורגני של אתרכם, אך בכל זאת חשוב לכם להביא את האתר, שהוא הנכס המניב שלכם, לקהל יעד שלכם, תוכלו לבצע לפחות את הפעולות הבסיסיות הבאות:

• הגדרת תגיות מטא: כאשר אתם מחפשים מוצר כלשהו בגוגל, אתם מקבלים רשימה של תוצאות החיפוש בגוגל. מה אתם רואים באותה הרשימה? כותרת של העמוד ותיאור העמוד. כותרת העמוד זו תגית טייטל ותיאור העמוד זו תגית מטא. מומלץ מאוד שלכל עמוד יהיה תגית טייטל ותגית מטא ייחודיים. משמע, אם יש לכם אתר מכירות, יש לכם הרבה עבודה J

תגיות מטא
Meta Tags

• כותרות: כותרת היא המשפט המרכזי לפני כל פסקה. כמעט בכל דף אינטרנט יש כותרת ראשית, לפחות זה מה שמומלץ לעשות, לתת כותרת ראשית לכל עמוד באתר. הכותרת מסברת את האוזן לגולש על מה אתם הולכים לדבר בפסקה הבאה. קיימות סך הכל 6 סוגי כותרות. כותרת ראשית –H1, כותרת משנית – H2 וכך עד H6. כלומר קיימים 6 סוגי כותרות בהם אתם יכולים להשתמש. חשוב לזכור כי קיימת חשיבות להקפדה על ההיררכיה של הכותרות. כלומר אחרי שהגדרתם כותרת H1 למשפט, חשוב שהכותרת הבאה תהיה H2 וכו. לכל עמוד מוסיפים H1 אחד, חשוב לזכור זאת. באופטימיזציית און-סייט זהו אחד מן האלמנטים החשובים שעוזרים לגוגל להבין על מה העמוד שלכם. כל שאר הכותרות ניתן להוסיף את מספר הפעמים הנדרש, בסדר יורד. בשביל מה להשתמש בתגיות כותרת בכלל בעמוד?

  1. רוב הגולשים אינם קוראים את כל העמוד או המאמר. הגולש מבצע סריקה מהירה עם העיניים בעמוד. עיניו עוצרות על אלמנטים בולטים, מודגשים ומובלטים כמו כותרות. לכן מומלץ מאוד שכותרת תכלול משפט או מסר חשוב שתרצו להעביר לגולש.
  2. כותרות עוזרות להבין לגוגל יותר טוב על מה "מדבר" העמוד שלכם. לכן כותרת H1 תכלול את המילים או את המשפט בעל מסר הכי חשוב שלכם. למשל, אם העמוד שלכם עוסק בבניית אתרים, כדאי מאוד שכותרת ראשית תכלול את הביטוי "בניית אתרים" וכותרות אחרות יתמכו בביטוי הזה.

ישנן עוד סיבות מדוע חשוב וכדאי להשתמש בתגיות כותרת בעמוד, ומדוע חשוב להקפיד על מבנה היררכי נכון שלהם, לא נעסוק בכל הדברים האלה כאן, משום שזהו נושא די חשוב ומגיע לו במה נפרדת.

