טיפים בהקמת אתר אינטרנט מותאם לקידום

לא מספיק לבנות אתר אינטרנט, חשוב שהוא ישרת את מטרותיו ויהיה בעל אחוזי המרה גבוהים. המרה זוהי בעצם הפעולה אותה אתם מגדירים לאתר שלכם ולמעשה כל מה שאתם עושים עם האתר מהבניה והילך, לטובת הגדלת אחוזי המרה. המרה יכולה להיות פעולת רכישה מצד הגולש, הורדת ספר אלקטרוני, הרשמה ועוד. כדי להגיע לאחוזי המרה יפים, לא מספיק שיש לכם אתר מזמין וידידותי לגולש, הוא צריך להיות נגיש באינטרנט.

מה הכוונה אתר נגיש? שקהל היעד שלכם יוכל למצוא אותו במהירות ובקלות.

איך עובד גוגל?

כמובן שלא ניתן לתאר את עבודתו של מנוע חיפוש גוגל, לא משום שזהו "סוד מקצועי", אלה משום שאין חיה כזו שיכולה להסביר איך בדיוק עובד גוגל. אך ישנם דברים ידועים, וגם בגוגל מדי פעם טורחים להכריז על שינויים שקורים אצלם בשטח, וככל שיודעים יותר, כך מצליחים יותר לקדם את האתר בגוגל.

מה זה קידום אתר?

קידום אורגני של אתר (SEO-Search Engine Optimisation) עוסק במיטוב (אופטימיזציה) של האתר שלכם למנוע חיפוש גוגל. אתר מאופטמז לרוב יזכה למקום גבוה יותר בתוצאות החיפוש של גוגל, ואם לעשות עבודה ממש טובה, ניתן להגיע למקום הנחשק בגוגל, למקום ראשון. בעזרת קידום אורגני, מביאים את האתר למקום גבוה בגוגל. בכך יותר אנשים מגיעים לאתר שלכם. ככל שהאתר שלכם יהיה גבוה בגוגל, כך לרוב, ייכנסו יותר לקוחות פוטנציאלים לאתר שלכם. קידום אורגני עובד על עקרון ביטויי המפתח אותם מחפשים הלקוחות. ברגע שהאתר שלכם הגיע למקום הראשון בביטוי X, תרצו לקדם את ביטוי Y למקום הראשון, ביטוי Z וכו. לכן, עבודת קידום היא עבודה ארוכת טווח ואינסופית, כי תמיד נרצה לקדם עוד ועוד ביטויים למקום הראשון.

אחרי שהבנו את המושגים הבסיסיים, בואו נראה מהם הדברים שהכרחיים בהקמת אתר אינטרנט מותאם לקידום:

1.דומיין – זהו מתחם של האתר, השם של האתר. לדוגמה, דומיין של האתר הזה הוא foxie.co.il.
חשבו על דומיין קל לביטוי ולזכירה, כזה שמתגלגל על הלשון. כדאי שהוא יהיה רלבנטי לתחום העיסוק שלכם.
אם העסק שלכם יהיה בגבולות ישראל והוא פונה בעיקר לדוברי עברית, בחרו בסיומת .co.il
אם האתר שלכם יציע שירותים למדינות שונות בעולם, בחרו את סיומת הדומיין המגדירה בצורה מיטבית את השפה של קהל היעד שלכם. יתכן כי תרצו לפנות לדוברי שפות שונות, אז כדאי לכם להקים סאבדומיינים בשפות שונות או ליצור תיקיות שונות לפי שפות, אבל זה בפוסט אחר כבר.

2. כיווץ תמונות – אחרי שעות של חיפושים בחרתם תמונות המתאימות בצורה מושלמת לאתר שלכם, הורדת אותם לתיקיה מסודרת, וכעת אתם מעלים אותם לאתר שלכם, לעמודים הרלבנטיים. עצרו!! כל תמונה כזו ודאי שוקלת מינימון 1mg. עשרים תמונות במשקל כזה, אתם מכבידים בצורה קשה וקטסטרופלית על האתר שלכם. חשוב מאוד, להקטין את משקל התמונות לפני העלאה. אחרת, זה עלול לגרום לההאטה של האתר, פגיעה בחווית הגלישה של המשתמש ונטישתם מהאתר המדהים שלכם. באתרי וורדפרס יש לא מעט תוספים שעוזרים בכיווץ התמונות בקלות ובמהירות.

3. פלאגינים מיותרים – יש לכם פלאגינים (תוספים) שאתם לא משתמשים בהם באתר שלכם? קבורים בתוך האתר מאז הקמתו? מחקו אותם. פלאגינים שאינם בשימוש מעמיסים על קוד האתר ומעטים אותו. זמן ממוצע של מהירות האתר נע בין 2-5 שניות. תוכלו לבדוק את מהירות האתר שלכם באמצעות הכלי של גוגל Google Page Speed Insights.

4. היררכיית קישורים פנימיים – קישור, הוא טקסט לחיץ, כזה שאם אתם מקליקים עליו, אתם מועברים לעמוד אחר. קישור אינו סתם טקסט שהפכו אותו ללחיץ, יש הרבה דברים מאחורי זה. כמובן שלא ניתן לעבור על כל הדברים בפסקה קצרה זו, אך בגדול מאחורי כל הקלקה יש הרבה מאוד הגיון ותכנון מקדים. מומלץ מאוד שטקסט לחיץ יכיל ביטוי או מילת מפתח אותו או אותה תרצו לחזק בתוך האתר שלכם. למשל פוסט זה עוסק בטיפים בהקמת אתר אינטרנט מותאם לקידום. "בהקמת אתר אינטרנט" הוא ביטוי אותו נרצה לחזק בתוך האתר. בניית היררכיית קישורים נכונה דורשת הרבה מיומנות, יצירתיות, ידע וניסיון, לכן מומלץ מאוד להפקיד את העבודה הזו בידי מקצוענים בלבד. היררכיה לא נכונה של קישורים עלולה לגרום נזק לאתר שלכם, ששיקומו עלול לקחת מספר חודשים טובים.

5. תוכן איכותי – אתר אינטרנט מקודם טוב בגוגל לא יכול להיות עם תוכן רדוד. תוכן, הוא אחד הדברים המשמעותיים בקידום האתר. תחומים פחות תחרותיים ניתן לקדם בהצלחה רבה באמצעות כתיבה והעלאה של תוכן איכותי, כזה שמספק ערך אמיתי לקורא, לגולשים שלנו. בתעשיות תחרותיות לא ניתן להסתפק בתוכן איכותי בלבד, וישנם דברים נוספים בהם מקדמי אתרים נעזרים כדי לקדם את האתר למקומות הראשוניים, אך עדיין, אין עבודת קידום איכותית לאל תוכן איכותי.
ישנם סוגי תוכן שונים: תוכן טקסטואלי, ויזואלי, אאודיו, מחשבונים, גרפים ועוד. חשוב שכל סוג תוכן שתעלו יהיה איכותי, ממוטב ומותאם להעדפותיו של גוגל.

תרצו לבנות אתר אינטרנט ידידותי לגוגל? מחפשים חברה מקצועית לקידום אורגני? פנו אלינו באמצעות טופס צור קשר שבאתר. נשמח לעמוד לשירותכם.

Leave a comment

שינוי גודל גופנים