כלי מנהלי אתרים: דפים שאינם נכללים – הסיבות הנפוצות

כלי מנהלי אתרים (Google Search Console) הוא כלי חשוב לכל מקדם אתרים. מלבד למידע רב ערך שהוא מספק על האתר, ניתן לבצע באמצעותו פעולות המסייעות לקידום.

הגרסה החדשה של כלי מנהלי אתרים מתעדכנת לעיתים די קרובות, וגוגל מוסיפה תכונות נוספות וחדשות לכלי. אחת התכונות מופיעה תחת תפריט של אינדקס-כיסוי. באזור זה אנו יכולים לדעת מהם העמודים שאינם נכללים לאינדקס של גוגל ומדוע, ולטפל בהתאם.

דפים שאינם כלולים

על מנת שהעמוד יופיע בתוצאות החיפוש של גוגל, גוגל-בוטס צריכים קודם כל לסרוק את האתר ואז לאנדקס אותו. במידה והעמוד תקין וללא בעיות סריקה או אנדוקס, העמוד יופיע בגוגל לגולשים. אך כיצד להתמודד עם המצב כאשר גוגל אינו מאנדקס עמודים? הרי עמודים שאינם כלולים באינדקס גם לא תורמים לקידום של האתר ועלולים אף לפגוע בדירוגי האתר ובטראפיק שלו.

להלן הסיבות הנפוצות לאי הכללה של העמודים/דפים לאינדקס של גוגל:

רשימת סיבות לאי הכללה

נסרק אך לא נכלל לאינדקס כרגע
הדף נסרק, אך נכון לרגע זה לא נשלח לאינדקס. יתכן כי הוא ישלח לאינדקס מאוחר יותר ויתכן שלא. אין צורך לשלוח שוב את הדף לאינדוקס.

הדף לא נוסף לאינדקס בגלל התג noindex
שלחתם דף לאינדוקס בגוגל אך העמוד כולל הוראה noindex. ברגע שהוספתם תגית נואינדקס לעמוד במטא תג או בכותרת HTTP, ביקשתם בעצמכם לא לאנדקס את העמוד, ולכן הבוטים של גוגל לא יכנסו ולא יאנדקסו את העמוד, והעמוד לא יופיע בתוצאות החיפוש בגוגל. כדי לאפשר אינדוקס, יש להסיר תג נו-אינדקס מהעמוד.

הדף מפנה לכתובת אתר אחרת
הדף מפנה באמצעות הפניה (301 למשל) לכתובת אחרת ולכן אינו אונדקס.

דף חלופי עם תג קנוני תקין
תגית קנונית מונעת בעיות שכפול תוכן. כאשר באתר יש מספר עמודים עם תוכן זהה או דומה, נוסיף תגית קנונית לעמודים עם תוכן כפול שתפנה את גוגל לדף הראשי. אם ביצעתם הוספת תגית קנונית בצורה נכונה, הדף עם התגית אינו יאונדקס, והעמוד אליו מפנה התגית יאנדקס. סיבת אי אינדוקס כאן אינה מהווה בעיה אלה הצגת הסיבה מדוע הדף אינו מאונדקס, לכן לא נדרשת פעולה מצידכם.

נחסם על ידי robots.txt
שלחתם את הדף להוספה לאינדקס, אך הוספתם אותו לקובץ robots.txt. פעולת הוספת עמודים לקובץ רובוטס משמע חסימה של אותם העמודים מפני גוגל בוטס. גוגל תמיד מיישמת הוראות של קובץ robots.txt, אך אם מישהו מקשר עמוד זה באתר חיצוני או מעמוד אחר, הדף עלול להיסרק ולהתאנדקס על ידי גוגל.

לא נמצא (404)
הדף היה קיים בעבר והוסר. התקבלה שגיאת 404 בעת בקשת הדף. עמודי 404 לא מהווים בעיה. גוגל ככל הנראה ימשיך לסרוק כתובת אתר זו למשך תקופה מסוימת, ובהמשך יסרוק בתדירות נמוכה יותר עד שיחדול.

עותק משוכפל, Google בחרה דף קנוני שונה מהמשתמש
למרות בחירתכם בדף קנוני, גוגל סבורה כי יש דף שיותר מתאים לשמש ככתובת URL קנונית. גוגל הוסיף לאינדקס את הדף שלדעתו הוא קנוני ולא את מה שהגדרתם. מומלץ לסמן את הדף שגוגל בחר בתור עותק משוכפל של כתובת ה-URL הקנונית.

סופט 404 (Soft 404)
הבקשה מחזירה הודעת "לא נמצא" ידידותית למשתמש לצד סטטוס 200 של העמוד. בדרך כלל זה קורה כאשר מדובר בעמוד ריק או ריק ברובו. במידה וברצונכם להסיר את העמוד, כדאי למחוק אותו לצמיתות כדי שתוחזר שגיאה 404. בחלק מהמקרים ניתן ליצור הפניה 301 לעמוד אחר.

עותק משוכפל בלי שנבחר דף קנוני על ידי המשתמש
באתר יש לכם עותקים שונים של תוכן משוכפל, אך לא בחרתם דף קנוני. עליכם לסמן בצורה מפורשת דף קנוני אחרת גוגל עלול לבחור דף קנוני מתאים במקומכם.

Leave a comment

שינוי גודל גופנים