תגיות כותרת
תגיות כותרת

שם תמונה: ובלועזית Alternative Tag (אלט תג) הינו השם החלופי לתמונה בדף אינטרנט. מומלץ מאוד להגדיר אלט תג לכל תמונה. זה מסייע לגוגל להבין יותר יותר על נושא העמוד שלכם. התמונה שאתם מעלים צריכה להיות רלבנטית לתוכן העמוד. כאשר מקפידים על אלט תג לכל תמונה זה עשוי לשפר את הדירוג שלכם בגוגל לביטוי הספציפי אותו אתם מנסים לקדם. למשל, אם יש לכם אתר שמספק מידע לזוגות המתחתנים על האטרקציות השונות לחתונה והעלתם כתבה/ מאמר/ פוסט על מגנטים לחתונה, שזהו השירות/ הביטוי אותו תרצו לקדם בגוגל, כדאי מאוד להגדיר תג אלט שיכיל את הביטוי הזה. תסייעו לגוגל להבין יותר יותר טוב על הנושא של העמוד ותחזקו את העמוד בביטוי הספציפי הזה. רוב ממשקי ניהול של האתרים מאפשרים לבעל העסק, מנהל האתר מקדם או לכל מי שיש לו גישה לממשק ניהול של האתר, להשלים פרטים נוספים על התמונה כמו כותרת (Title), תיאור (description) וכיתוב. מילוי הפרטים יעזרו להדגיש את נושא העמוד לגוגל וישפיע על דירוג העמוד בתוצאות החיפוש בגוגל וגם בתוצאות של גוגל תמונות (Google Images). טיפ, כאשר, אך לא רק, מדובר בתחום מאוד תחרותי או במילת מפתח סופר תחרותית, תוכלו להקפיד על נתינת שם לתמונה עוד לפני שהעלתם אותה לאתר שלכם. אם להקפיד אז להקפיד על הכל לא 🙂 .

מילת מפתח: כל עמוד באתר נועד כדי לקדם מילה או ביטוי מסוים בגוגל. מילת מפתח היא המילה או הביטוי המתארים את המוצר או השירות שהעסק שלכם מציע. מומלץ שכל עמוד יכיל מילת מפתח ראשית אחת. לעיתים נראה שימוש אינטנסיבי בשתי מילות מפתח לעמוד אחד: מילת מפתח ראשית ומילת מפתח משנית. כל עוד השימוש במילות המפתח הוא נכון וחכם, ניתן לקדם את שני הביטויים לאותו העמוד. למשל, עסק שמספק אטרקציות לאירועים מעוניין לקדם שירות צילום מגנטים לאירועים. "צילום מגנטים לאירועים" תשמש למילת מפתח ראשית באותו העמוד שתשתלב באופן כמה שיותר טבעי בעמוד תוכן כמו מאמר, קטגוריה ועוד. מומלץ להוסיף מילת מפתח ראשית בכותרות העמוד, בתיאורי מטא (טייטל+מטא דיסקריפשן), בשם התמונה ועוד. לא חייבים להשתמש בדיוק באותו הביטוי. תוכלו להשתמש בביטויים סנטיים, דומים, קרובים, עם הטיות שונות ועוד. למשל, תוכלו לתת שם לתמונה או לשלב את הביטוי בטקסט "צלם מגנטים לאירועים" שהינו ביטוי דומה אך במקום המילה "צילום" השתמשתם במילה "צלם". או להיסיף ביטוי לטקסט "צילום אירועי בר מצווה" וכיו"ב. שימוש בביטויים נוספים הקשורים באופן הדוק לביטוי המרכזי של העמוד עוזרים להבין לגוגל יותר טוב על שירותי העסק שאתם מציעים ללקוחות.

תמונות: מלבד להגדרת אלט תג ופרמטרים נוספים של תמונה, הקפידו לעלות תמונות במשקל נמוך ובאיכות מספקת. אל תעמיסו יותר מדי על העמוד שלכם בהעלאת מספר רב של תמונות. זה יכול להאט את מהירות האתר, וכל שניה נוספת עלולה לגרום לנטישת לקוחות פוטנציאלים שלכם. העלו רק את התמונות ההרכחיות ובאיכות שמתאימה לסוג התוכן. לרוב תמונה עד 90kb מספיקה לגולש כדי להתרשם מהשירות או המוצר שאתם מספקים. תמונות באנר בדף בית או בעמודים בעלי רמת חשיבות גבוהה יכולים לכלול תמונות באיכות גבוהה יותר לתצוגה איכותית.

תוכן: בעקבות העדכונים האחרונים של גוגל כמו Panda היום חשוב מאי פעם להקפיד על העלאת תוכן איכותי, מקורי שיספק ערך רב לגולש. לא סתם מכנים את התוכן The King. לתוכן משקל רב מאוד בהתקדמות האתר שלכם בגוגל. עברו הזמנים כשקידמו אתרים באמצעות תוכן משוכפל. היום עדיף לא להעתיק גם פסקה אחת מתוך אתר אחר כדי שגוגל לא יעניש אתכם. הענישה יכולה להגיע לרמות שונות, תלוי בסמכות האתר שלכם, ותק ובהיקף התוכן המשוכפל. הענישה הקלילה יכולה להתבטא בפגיעה בדירוג בביטוי שאתם מנסים לקדם בגוגל וכלה בהעלמה מוחלטת של האתר מתוצאות החיפוש של גוגל. היבט נוסף בעניין התוכן הוא הנראות שלו, הגודל והגופן. הקפידו שגודל הטקסט יהיה מספיק קריא, גם עבור בעלי מוגבלויות שונות כגון גולשים עם ליקויי ראיה. שימו דגש מיוחד לטקסט במכשירים ניידים. כמות הגולשים שמשתמשת במכשירים הניידים מדי יום הולכת וגדלה. כיום כ- 70% מהגולשים משתמשים במכשירים ניידים שלהם לצרכי איסוף מידע, רכישה, שיתוף אירועים עם חברים באמצעות המכשירים הניידים. חשוב להקפיד שתהיה חווית גלישה טובה למשתמשי הטלפונים הסלולאריים.

קישורים: קישור הינו ביטוי או מילה אשר בלחיצה עליו הגולש מועבר לדף תוכן אחר. לרוב קישורים נבדלים בצבע משאר הטקסט. צבע מקובל לסימון הקישור הינו צבע כחול. קישורים מתחלקים לשתי קטגוריות: קישורי ניווט וקישורים פנימיים באתר. קישורי ניווט הינם קישורים של תפריט עליון, תפריט תחתון, תפריט צד (אם קיים), פירורי לחם (Breadcrumbs) קטגוריות ותגיות. קישורים פנימיים הינם קישורים מתוך תוכן של העמוד.

קישורים
קישורים

קישורים הינו אחד הפרמטרים המשמעותיים בדירוג האתר שלכם בגוגל. ישנם קישורים פנימיים (שנמצאים בתוך האתר) וקישורים חיצוניים (שנכנסים מאתרים אחרים). בנית מערך קישורים הן פנימיים והן חיצוניים הינה עבודת נמלים סיזיפית שדורשת מקצועיות רבה והרבה פעמים יצירתיות. בנית מערך קישורים נכון מהווה אחד הפעולות החשובות והקריטיות בתהליך קידום האתר ארוך טווח בגוגל. בנית מערך קישורים חובבני או רשלני יכול לפגוע בדירוגי האתר באופן בלתי הפיך.

 

אלה הדברים הבסיסיים שחייבים להתקיים בכל אתר וכל אחד שיש לו ידע טכני בסיסי יכול לבצע אותם. חשוב לזכור, כי המאמר עוסק ביישום הבסיסי בלבד של הדברים וכי כל אחד מהם דורש שליטה גבוהה והבנה עמוקה כדי להביא את האתר לדף הראשון בגוגל. אנו נמליץ להפקיד את עבודת קידום האתר שלכם בידי אנשי מקצוע שיודעים בדיוק מה לעשות ומכירים היטב את ההנחיות, המלצות ומדיניות גוגל, מעודכנים באלגוריטמים של גוגל ובשיטות קידום עדכניות, אך אם משסיבה כלשהי החלטתם לקחת את האתר לידיים שלכם, הדברים שלעיל מהווים פתיחה טובה לקידום של כל אתר תדמית, חנות, בלוג ועוד. ישנם דברים נוספים שבלעדיהם האתר שלכם לא יחצה את הקו הביניים, אך אלה הדברים שחייבים להפקיד לאנשי מקצוע בלבד.

Leave a comment

שינוי גודל גופנים